Arlea Skrevet 28. april 2014 #301 Skrevet 28. april 2014 Startvekt fra tidligere: -- Høyeste vekt tidligere har vært rundt 68 kg.Høyde: 160 cm Startvekt for denne tråden: -STARTVEKT- 64,8 kgMål før sommeren: - 55 kg April 2014 25. april, uke 17 (1): -STARTVEKT- 64,8 kg Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): -- (-kg) 9. mai, uke 19 (3): -- (-kg) 16. mai, uke 20 (4): -- (-kg) 23. mai, uke 21 (5): -- (-kg) 30. mai, uke 22 (6): -- (-kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- (-kg) Jeg hadde kjempelyst til å bli med på den påske-tråden, men dessverre så oppdaget jeg den sånn rett før påske, så det ble litt sent. Håper jeg klarer å følge på her. Har lagt inn veiedag i kalenderen min nå, så forhåpentligvis blir det ikke glemt!
Missi89 Skrevet 28. april 2014 #302 Skrevet 28. april 2014 Da var jg i gang med treningen igjen sitter i garderoben og syns dette er fælt. Men jg må bare. Åh hvor er motivasjonen og lysten
Krysanti Skrevet 28. april 2014 #303 Skrevet 28. april 2014 Da var jg i gang med treningen igjen sitter i garderoben og syns dette er fælt. Men jg må bare. Åh hvor er motivasjonen og lysten Kjør på! Det kommer til å føles så godt etterpå. Man angrer jo aldri på en treningsøkt! --- Helgen har vært dårlig her for min del, med mye spising, vin og det meste egentlig. Men jeg gikk kjempemasse, jogget en tur og hadde to økter med kettlebells, så jeg er fornøyd på aktivitetsfronten. I dag skal jeg være vikar på kettlebelltimen, og det er kjekt, for da kan jeg sette opp mitt eget favorittprogram Masse bein og rumpe!
Gjest Chloe87 Skrevet 28. april 2014 #304 Skrevet 28. april 2014 Noen som vet hvor mange kalorier en stor slush innholder?
Belle89 Skrevet 28. april 2014 #305 Skrevet 28. april 2014 skriver inn tallene med riktig oppsett jeg også, så jeg manglet på excel-arket Startvekt for denne tråden: -STARTVEKT- 70,6 kgMål før sommeren: -62 kg April 201425. april, uke 17 (1): -STARTVEKT- 70,6 kg Mai 20142. mai, uke 18 (2): -- (-kg)9. mai, uke 19 (3): -- (-kg)16. mai, uke 20 (4): -- (-kg)23. mai, uke 21 (5): -- (-kg)30. mai, uke 22 (6): -- (-kg) Juni 20146. juni, uke 23 (7): -- (-kg)13. juni, uke 24 (8): -- (-kg)20. juni, uke 25 (9): -- (-kg)
QueenAwesome Skrevet 28. april 2014 #306 Skrevet 28. april 2014 Startvekt fra tidligere: -- Høyde: 162 cm Startvekt for denne tråden: 55 kg Mål før sommeren: 52 kg April 2014 25. april, uke 17 (1): 55 kg Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): -- (-kg) 9. mai, uke 19 (3): -- (-kg) 16. mai, uke 20 (4): -- (-kg) 23. mai, uke 21 (5): -- (-kg) 30. mai, uke 22 (6): -- (-kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- (-kg) Nu kör vi!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #307 Skrevet 28. april 2014 Noen som vet hvor mange kalorier en stor slush innholder? Fant dette på en treningsside: Et slush beger rommer fra 0,3L/0,5L og dette tilsvarer; 0,3L - 332,67 Kcal 0,5L - 554,45 Kcal Anonymous poster hash: 02a8b...168
Gjest Chloe87 Skrevet 28. april 2014 #308 Skrevet 28. april 2014 Fant dette på en treningsside:Et slush beger rommer fra 0,3L/0,5L og dette tilsvarer;0,3L - 332,67 Kcal0,5L - 554,45 Kcal Anonymous poster hash: 02a8b...168 Takk!
Gjest Chloe87 Skrevet 28. april 2014 #309 Skrevet 28. april 2014 Startvekt for denne tråden: 62 kg. Mål før sommeren: 56 kg. April 2014 25. april, uke 17 (1): 61,6 kg. Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): -- (-kg) 9. mai, uke 19 (3): -- (-kg) 16. mai, uke 20 (4): -- (-kg) 23. mai, uke 21 (5): -- (-kg) 30. mai, uke 22 (6): -- (-kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- (-kg)
Gjest Chloe87 Skrevet 28. april 2014 #310 Skrevet 28. april 2014 Teller noen av dere kalorier eller følger noen spesiell diett?
Brimi Skrevet 28. april 2014 #311 Skrevet 28. april 2014 Teller noen av dere kalorier eller følger noen spesiell diett? Jeg teller. Ikke fordi jeg spiser for mye, men fordi jeg spiser for lite. Må passe på å få i meg minst 1300 kcal.
Nepenthe Skrevet 28. april 2014 #312 Skrevet 28. april 2014 Jeg teller kalorier, fordi jeg har en tendens til å spise alt for mye... Og så prøver jeg å holde karbonivået litt nede, men spiser både frukt og ris
Gjest Funky Punk Skrevet 28. april 2014 #313 Skrevet 28. april 2014 Teller noen av dere kalorier eller følger noen spesiell diett? Spiser lavkarbo. Telte karbene i begynnelsen for å lære meg dette med mengder osv, men nå teller jeg ikke i det hele tatt for nå kjenner jeg kostholdet mitt godt
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #314 Skrevet 28. april 2014 Teller noen av dere kalorier eller følger noen spesiell diett? Jeg teller ikke. Synes det er så stress, og vanskelig å få riktig. Styrete med veiing av maten osv. Jeg spise mye på jobb og da har jeg jo ikke snøring på kcal i det jeg spiser. Men jeg prøver å velge kcal-fattige ting å spise. Jeg har noen dager (helgene når jeg spiser alt hjemme) hvor jeg veier og registrerer alt jeg spiser for å se hvilket nivå jeg ligger på, og gjøre meg oppmerksom på hvor mye kcal det er i visse matvarer. Herregud så mye det er i smør f.eks!! -allima Anonymous poster hash: aeb14...337
Brimi Skrevet 28. april 2014 #315 Skrevet 28. april 2014 Noen tips til hvordan jeg kan få spist ca 300 kcal ? Har 600 kcal igjen idag, men skal jo egentlig bare spise et måltid til som blir på mellom 300-400 kcal. Hva med de siste? Bah, skal ikke være lett gitt.
Pringle Skrevet 28. april 2014 #316 Skrevet 28. april 2014 Teller noen av dere kalorier eller følger noen spesiell diett? Teller kcal, men følger ikke noen spesiell diett (bare min egen retning ) Jeg teller kalorier, fordi jeg har en tendens til å spise alt for mye... Og så prøver jeg å holde karbonivået litt nede, men spiser både frukt og ris Samme her, jeg må lære meg porsjonskontroll, og kaloritelling er en grei metode. Jeg spiser både frukt og melk og ris og poteter og pasta og knekkebrød - og sjokolade innimellom. Jeg teller ikke. Synes det er så stress, og vanskelig å få riktig. Styrete med veiing av maten osv. Jeg spise mye på jobb og da har jeg jo ikke snøring på kcal i det jeg spiser. Men jeg prøver å velge kcal-fattige ting å spise. Jeg har noen dager (helgene når jeg spiser alt hjemme) hvor jeg veier og registrerer alt jeg spiser for å se hvilket nivå jeg ligger på, og gjøre meg oppmerksom på hvor mye kcal det er i visse matvarer. Herregud så mye det er i smør f.eks!! -allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Jeg teller og registrerer så nøyaktig jeg kan når jeg er hjemme, men når jeg er borte anslår jeg bare. Stort sett spiser jeg hjemme, så det er ikke noe stort problem. Har gjerne med meg mat (ikke p åbesøk og restaurant da ) Jeg visste at det var mye kalorier i smør og fett, men at det var så mye i ris, pasta og brød, overrasket meg virkelig! Jeg pleide å spise tre ganger så mye "tilbehør" til middag som jeg trengte!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #317 Skrevet 28. april 2014 Teller kcal, men følger ikke noen spesiell diett (bare min egen retning ) Samme her, jeg må lære meg porsjonskontroll, og kaloritelling er en grei metode. Jeg spiser både frukt og melk og ris og poteter og pasta og knekkebrød - og sjokolade innimellom. Jeg teller og registrerer så nøyaktig jeg kan når jeg er hjemme, men når jeg er borte anslår jeg bare. Stort sett spiser jeg hjemme, så det er ikke noe stort problem. Har gjerne med meg mat (ikke p åbesøk og restaurant da ) Jeg visste at det var mye kalorier i smør og fett, men at det var så mye i ris, pasta og brød, overrasket meg virkelig! Jeg pleide å spise tre ganger så mye "tilbehør" til middag som jeg trengte! Og jeg har kuttet fra 4-5 brødskiver til lunsj til 3-4. :ler. Visste heller ikke at det var så mye i lunsjen min. Ris og pasta og sånt til tlbehør har jeg kuttet ut når jeg flyttet hjemmefra, for det er så kjedelig å lage Så der har jeg ikke peiling på innholdet Men ost på brødskiva var jo 100 kcal bare det Så du som trenger 300 kcal mer i dag - skjær deg noen osteskiver og mæule det. Evt smelt de i ovnen/mikron og lag osteknekk -Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 1
Hulderen Skrevet 28. april 2014 #318 Skrevet 28. april 2014 (endret) Teller noen av dere kalorier eller følger noen spesiell diett? Hverken eller. Jeg burde nok telle kalorier, for å vite hvilket nivå jeg ligger på. Den kaloritabellen ga meg mye. Ikke detaljene, men det var nyttig å se hvor mye mindre jeg trenger i % av calorier når jeg går ned i vekt og blir eldre. Tabellen forklarte hvorfor jeg plutselig fikk et vektproblem etter fylte 40 år . Jeg følger prinsippet "nesten mett". Jeg spiser aldri så mye at jeg blir mett, men heller ikke så lite at jeg føler meg sulten etter måltidet. I tillegg ligger jeg helt unna alt av søtsaker, snacks, is og kaker. Og har byttet ut poteter, ris, pasta med salat. Jeg spiser ikke lett-produkter, innbiller meg at det ikke er sunt. Men jeg har smør på knekkebrødene mine. Ja, det er sant, jeg har kuttet ut brød også. Det vil si, det var sånn jeg gjorde det i forrige tråd, da jeg skulle ned 500 gram i uken. Nå skal jeg bare ned 200 gram i uken. Så for meg blir mye av utfordringen å finne ut hvilket nivå jeg skal legge meg på nå. Kanskje holder det å bare gå over til å spise meg helt mett. Men det frister mer å holde på "nesten mett", men kunne unne meg noen søtsaker av og til. Endret 28. april 2014 av Hulderen
Missi89 Skrevet 28. april 2014 #319 Skrevet 28. april 2014 Kjør på! Det kommer til å føles så godt etterpå. Man angrer jo aldri på en treningsøkt! --- Helgen har vært dårlig her for min del, med mye spising, vin og det meste egentlig. Men jeg gikk kjempemasse, jogget en tur og hadde to økter med kettlebells, så jeg er fornøyd på aktivitetsfronten. I dag skal jeg være vikar på kettlebelltimen, og det er kjekt, for da kan jeg sette opp mitt eget favorittprogram Masse bein og rumpe! Åh det var hardt. En Cardio time og en tøff styrke time så dette kommer til å gjøre vondt imorgen. Kettelbells er artig. Får brukt muskler man ikke viste hadde.
Gjest Lite nytt Skrevet 28. april 2014 #320 Skrevet 28. april 2014 Jeg kjenner meg ganske desperat egentlig. Har tenkt stygge tanker, begynne å flytende diett for å kicke i gang. Men jeg klarer ikke å avstå fra f.eks middag. Det har også med at jeg vil ikke være ett dårlig forbilde for barnet mitt. Man må jo ha i seg næring. Var flink i dag og spiste bare litt til meg å være, fremdeles nesten 650 kcal! Det var hvitløksbaguetten sin skyld (eller egentlig min, men den har masse kcal i seg som jeg vet fra før). Prøver å få bort de usunne tingene fra fryseren. Skal bytte ut bacon med skinke (evt kyllingfilet, kommer an på retten), det vl gjøre susen Jeg har tidligere hatt anoreksi og bulimi, så å kjøre diett med forbud mot noe går ikke for meg. Jeg må ha lov til alt, bare med måte. Og det vet jeg går, har jo gjort det tidligere med hell. Tatt tid, men det gikk. Nå har jeg ikke så mye tid som jeg ønsker før bikinien skal på. Jeg er fornøyd denne gangen om jeg ender på str 10, det er temmelig gjennomsnittlig meg Også tar jeg det videre derfra. Jeg har blitt fryktelig dårlig med grønnsaker. Glemmer de helt av ( Ikke bra!!! Jeg har ferdigkuttet i fryseren, så det er jo ikke der det skorter *panneklask* Ellers så teller jeg kalorier. Mitt basalnivå ligger på ca 1700 daglig. Det alene sier at vekten min lett går opp. Etter jeg slutta å røyke, så har pulsen min gått drastisk ned og dermed forbrenningen og :/ Nå har jeg vært syk i noen dager, og da blir det ikke trening. Kjenner bihulebetennelse er på gang og har startet selvmedisinering slik at jeg ikke blir verre. På onsdag har jeg bestemt meg for å gjøre noe jeg aldri har gjort før. Nemlig å jogge/løpe ute! Jeg har tredemølle hjemme som blir flittig brukt, så selve joggingen er ikke nye. Er veldig spent på hvordan det vil gå :D Noen som har tips til bra joggemusikk?? :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå