AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #281 Del Skrevet 27. april 2014 Prøv å gjør noe for å få tankene over på noe annet, tygg tyggis eller drikk sukkerfri saft. Og noen påstår at det ikke er noe som heter sukkeravhengighet Prakk sjokoladen på noen andre og vent en stund før du kjøper nytt, og da bare i håndterbare mengder... Jeg fikk heldigvis tankene over på noe annet. Shopping Så nå er det glemt. For nå! Jeg er absolutt avhengig av sukker. Jeg kjenner det samme suget som jeg gjorde da jeg sluttet å røyke. Jeg klarte det, så jeg skal søren meg klare dette sukkeret og. Selv om jeg har feilet før. -Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 27. april 2014 #282 Del Skrevet 27. april 2014 Ja, hvertfall på østlandet. Men jeg tror Buer bare leverer på østlandet. uten at jeg er 100% sikker på det. -AllimaAnonymous poster hash: aeb14...337 Holder til på Østlandet, så da er det bankers for meg uansett Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magicpie Skrevet 27. april 2014 #283 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg ryddet kjøkkenet i stad, og fant en Freia Premium sjokolade mellom roteskåla og frutskåla. Og den brenner i skuffen. Hadde ikke lyst på sjokolade før jeg fant den. Og det er en djevel inni meg som roper - jammen det er jo mørk sjokolade - det er jo SUNT! Jeg er mett på frukt nå, så jeg har egentlig ikke behov for noe, men har jammen meg lyst på altså. Har holdt meg helt unna sukker hele helgen, og har ikke tenkt å ødelegge det nå. Kjemper som en gal, og vurderer om jeg bare skal gå å legge meg, så jeg sovner fra sukkersuget, og våkner uten i morgen. Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Jeg liker egentlig ikke å kaste mat, men det hender seg at jeg kaster noe godteri eller snacks hvis jeg vet at jeg ikke kommer til å klare å stå i mot. Og så sprayer jeg det med hårspray eller liknende før jeg kaster det, slik at jeg ikke kommer til å ta det fra søpla og spise det senere 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 27. april 2014 #284 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg liker egentlig ikke å kaste mat, men det hender seg at jeg kaster noe godteri eller snacks hvis jeg vet at jeg ikke kommer til å klare å stå i mot. Og så sprayer jeg det med hårspray eller liknende før jeg kaster det, slik at jeg ikke kommer til å ta det fra søpla og spise det senere Samme her Om ikke mannen min spiser opp slikt, så gir jeg det til noe andre eller kaster det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeBr Skrevet 27. april 2014 #285 Del Skrevet 27. april 2014 Trenger tips om hva jeg skal ha til middag imorgen! Sunn og rimelig middag Kan komme med noen tips her også, jeg! Haha Mine favoritter er: kylling/svin/kjøttdeig/laks/magre grillpølser med en haug grønnsaker,krydre hele sulamitten GODT med masse forskjellige krydder, og gjerne litt vann for å gjøre det mer saftig. Grønnsakene kan du koke, lage mos av, steke på panna eller inn i ovnen. Wok er veldig godt, enten bare med grønnsaker og kjøtt, eller tilsett en neve fullkornsris eller -nudler. Bruk litt av en pose woksaus, eller bare krydder, soyasaus, chilisaus og litt vann for å få det saftigere. Disse rettene kan varieres på utallige måter med forskjellige kjøtt, krydder, grønnsaker og måten å tilberede grønnsakene på. Prøv å øk mengden grønnsaker, og kutt ned på risen/pastaen. Salater er veldig godt, med alle grønnsakene du liker, kylling, egg, tunfisk, tacokjøttdeig, kjøttboller, skinke, spekeskinke, og tilsett gjerne litt couscous eller quinoa. Bruk gjerne også sukkererter, avokado, gulrøtter, brokkoli og lignende, for å holde deg mett lenger. Har du god tid kan du lage tomatsaus fra bunn av, enten med rå tomater, eller hermetiske. Sett det på kok lenge, ha gulrøtter, løk, hvitløk, oregano, basilikum, timian, og det av grønnsaker og krydder du vil ha i. Denne sausen kan du bruke til både kjøttdeig og kjøttboller, med f.eks pasta, i lasagne - prøv speltlompelasagne! -, som pizzafyll, eller annet som du syns høres godt ut. Pizza kan gjøres sunt og godt, med blomkål eller tunfiskbunn, spinat, ruccola, tomater, løk, eller alle grønnsaker og kjøtt du måtte ønske! Prøv å begrens mengden ost, og gå gjerne for lettost. Pai kan lages sunt og godt, eller gratinerte grønnsaker, kjøtt og pasta i form i ovnen - bruk det fyllet du liker best! Karbonader kan lages med grove rundstykker, polarbrød extreme, eller fullkornshamburgerbrød - men dette gir litt flere kalorier. Eventuelt kan du droppe brødet og heller fylle på med salat, tomat, agurk og ketchup! Noe jeg ellers liker veldig godt er søtpotet! Bruk den som bakt potet, skjær den i tynne biter og lag chips i ovnen, lag søtpotetmos, eller søtpotetsuppe! Den passer til utrolig mye, og er faktisk ganske god alene også! Ellers kan du prøve deg på noen vegetarretter, som f.eks. fylte tomater! Fyll lefser med grønnsaker og magert kjøtt, eller lag deg suppe. Posesuppe er greie alternativer om du har dårlig tid, men det smaker mye bedre hjemmelaget! Ha gjerne ekstra grønnsaker i for å holde deg mett lenger. Det viktigste er vel egentlig å kutte ned på hvit ris og pasta, øke grønnsaksmengden, kutte ned på sausen, og heller bruke ketchup/soya- eller chilisaus/mager kesam for å gjøre maten saftigere. Ellers er det bare fantasien som setter grenser! Du finner utrolig mange gode retter på kiwi og rema 1000s nettsider, kriweb.no, eller lindastuhaug.blogg.no! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 27. april 2014 #286 Del Skrevet 27. april 2014 Kan komme med noen tips her også, jeg! Haha Mine favoritter er: kylling/svin/kjøttdeig/laks/magre grillpølser med en haug grønnsaker,krydre hele sulamitten GODT med masse forskjellige krydder, og gjerne litt vann for å gjøre det mer saftig. Grønnsakene kan du koke, lage mos av, steke på panna eller inn i ovnen. Wok er veldig godt, enten bare med grønnsaker og kjøtt, eller tilsett en neve fullkornsris eller -nudler. Bruk litt av en pose woksaus, eller bare krydder, soyasaus, chilisaus og litt vann for å få det saftigere. Disse rettene kan varieres på utallige måter med forskjellige kjøtt, krydder, grønnsaker og måten å tilberede grønnsakene på. Prøv å øk mengden grønnsaker, og kutt ned på risen/pastaen. Salater er veldig godt, med alle grønnsakene du liker, kylling, egg, tunfisk, tacokjøttdeig, kjøttboller, skinke, spekeskinke, og tilsett gjerne litt couscous eller quinoa. Bruk gjerne også sukkererter, avokado, gulrøtter, brokkoli og lignende, for å holde deg mett lenger. Har du god tid kan du lage tomatsaus fra bunn av, enten med rå tomater, eller hermetiske. Sett det på kok lenge, ha gulrøtter, løk, hvitløk, oregano, basilikum, timian, og det av grønnsaker og krydder du vil ha i. Denne sausen kan du bruke til både kjøttdeig og kjøttboller, med f.eks pasta, i lasagne - prøv speltlompelasagne! -, som pizzafyll, eller annet som du syns høres godt ut. Pizza kan gjøres sunt og godt, med blomkål eller tunfiskbunn, spinat, ruccola, tomater, løk, eller alle grønnsaker og kjøtt du måtte ønske! Prøv å begrens mengden ost, og gå gjerne for lettost. Pai kan lages sunt og godt, eller gratinerte grønnsaker, kjøtt og pasta i form i ovnen - bruk det fyllet du liker best! Karbonader kan lages med grove rundstykker, polarbrød extreme, eller fullkornshamburgerbrød - men dette gir litt flere kalorier. Eventuelt kan du droppe brødet og heller fylle på med salat, tomat, agurk og ketchup! Noe jeg ellers liker veldig godt er søtpotet! Bruk den som bakt potet, skjær den i tynne biter og lag chips i ovnen, lag søtpotetmos, eller søtpotetsuppe! Den passer til utrolig mye, og er faktisk ganske god alene også! Ellers kan du prøve deg på noen vegetarretter, som f.eks. fylte tomater! Fyll lefser med grønnsaker og magert kjøtt, eller lag deg suppe. Posesuppe er greie alternativer om du har dårlig tid, men det smaker mye bedre hjemmelaget! Ha gjerne ekstra grønnsaker i for å holde deg mett lenger. Det viktigste er vel egentlig å kutte ned på hvit ris og pasta, øke grønnsaksmengden, kutte ned på sausen, og heller bruke ketchup/soya- eller chilisaus/mager kesam for å gjøre maten saftigere. Ellers er det bare fantasien som setter grenser! Du finner utrolig mange gode retter på kiwi og rema 1000s nettsider, kriweb.no, eller lindastuhaug.blogg.no! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #287 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg stikker bare innom for å si lykke til til alle sammen! Og så må jeg bare si at selv om jeg ikke tør være med i tråden selv, så følger jeg med, og blir inspirert og motivert av alle dere flinke og tøffe! Anonymous poster hash: 3b106...405 Hvorfor tør du ikke å være med i tråden? Anonymous poster hash: 7c6ce...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandel92 Skrevet 27. april 2014 #288 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg må innrømme noen synder. Dette har vært et grusom helg med tanke på vektnedgang. Gudene vet hvor mange kalorier jeg har inntatt, vet ikke om jeg tør å regne på det en gang. Har veid meg, og har lagt på meg, mye av dette er nok vann, men likevel. Vært i en litt vanskelig periode, og tyr ofte til mat når ting er vanskelig, sååå jeg har spist sjokolade, potetgull, brus og mye annet usunt i store mengder (mer enn jeg har gjort på lenge). Jeg er skuffet over meg selv, men har ikke tenkt til å gi opp. Jeg starter på nytt igjen i morgen. Det blir neppe noen nedgang denne uka, men det får så være. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #289 Del Skrevet 27. april 2014 Pizza kan gjøres sunt og godt, med blomkål eller tunfiskbunn, spinat, ruccola, tomater, løk, eller alle grønnsaker og kjøtt du måtte ønske! Prøv å begrens mengden ost, og gå gjerne for lettost. Pai kan lages sunt og godt, eller gratinerte grønnsaker, kjøtt og pasta i form i ovnen - bruk det fyllet du liker best! Hvordan lages dette? Pizzabunn og sunn paibunn? SS Anonymous poster hash: 7c6ce...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 27. april 2014 #290 Del Skrevet 27. april 2014 Hvordan lages dette? Pizzabunn og sunn paibunn? SSAnonymous poster hash: 7c6ce...17d Man kan lage pizza og paibunner grove, eller man kan kutte ut vanlig mel og kjøre lavkarbostil. Pizzabunn i seg selv er jo egentlig ikke så usunt som folk vil ha det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 27. april 2014 #291 Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Man kan lage pizza og paibunner grove, eller man kan kutte ut vanlig mel og kjøre lavkarbostil. Pizzabunn i seg selv er jo egentlig ikke så usunt som folk vil ha det til. Enig. Blomkålbunn er ekstremt. Ikke nødvendig. Hvetemel og karbohydrat er ikke giftig for de fleste. Så lenge man ikke lever utelukkende på pizza, kan man godt spise pizza. Endret 27. april 2014 av Pringle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #292 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg så litt på de to linkene som HeBr oppga. Finner det litt ironisk at ingen av bloggforfatterene er noen sylfider, men heller omfangsrike... Og sunn og sunn fru Blom... Begge har store deler av bloggene dedikert til søtsaker og kaker laget av substitutt av sukker og mel, med ganske kompliserte oppskrifter, og med affiliateslinks til dyre spesialprodukter som inngår i de fleste av oppskriftene. Bloggforfatterne er åpenbart sponset herfra og til månen av diverse leverandørerer som de reklamerer for... Anonymous poster hash: 7c6ce...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #293 Del Skrevet 28. april 2014 Skrekk! Vekten går bare OPP til tross for at jeg holder meg sånn ca innenfor kaloriregimet mitt. Jeg til og med jogget en time i går, og spiste ikke særlig mange av de ekstra-tildelte kaloriene som MyFitnessPal ga meg. (Har funnet flere kalori-kalkulatorere på nettet for jogging, og alle oppgir veldig høyt forbruk for jogging, og gir sånn ca likt tall. Interessant!) Jeg lurer på om jeg kanskje bommer på kaloritellingen, og at sukkererstatning kjøpt fra USA som oppgir 0 kcal pr teskje, i virkeligheten inneholder mye fler. Eller om det bare er fluktuasjoner? Av de 2 kg jeg gikk ned, er jeg nå snart tilbake til start. SS Anonymous poster hash: 7c6ce...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeBr Skrevet 28. april 2014 #294 Del Skrevet 28. april 2014 Enig. Blomkålbunn er ekstremt. Ikke nødvendig. Hvetemel og karbohydrat er ikke giftig for de fleste. Så lenge man ikke lever utelukkende på pizza, kan man godt spise pizza. Nå var det ikke fordi karbohydrater er giftig, men fordi å lage blomkålbunn gjør at du får i deg masse ekstra grønnsaker, og med tunfisk vil du få i deg mye proteiner og sunt fett. Liker man ikke dette er det jo absolutt ikke et problem å lage det med vanlig grovt mel og hvetemel. Men når man teller kalorier og har et litt strengt budsjett, sparer man faktisk mye på å erstatte en del av melet med most blomkål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeBr Skrevet 28. april 2014 #295 Del Skrevet 28. april 2014 Skrekk! Vekten går bare OPP til tross for at jeg holder meg sånn ca innenfor kaloriregimet mitt. Jeg til og med jogget en time i går, og spiste ikke særlig mange av de ekstra-tildelte kaloriene som MyFitnessPal ga meg. (Har funnet flere kalori-kalkulatorere på nettet for jogging, og alle oppgir veldig høyt forbruk for jogging, og gir sånn ca likt tall. Interessant!) Bare vit at det som står oppgitt på nettet ikke alltid er sant, og stemmer for deg! Det varierer jo mye på intensiteten du jogger i, terrenget, og din egen høyde og vekt. Jeg har erfart at når jeg logger treningsøkter på treningsapper, så må jeg skrive inn mindre tid enn det jeg har brukt, fordi appene gir meg for mange kalorier. Nå er det ikke sikkert det er slik for deg da! Men om jeg løper rundt 30 min sier pulsklokka at jeg har forbrent rundt 300 kcal, mens appen jeg logger i vil gi meg over 400.. Uansett så er det jo supert at du jogget så lenge, og at du ikke spiste opp den ekstra kvoten du fikk! Dersom maten din er sunn og du trener litt, så må du bare holde ut og fortsette den gode jobben! Ofte trenger kroppen litt tid på seg for å komme i gang. Jeg lå i 7 uker på 70-tallet, der jeg vekslet mellom alt fra 69-71. Spise nesten utelukkende sunt, holdt meg til 1500-1700 kalorier, og trente 4-6 ganger i uka, men allikevel ville ikke vekta rikke seg. Ekstremt irriterende Men man må bare holde ut til nåla flytter på seg igjen, eller heller dra fram målebåndet, som ofte kan vise noe annet enn vekta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeBr Skrevet 28. april 2014 #296 Del Skrevet 28. april 2014 Jeg så litt på de to linkene som HeBr oppga. Finner det litt ironisk at ingen av bloggforfatterene er noen sylfider, men heller omfangsrike... Og sunn og sunn fru Blom... Begge har store deler av bloggene dedikert til søtsaker og kaker laget av substitutt av sukker og mel, med ganske kompliserte oppskrifter, og med affiliateslinks til dyre spesialprodukter som inngår i de fleste av oppskriftene. Bloggforfatterne er åpenbart sponset herfra og til månen av diverse leverandørerer som de reklamerer for... Anonymous poster hash: 7c6ce...17d Det er helt sant at de fokuserer myyye på søtsaker, men det er nok fordi det er det som tiltrekker folk. Men jeg syns også de har mange gode tips til middagsretter og lunsjtips også, dersom du blar litt bakover i arkivet. Det kan gjerne være noen finner tips der om de er tomme for inspirasjon en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #297 Del Skrevet 28. april 2014 Veide meg imorges og er nede fra 68.7 til 66 (på kun 2 uker)! Kjempehappy! Anonymous poster hash: 0d7d8...da5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magicpie Skrevet 28. april 2014 #298 Del Skrevet 28. april 2014 Jeg så litt på de to linkene som HeBr oppga. Finner det litt ironisk at ingen av bloggforfatterene er noen sylfider, men heller omfangsrike... Og sunn og sunn fru Blom... Begge har store deler av bloggene dedikert til søtsaker og kaker laget av substitutt av sukker og mel, med ganske kompliserte oppskrifter, og med affiliateslinks til dyre spesialprodukter som inngår i de fleste av oppskriftene. Bloggforfatterne er åpenbart sponset herfra og til månen av diverse leverandørerer som de reklamerer for... Anonymous poster hash: 7c6ce...17d Er litt enig med deg i det med erstatningsprodukter, er ikke noe særlig fan av det selv. Det er bare dyrt og unødvendig. Spiser som regel bare vanlige matvarer som jeg får tak i på vanlige matbutikker, orker ikke å begynne med sånne kompliserte oppskrifter. Og det er mye annet sunt og godt det går an å kose seg med, som er lettere å lage! Men omfangsrike? Tuller du? Du må ha et ganske forvridd kroppssyn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 28. april 2014 #299 Del Skrevet 28. april 2014 Startvekt fra tidligere: 60,7 (ca.i starten av januar) Høyde (valgfritt): 163 cmStartvekt for denne tråden: 55.1 kg Mål til 20. juni: 52 kg April 201425. april, uke 0: 55.1Mai 201402. mai, uke 1: __ kg09. mai, uke 2: __ kg16. mai, uke 3: __ kg23. mai, uke 4: __ kg30. mai, uke 5: __ kgJuni 201406. juni, uke 6: __ kg13. juni, uke 7: __ kg20. juni, uke 8: __ kg Håper jeg kan være med denne gangen også? Avsluttet forrige gang på ca 55.3 og klarte dermed målet mitt :D Storfornøyd! Nå har jeg gått ned yttligere 200 gram siden sist og håper jeg kan gå ned til 52 kg til sommeren. Ha en fin uke alle sammen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstblader Skrevet 28. april 2014 #300 Del Skrevet 28. april 2014 Jeg kuttet ut sukker på fredag, og helgen gikk overraskende greit (bortsett fra en dundrende hodepine som jeg får i starten når jeg kutter sukker). Nå må jeg derimot snart binde meg fast i kontorstolen for å hindre at jeg løper ned på kiosken og kjøper noe med sukker i. Har tatt meg et glass Cola Zero og en tyggis for å døyve abstinensene. Sliter veldig med å konsentrere meg om jobben, men er heldigvis ikke så lenge til jeg kan dra hjem for å lage meg en god, sunn middag. Den dagen abstinensene er over kan ikke komme fort nok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå