AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #321 Del Skrevet 28. april 2014 Jeg har alltid tenkt at taco er veldig sunt.. men her i høst veide jeg alt jeg hadde i min ene tortilla, og det ble jammen meg nesten 1000 kcal på bare den ene! Det gikk jo fint med alle grønnsakene hel frem til jeg lasset på ost, creme fraiche og tacosaus Jeg eeeelsker creme fraiche! Bruker jo 1/3 boks på en tortilla Så det var også en liten sjokker for meg. Lite Nytt: Joggesanger jeg liker for tiden (selv om jeg ikke jogger så ofte ): Jubel - Klingande Neon Lights - Demi Lovato Icona Pop - All night Sex on Fire - Kings of Leon Seek Bromance - Avicii Russia Privjet - Basshuner (haha, det er litt flaut, men rytmen i den er bra intervallløping) Avicii - Levels Ayla - Ayla Part II Hmm.. ja det var de jeg kom på nå (så gjenstår det å se om du liker samme joggemusikk som meg da) -Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 28. april 2014 #322 Del Skrevet 28. april 2014 Jeg har alltid tenkt at taco er veldig sunt.. men her i høst veide jeg alt jeg hadde i min ene tortilla, og det ble jammen meg nesten 1000 kcal på bare den ene! Det gikk jo fint med alle grønnsakene hel frem til jeg lasset på ost, creme fraiche og tacosaus Jeg eeeelsker creme fraiche! Bruker jo 1/3 boks på en tortilla Så det var også en liten sjokker for meg. Lite Nytt: Joggesanger jeg liker for tiden (selv om jeg ikke jogger så ofte ): Jubel - Klingande Neon Lights - Demi Lovato Icona Pop - All night Sex on Fire - Kings of Leon Seek Bromance - Avicii Russia Privjet - Basshuner (haha, det er litt flaut, men rytmen i den er bra intervallløping) Avicii - Levels Ayla - Ayla Part II Hmm.. ja det var de jeg kom på nå (så gjenstår det å se om du liker samme joggemusikk som meg da) -Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Taco er jo sunnere enn mye annet da :-) Gleder meg veldig til vi skal ha taco i helga! :-D Jeg klarte forresten å spise alle kaloriene jeg skulle ha idag :-) 3 biter oresjokolade er ca 110 kcal :-O Nei, blir lenge til neste gang jeg kjøper det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #323 Del Skrevet 28. april 2014 Taco er jo sunnere enn mye annet da :-) Gleder meg veldig til vi skal ha taco i helga! :-D Jeg klarte forresten å spise alle kaloriene jeg skulle ha idag :-) 3 biter oresjokolade er ca 110 kcal :-O Nei, blir lenge til neste gang jeg kjøper det! Ja, Taco er sunnere enn mye annet. Og det hadde blitt ganske så sunt om man ikke dynket den i rømme/creme fraiche. Men jeg MÅ ha på masse av det. Ellers er det ikke like godt. Så når jeg spiser 2 sånne tortillar så er jeg plutselig oppe i 18-1900kcal på bare middag. Anonymous poster hash: aeb14...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 28. april 2014 #324 Del Skrevet 28. april 2014 Er ikke selve tacoskjellene usunne? Som at de inneholder mye karbo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 28. april 2014 #325 Del Skrevet 28. april 2014 Nå er jeg glad jeg spiser lavkarbo Kan unne meg masse creme fraiche uten å bekymre meg nevneverdig for vekten. Eneste er jo at jeg ikke skal spise skjell/tortilla da, men jeg syns det er bedre å ikke spise det enn å ikke spise creme fraiche og ost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lite nytt Skrevet 28. april 2014 #326 Del Skrevet 28. april 2014 Jeg har alltid tenkt at taco er veldig sunt.. men her i høst veide jeg alt jeg hadde i min ene tortilla, og det ble jammen meg nesten 1000 kcal på bare den ene! Det gikk jo fint med alle grønnsakene hel frem til jeg lasset på ost, creme fraiche og tacosaus Jeg eeeelsker creme fraiche! Bruker jo 1/3 boks på en tortilla Så det var også en liten sjokker for meg. Lite Nytt: Joggesanger jeg liker for tiden (selv om jeg ikke jogger så ofte ): Jubel - Klingande Neon Lights - Demi Lovato Icona Pop - All night Sex on Fire - Kings of Leon Seek Bromance - Avicii Russia Privjet - Basshuner (haha, det er litt flaut, men rytmen i den er bra intervallløping) Avicii - Levels Ayla - Ayla Part II Hmm.. ja det var de jeg kom på nå (så gjenstår det å se om du liker samme joggemusikk som meg da) -Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Tusen hjertlig takk for tips Sjekker de ut på spotify nå Angående taco, jeg brukte salsa. Det har lite kalorier Også kun lettrømme. I stedet for lefser tok jeg bare noen, to-tre tacoskjell også tok jeg alt på en tallerken. Knuste tacoskjellene også la jeg på det slik jeg pleide i skjellet. Og ost bruker jeg ikke i det hele tatt verken smaker eller ser den ikke uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionnuala Skrevet 28. april 2014 #327 Del Skrevet 28. april 2014 Var ikke så veldig flink i helga, men uka har starta bra Har holdt meg unna usunne fristelser, samt kommet meg en tur på treningssenteret. Var på en gruppetime og fikk skikkelig kjørt meg. Vi var ikke så mange heller, sikkert pga det fine været ute, og det var egentlig veldig greit. Og så har samboer og jeg bestilt oss tur til syden på sensommeren, det blir veldig deilig samtidig som det også gir motivasjon til å være flink nå med trening og kosthold for å få gått ned litt til og strammet opp litt Har noen tips til en sunn (og ikke så altfor vanskelig) middagsrett som inneholder godt med kjøtt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kokkosnøtta Skrevet 28. april 2014 #328 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) aaa Endret 23. august 2014 av Kokkosnøtta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstblader Skrevet 28. april 2014 #329 Del Skrevet 28. april 2014 Teller noen av dere kalorier eller følger noen spesiell diett? Jeg spiser moderat lavkarbo, men ikke i form av en diett (har planer om å fortsette med dette kostholdet etter jeg har gått ned det jeg vil i vekt også). Spiser til jeg er mett, og teller verken kalorier eller karbohydrater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zinnia Skrevet 29. april 2014 #330 Del Skrevet 29. april 2014 Her går det finfint egentlig! Jeg har hatt et par sprekker på sukker/sjokolade, men jeg tilgir meg selv, sånn blir det rett og slett i eksamens og forestillingsperioder. Det positive er at det har vært små kontrollerte sprekker hvor jeg lett har tatt meg inn igjen, jeg har blitt mye mer bevisst rundt det og det føles bra. I dag har vekten vært under 58 igjen, og jeg fortsetter å ha fremgang på trening, så satser på at det har løsnet litt igjen. Hjelper ekstremt mye på med finvær! Ellers kan jeg opplyse om at i dag er det den internasjonale Dansens Dag, så da har alle en ekstra grunn til å sette på musikk og slippe seg løs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belle89 Skrevet 29. april 2014 #331 Del Skrevet 29. april 2014 jeg teller kalorier ved hjelp av lifesum-appen, men bare sånn ca teller ikke hver dag:) har byttet til lettprodukter og grovere produkter der jeg ikke klarer meg uten, for eks. ekstra lett-rømme ellers prøver jeg bare å spise sunt, er litt opptatt av å spise masse grønnsaker og salater for å både få i meg næringsstoffer og bli mett jeg har jo også "koselørdag", så på lørdager spiser jeg brød (om jeg vil) og tar meg et glass vin spiser ellers det jeg vil av kjøtt, fisk og fugl, men har kuttet ut ris, dressing etc. Har jeg veldig lyst på ris begrenser jeg meg til et par spiseskjeer ved siden av middagen jeg spiser ca 1200 kal. hver dag, da er trening medregnet (appen legger til ekstra kalorier når man trener). "problemet" mitt er at jeg har en samboer som er i bedre form enn meg, legger lite på seg og dermed kan spise hva han vil... han spiser samme middag som meg, men går og momser godteri, pølser, øl etc... jeg blir så misunnelig når jeg også har lyst på, så da kan det ende med at jeg blir sur det er så irriterende med sånne som ham som trener 4 ganger på 2 uker og så er det kjempeforskjell på kroppen hans! Hvis han har fått en liten kul på magen trener han altså 4 ganger, så er kulen borte.... urettferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krysanti Skrevet 29. april 2014 #332 Del Skrevet 29. april 2014 Åh det var hardt. En Cardio time og en tøff styrke time så dette kommer til å gjøre vondt imorgen. Kettelbells er artig. Får brukt muskler man ikke viste hadde. Støl/lemster i dag eller? Kettlebells er gøy ja, men når jeg er vikar på treningene pleier jeg å kjøre en hard sirkeltrening med endel kettlebellsøvelser og noen andre styrketreningsøvelser. I går var øvelsene hip thrust, dips, situps, crunch og planke i tillegg til fem kettlebelløvelser. Kjenner det i dag! Når det gjelder kosthold følger jeg ikke en spesiell diett sånn sett, men jeg har noen overordnede prinsipper - hvis jeg kan si det sånn: masse grønnsaker, litt frukt, magert kjøtt og fisk, langsomme karbohydrater i moderate mengder. En typisk dag (når jeg er flink, vel og merke) er slik: 40 g. havregrynsgrøt med blåbær eller banan til frokost. To knekkebrød til mellommåltid/lunsj (litt avhengig av når jeg spiser frokost). Hvis tidlig frokost - enda to knekkebrød, eller et par skiver hjemmelaget grovbrød til lunsj. Middag er ofte kyllingsalat med fullkornspasta, laks i ovnen med masse grønnsaker og litt poteter, kyllingfilet med søtpotetmos eller lignende. Jeg trener mye, så jeg er nøye på å få i meg nok proteiner. Jeg er ikke bekymret for kostholdet mitt, det er sunt og bra nok - jeg må bare slutte å spise alt det andre som jeg ikke trenger Gooodteriiii! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 29. april 2014 #333 Del Skrevet 29. april 2014 Fisk står på middagsmenyen idag. Har blitt bedt på vin til en venn imorgen, har enda ikke bestemt meg for om jeg skal. Er redd det vil ødelegge så for dietten min? Selv om jeg bare tar to glass. Drikker veldig sjeldent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 29. april 2014 #334 Del Skrevet 29. april 2014 Støl/lemster i dag eller? Kettlebells er gøy ja, men når jeg er vikar på treningene pleier jeg å kjøre en hard sirkeltrening med endel kettlebellsøvelser og noen andre styrketreningsøvelser. I går var øvelsene hip thrust, dips, situps, crunch og planke i tillegg til fem kettlebelløvelser. Kjenner det i dag! Når det gjelder kosthold følger jeg ikke en spesiell diett sånn sett, men jeg har noen overordnede prinsipper - hvis jeg kan si det sånn: masse grønnsaker, litt frukt, magert kjøtt og fisk, langsomme karbohydrater i moderate mengder. En typisk dag (når jeg er flink, vel og merke) er slik: 40 g. havregrynsgrøt med blåbær eller banan til frokost. To knekkebrød til mellommåltid/lunsj (litt avhengig av når jeg spiser frokost). Hvis tidlig frokost - enda to knekkebrød, eller et par skiver hjemmelaget grovbrød til lunsj. Middag er ofte kyllingsalat med fullkornspasta, laks i ovnen med masse grønnsaker og litt poteter, kyllingfilet med søtpotetmos eller lignende. Jeg trener mye, så jeg er nøye på å få i meg nok proteiner. Jeg er ikke bekymret for kostholdet mitt, det er sunt og bra nok - jeg må bare slutte å spise alt det andre som jeg ikke trenger Gooodteriiii! Er du også avhengig av sukker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #335 Del Skrevet 29. april 2014 Bare vit at det som står oppgitt på nettet ikke alltid er sant, og stemmer for deg! Det varierer jo mye på intensiteten du jogger i, terrenget, og din egen høyde og vekt. Jeg har erfart at når jeg logger treningsøkter på treningsapper, så må jeg skrive inn mindre tid enn det jeg har brukt, fordi appene gir meg for mange kalorier. Nå er det ikke sikkert det er slik for deg da! Men om jeg løper rundt 30 min sier pulsklokka at jeg har forbrent rundt 300 kcal, mens appen jeg logger i vil gi meg over 400.. Uansett så er det jo supert at du jogget så lenge, og at du ikke spiste opp den ekstra kvoten du fikk! Dersom maten din er sunn og du trener litt, så må du bare holde ut og fortsette den gode jobben! Ofte trenger kroppen litt tid på seg for å komme i gang. Jeg lå i 7 uker på 70-tallet, der jeg vekslet mellom alt fra 69-71. Spise nesten utelukkende sunt, holdt meg til 1500-1700 kalorier, og trente 4-6 ganger i uka, men allikevel ville ikke vekta rikke seg. Ekstremt irriterende Men man må bare holde ut til nåla flytter på seg igjen, eller heller dra fram målebåndet, som ofte kan vise noe annet enn vekta! Det ser ut som at alle web-kalkulatorer og min egen pulsklokke er skjønt enige om at man bruker godt over 500 kcal på en times rolig joggetur, og det er egentlig mer enn det jeg har trodd. Men når "alle" er enige, så må jeg begynne å tro det. Jeg tar hverken mat- eller treningskalorier særlig bokstavlig, men mer veiledende med +/- 25-50%. Det har skremt meg å se hvor mange i andre tråder som oppfatter kaloriinnhold som en absolutt sannhet. Takk for trøstende ord om min vektutvikling. Nå var jeg med i forrige tråden, så jeg begynte vel egentlig i februar med kaloritelling, og i begynnelsen gikk det fort for meg, og så stagnerte det. Heldigvis viste vekten mer normal verdi i dag, så det var nok hovedsaklig bare naturlige fluktuasjoner. Er litt enig med deg i det med erstatningsprodukter, er ikke noe særlig fan av det selv. Det er bare dyrt og unødvendig. Spiser som regel bare vanlige matvarer som jeg får tak i på vanlige matbutikker, orker ikke å begynne med sånne kompliserte oppskrifter. Og det er mye annet sunt og godt det går an å kose seg med, som er lettere å lage! Men omfangsrike? Tuller du? Du må ha et ganske forvridd kroppssyn. Ja, de er da voluminiøse, til tross for at det er muskler? De fleste kvinner som trener mye blir kraftige. Det ser man også blant instruktører på treningssentere. Mindre trente mennesker er som regel mye mindre / "slankere" enn dem. SS Anonymous poster hash: 7c6ce...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krysanti Skrevet 29. april 2014 #336 Del Skrevet 29. april 2014 Er du også avhengig av sukker? Bare litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugel79 Skrevet 29. april 2014 #337 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Jeg teller kalorier. Bruker MyFitnessPal appen. Fungerer fint da jeg kan scanne strekoden på matvarene og få opp kallorien. Må så klart legge inn hvor mange gram jeg har spist. Den legger også inn kalorier du kan spise ekstra etter treningsøkter, men tar det litt med en klype salt. Skal per dag holde meg på 1200 kalorier. Så langt har det ikke vært noe problem, men har bare holdt på i 4 dager Endret 30. april 2014 av Sommerfugel79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuksia Skrevet 29. april 2014 #338 Del Skrevet 29. april 2014 Høyde (valgfritt): 172 cmStartvekt for denne tråden: 121.7 kg Mål til 20. juni: 110 kg April 201425. april, uke 0: 121.7Mai 201402. mai, uke 1: __ kg09. mai, uke 2: __ kg16. mai, uke 3: __ kg23. mai, uke 4: __ kg30. mai, uke 5: __ kgJuni 201406. juni, uke 6: __ kg13. juni, uke 7: __ kg20. juni, uke 8: __ kg over ti kilo på 8 uker er kanskje litt voldsomt, men har lyst å ha et litt tøft mål å strekke meg etter. er heller ikke noen krise om jeg ikke kommer helt i mål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chia Skrevet 29. april 2014 #339 Del Skrevet 29. april 2014 Jeg spiser taco i spelt lomper jeg. Blir ca 500 kcal for 3 lomper med fyll. Bruker lett rømme og lett ost. Jeg teller kcal hver eneste dag ved hjelp av lifesum og jeg ligger på 1300 kcal pr dag. Dette funker fint for meg. Jeg har nok energi, er god og mett hele dagen og går fint ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #340 Del Skrevet 29. april 2014 Det ser ut som at alle web-kalkulatorer og min egen pulsklokke er skjønt enige om at man bruker godt over 500 kcal på en times rolig joggetur, og det er egentlig mer enn det jeg har trodd. Men når "alle" er enige, så må jeg begynne å tro det. Jeg tar hverken mat- eller treningskalorier særlig bokstavlig, men mer veiledende med +/- 25-50%. Det har skremt meg å se hvor mange i andre tråder som oppfatter kaloriinnhold som en absolutt sannhet. Takk for trøstende ord om min vektutvikling. Nå var jeg med i forrige tråden, så jeg begynte vel egentlig i februar med kaloritelling, og i begynnelsen gikk det fort for meg, og så stagnerte det. Heldigvis viste vekten mer normal verdi i dag, så det var nok hovedsaklig bare naturlige fluktuasjoner. Ja, de er da voluminiøse, til tross for at det er muskler? De fleste kvinner som trener mye blir kraftige. Det ser man også blant instruktører på treningssentere. Mindre trente mennesker er som regel mye mindre / "slankere" enn dem. SS Anonymous poster hash: 7c6ce...17d Du kan da ikke mene at hun her er stor og omfangsrik 6 mnd gravid? Anonymous poster hash: aeb14...337 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå