Gjest Funky Punk Skrevet 27. april 2014 #261 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg har som regel brukt å spise brødskiver til lunsj, men vil bytte det ut med noe med mindre karbohydrater og mer proteiner. Jeg har tenkt på cottage cheese, skyr, gresk yoghurt, kyllingsalat, omelett. Er det noen som har noen andre bra forslag? Jeg er veldig glad i å bruke middagsrester som lunch, men så er ikke jeg så veldig begeistret for kald mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tecka Skrevet 27. april 2014 #262 Del Skrevet 27. april 2014 Startvekt fra tidligere: -- Høyde: --- cm Startvekt for denne tråden: -76- Mål før sommeren: --70 April 2014 25. april, uke 17 (1): -76- Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): -- (-kg) 9. mai, uke 19 (3): -- (-kg) 16. mai, uke 20 (4): -- (-kg) 23. mai, uke 21 (5): -- (-kg) 30. mai, uke 22 (6): -- (-kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- (-kg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 27. april 2014 #263 Del Skrevet 27. april 2014 Da har jeg fått meg en vekt, og det var tydeligvis på tide! Startvekt: 70,6 kg Mål: 65 kg Mamma og pappa holdt på å le seg i hel når jeg sa vekta.. Har aldri veid så mye før så når er jeg spenna klar for å ta tak i det og bli sunn igjen! Har nettopp jogget 30 min i strekk. Og det er absolutt en miniseier på veien mot målet! :DAnonymous poster hash: 3fd80...acd Skulle da ikke bli anonym.. Dette var hvertfall meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeBr Skrevet 27. april 2014 #264 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg har som regel brukt å spise brødskiver til lunsj, men vil bytte det ut med noe med mindre karbohydrater og mer proteiner. Jeg har tenkt på cottage cheese, skyr, gresk yoghurt, kyllingsalat, omelett. Er det noen som har noen andre bra forslag? Legg til litt hjemmelagd musli, frukt og bær til yoghurten/skyren, så har du en lunsj som metter mye lenger! Knekkebrød er et supert alternativ, ha på mager salami/leverpostei eller det du måtte like, men prøv å begrense majones, ost og peanøttsmør osv, for det gir mye kalorier for veldig lite! Ellers er kokt egg supert som pålegg, men begrens det gjerne til kun ett! Liker du eggerøre er det veldig godt å hakke opp en haug grønnsaker og gjerne litt skinke og ha oppi, ser ikke så delikat ut, men smaker veldig godt! Speltlomper med forskjellig pålegg, gjerne stekt på panna eller i ovnen, middagsrester, forskjellige salater, smoothie med grønnsaker og frø for å mette mer. Frys en banan i biter, og lag til milkshake, bland gjerne inn proteinpulver og f.eks. litt chiafrø, for mer næringsstoffer. Bak lavkarbobrød eller rundstykker, lag deg en grønnsaks- og fruktallerken, lag proteinpannekaker/vafler, ellers er posesuppe er greit om du er lat en dag og ganske kalorifattig, grønnsakssuppe med ekstra tilsatte grønnsaker holder deg mett lenge! Bak frokost/middagsmuffins, pizzasnurrer, horn med fyll osv., enten fra bunn, eller med f.eks. funksjonell mat sine posemikser. Fullkornslefser er veldig godt med pålegg i, og en drøm med kylling og guacamole, men her kan du jo variere innhodet helt selv! Fullkornsnudler er godt både kaldt sammen med salat og skinke/kylling, eller varmt sammen med grønnsaker og kjøtt i en wok. Lag deg pai, skjær opp og legg i frysen, her kan du variere innholdet mye, og lage den sunn og kalori- og karbofattig. Ellers kan du lage tunfiskpizza eller andre sunne middagsretter du liker godt, steke tacokjøttdeig eller annet kjøtt, og fryse det ned i porsjoner, så blir det utrolig lett å ta opp til lunsj! Er du ikke så kjempesulten kan du lage dine egne barer, kjøpe questbarer eller lignende, og gjerne spe på med en frukt eller noe. Ellers er juice et kjempegodt alternativ, og lager du den selv kan du fylle på med masse sunne grønnsaker som gir lite kalorier! Håper dette var inspirerende for alle mateleie mennesker her inne Er det kanskje noen som har enda mer å spe på med? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #265 Del Skrevet 27. april 2014 Nå ble jeg sulten HeBr!! Masse gode tips. Selv har jeg brødskivelunsj på jobb. Felles innkjøp av brød og pålegg og alle sitter rundt bordet å spiser. Jeg føler ikke for å skille meg ut med å ha med mat hjemmefra Men jeg skal absolutt ta noen av tipsene dine til etteretning til lette middager, eller lunsj/frokost i helgene Men sånne spelt-lomper (eller lomper generelt), er det ikke masse kcal og karbo i de? Samme med tortillalefser? I kveld har jeg laget masse granola. Så nå har jeg klart til tyrkisk yoghurt med granola til kvelds. Har regnet ut at hele greia er på ca 2700kcal og jeg har vel til 20-25 kveldsmåltider i den tror jeg. Så da er det rundt 100-150 kcal i det + yoghurten. Og det metter masse og lenge selv om det er små måltider. Også har jeg skåret opp jordbær, melon og kiwi og satt i kjøleskapet til kveldsgodteri OK, har spist en del av det og -Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #266 Del Skrevet 27. april 2014 Gir opp snart.. trener, teller kcal og loggfører alt.. skal kjøpe kjole før 17mai og måler meg, den blir 5 cm for kort på hofte.. Nedtur! Anonymous poster hash: f9c47...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plix Skrevet 27. april 2014 #267 Del Skrevet 27. april 2014 Kan du ikke komme å lage mat til meg da? Takk for tips;) Idag har jeg vært aktiv og på foten hele dagen, men nå som jeg satt meg ned i sofaen innså jeg at jeg allerede har glemt det essensielle i mitt mål.. Jeg har glemt å spise regelmessig! Jeg har bare spist frokost og middag idag Så nå sitter jeg her og er ekstra sliten, og restene av lørdagsgodtet etter igår roper på meg. Akkurat i dette øyeblikk er jeg på mitt svakeste, og det er her jeg synes det er skummelt Normalt ville jeg enten spist litt godis for så å legge meg, eller drukket en kopp med kaffe. Nå er klokken så mye også, så det frister ikke å spise nå rett før leggetid. <- Meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #268 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg ryddet kjøkkenet i stad, og fant en Freia Premium sjokolade mellom roteskåla og frutskåla. Og den brenner i skuffen. Hadde ikke lyst på sjokolade før jeg fant den. Og det er en djevel inni meg som roper - jammen det er jo mørk sjokolade - det er jo SUNT! Jeg er mett på frukt nå, så jeg har egentlig ikke behov for noe, men har jammen meg lyst på altså. Har holdt meg helt unna sukker hele helgen, og har ikke tenkt å ødelegge det nå. Kjemper som en gal, og vurderer om jeg bare skal gå å legge meg, så jeg sovner fra sukkersuget, og våkner uten i morgen. Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeBr Skrevet 27. april 2014 #269 Del Skrevet 27. april 2014 Men sånne spelt-lomper (eller lomper generelt), er det ikke masse kcal og karbo i de? Samme med tortillalefser? For speltlomper fra Buer er det ca. 65 kcal og 8 g karbo per lefse, mens fullkornslefser fra Santa Maria har ca. 125 kcal og 22 g karbo per lefse Fyller man de med masse salat og grønnsaker, og kylling eller skinkepålegg, så har man en ganske god og mettende sunn lunsj! F.eks. gir fullkornslefse med salat, agurk, tomat, salsa og et halvt kyllingbryst en lunsj til rett rundt 200 kalorier. Og en speltlompe med spinat, ruccola, 2 biter mager salami og 2 skiver ost gir rundt 170 kalorier - 100 om du dropper osten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #270 Del Skrevet 27. april 2014 Ahh. det visste jeg ikke. Vet du hvordan vanlig lomper og tortilla er til sammenligning? -Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 27. april 2014 #271 Del Skrevet 27. april 2014 Disse speltlompene fra Buer får man kjøpt i de fleste butikker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #272 Del Skrevet 27. april 2014 Disse speltlompene fra Buer får man kjøpt i de fleste butikker? Ja, hvertfall på østlandet. Men jeg tror Buer bare leverer på østlandet. uten at jeg er 100% sikker på det. -Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magicpie Skrevet 27. april 2014 #273 Del Skrevet 27. april 2014 Ahh. det visste jeg ikke. Vet du hvordan vanlig lomper og tortilla er til sammenligning? -Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Etter litt kjapp googling: Vanlige og grove tortillas inneholder ca. like mye karbohydrater, rundt 50 g per 100 g vare. Vanlige lomper inneholder rundt 40 g karbohydrat per 100 g, mens speltlomper fra Buer inneholder 27 g karbohydrat per 100 g. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeBr Skrevet 27. april 2014 #274 Del Skrevet 27. april 2014 Ja, hvertfall på østlandet. Men jeg tror Buer bare leverer på østlandet. uten at jeg er 100% sikker på det. -Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Neida! Buers speltlomper finnes i de fleste butikker på sørlandet og vestlandet også, så vil tro de er i hele landet? Jeg kjøper som regel på kiwi, rema 1000, rimi eller obs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeBr Skrevet 27. april 2014 #275 Del Skrevet 27. april 2014 Ahh. det visste jeg ikke. Vet du hvordan vanlig lomper og tortilla er til sammenligning? -Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 I kaloriinnhold er de omtrent helt like, men jeg liker å velge de grove alternativene siden jeg syns de metter mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mord-Sith Skrevet 27. april 2014 #276 Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Startvekt fra tidligere: -- Høyde: 159 cm Startvekt for denne tråden: 75,9 Mål før sommeren: 65 April 2014 25. april, uke 17 (1): 75,9 Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): -- (-kg) 9. mai, uke 19 (3): -- (-kg) 16. mai, uke 20 (4): -- (-kg) 23. mai, uke 21 (5): -- (-kg) 30. mai, uke 22 (6): -- (-kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- (-kg) Skummelt å innrømme og skrive ned vekten men men. Det går forhåpentligvis ned til sommeren! Endret 27. april 2014 av Mord-Sith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 27. april 2014 #277 Del Skrevet 27. april 2014 Trenger tips om hva jeg skal ha til middag imorgen! Sunn og rimelig middag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 27. april 2014 #278 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg ryddet kjøkkenet i stad, og fant en Freia Premium sjokolade mellom roteskåla og frutskåla. Og den brenner i skuffen. Hadde ikke lyst på sjokolade før jeg fant den. Og det er en djevel inni meg som roper - jammen det er jo mørk sjokolade - det er jo SUNT! Jeg er mett på frukt nå, så jeg har egentlig ikke behov for noe, men har jammen meg lyst på altså. Har holdt meg helt unna sukker hele helgen, og har ikke tenkt å ødelegge det nå. Kjemper som en gal, og vurderer om jeg bare skal gå å legge meg, så jeg sovner fra sukkersuget, og våkner uten i morgen. Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Prøv å gjør noe for å få tankene over på noe annet, tygg tyggis eller drikk sukkerfri saft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 27. april 2014 #279 Del Skrevet 27. april 2014 Tenkte jeg skulle vise dere hva jeg driver med... Har kommet til og med side 6 i tråden, så det er en del igjen, men tror jeg blir ferdig i helgen - satser på det. Jeg fører alt i Excel slik at jeg slipper å bruke hjernen på differanseregning lenger, samt for å klare å føre oversikten litt raskere enn sist. Før noterte jeg det bare ned på et ark, og det var sinnsykt stressende med en gang jeg manglet tall på noen fra tidligere uker. Må ha det hele alfabetisk for å kunne føre inn i oversikten ettersom jeg ikke kan bruke ett innlegg til gigantverket - vi er altså for mange til at jeg bare kan oppdatere mens jeg leser tråden. Nå har jeg endelig begynt å lære meg å bruke Excel, og det var virkelig på tide! Høyden min er 165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 27. april 2014 #280 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg ryddet kjøkkenet i stad, og fant en Freia Premium sjokolade mellom roteskåla og frutskåla. Og den brenner i skuffen. Hadde ikke lyst på sjokolade før jeg fant den. Og det er en djevel inni meg som roper - jammen det er jo mørk sjokolade - det er jo SUNT! Jeg er mett på frukt nå, så jeg har egentlig ikke behov for noe, men har jammen meg lyst på altså. Har holdt meg helt unna sukker hele helgen, og har ikke tenkt å ødelegge det nå. Kjemper som en gal, og vurderer om jeg bare skal gå å legge meg, så jeg sovner fra sukkersuget, og våkner uten i morgen. Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Og noen påstår at det ikke er noe som heter sukkeravhengighet Prakk sjokoladen på noen andre og vent en stund før du kjøper nytt, og da bare i håndterbare mengder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå