Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å være med, men jeg har ikke lyst til å oppgi vekt i tall...Er det greit at jeg bare skriver ned vektnedgang fra uke til uke, eller er ikke det "lov" i denne tråden...? :)

Joda, jeg har bare ikke kommet så langt at jeg har skrevet det enda. :fnise: Bare skriv hvor mye du har gått ned siden sist hver fredag, så setter jeg det opp for deg. Har du lyst til å oppgi høyde?

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Følger du Atkins eller annen lavkarbo? Har vært på det før jeg også, men etter at jeg hadde gått ned og begynte å spise vanlig mat igjen, kom vekta tilbake...med renter...:dry:

Følger ingen spesiell retning.

Bare holder karboinntaket lavt :)

Lavkarbo er jo ingen diett, men heller en livsstil

Skrevet (endret)

Startvekt 68 kg, vil ned til 60.

Fatt mot :lillesky:

Anonymous poster hash: 0d7d8...da5

Trenger signatur på deg. Kan du signere med et kallenavn for denne tråden? Dette er for å skille deg fra andre som vil bruke AnonymBruker for formålet.

Jeg har mye jeg skal bli kvitt! det var for en stund siden en tråd som het et eller annet som "vi som har 30kg+ å gå ned" eller noe i den duren, har lett etter den i flere timer, men finner den ikke, så kan jeg hive meg med her selv om jeg har betraktelig mer enn andre å gå ned? har ca 40-48kg å gå ned.. kommer ikke til å skje før sommeren da, men en del kan man jo bli kvitt :)

Anonymous poster hash: f0359...93a

Tror du svarte hva du ville gjøre i forhold til denne tråden, men svarer direkte på dette innlegget først som sist: jeg trenger bare en signatur for å skille deg fra andre under AnonymBruker. Er bare å bli med uansett mål! :danse:

Endret av Elanore
Skrevet (endret)

Tenkte jeg skulle vise dere hva jeg driver med... Har kommet til og med side 6 i tråden, så det er en del igjen, men tror jeg blir ferdig i helgen - satser på det.

e9spom.png

Jeg fører alt i Excel slik at jeg slipper å bruke hjernen på differanseregning lenger, samt for å klare å føre oversikten litt raskere enn sist. Før noterte jeg det bare ned på et ark, og det var sinnsykt stressende med en gang jeg manglet tall på noen fra tidligere uker. Må ha det hele alfabetisk for å kunne føre inn i oversikten ettersom jeg ikke kan bruke ett innlegg til gigantverket - vi er altså for mange til at jeg bare kan oppdatere mens jeg leser tråden.

Nå har jeg endelig begynt å lære meg å bruke Excel, og det var virkelig på tide! :fnise:

Endret av Elanore
  • Liker 9
Skrevet (endret)

Wow, for en jobb du gjør Eleanore! :blomst:

Edit: småmorsom autocorrect; wow ble wok. Noe som prøver å fortelle meg at grønnsaker er sunnere enn pølsegrillinga som var planlagt i dag??

Endret av Aricept
  • Liker 6
Gjest Tingelinling
Skrevet

Tenkte jeg skulle vise dere hva jeg driver med... Har kommet til og med side 6 i tråden, så det er en del igjen, men tror jeg blir ferdig i helgen - satser på det.

e9spom.png

Jeg fører alt i Excel slik at jeg slipper å bruke hjernen på differanseregning lenger, samt for å klare å føre oversikten litt raskere enn sist. Før noterte jeg det bare ned på et ark, og det var sinnsykt stressende med en gang jeg manglet tall på noen fra tidligere uker. Må ha det hele alfabetisk for å kunne føre inn i oversikten ettersom jeg ikke kan bruke ett innlegg til gigantverket - vi er altså for mange til at jeg bare kan oppdatere mens jeg leser tråden.

Nå har jeg endelig begynt å lære meg å bruke Excel, og det var virkelig på tide! :fnise:

Jeg er på side tre, men ikke med her.

AnonymBruker
Skrevet

Du er nok lenger ned. Siden du begynner på T. Bildet vi der går bare med til R.

Bra jobba Eleanore. Og excel er et kjempebra verktøy! Kan brukes til nesten alt :)

Allima

Anonymous poster hash: aeb14...337

• Liker 1
Skrevet

Joda, jeg har bare ikke kommet så langt at jeg har skrevet det enda. :fnise: Bare skriv hvor mye du har gått ned siden sist hver fredag, så setter jeg det opp for deg. Har du lyst til å oppgi høyde?

Takk! :) Ja, jeg er 174 cm høy.

Skrevet

Steike! Det må jeg si Elanore, du gjør ikke noe bare halveis nei.

Skrevet

Følger ingen spesiell retning.

Bare holder karboinntaket lavt :)

Lavkarbo er jo ingen diett, men heller en livsstil

Det er nok bedre enn Atkins, ja...Husker jeg ble helt kvalm av å hele tiden å følge opplegget hans slavisk...:(

Skrevet

Hei! Jeg vil også være med!

Jeg glemte helt å skrive innlegg her på fredag, men vekta viste altså 59,2 på morgenen. I starten av januar veide jeg litt over 61 kg, så har siden da gått ned omtrent 2 kg.. Jeg har frem til nå fokusert veldig på å legge om kostholdet, få bedre rutiner og å drikke mere vann. Har ikke trent noe særlig hittil, så disse 2 kiloene er bare på grunn av forbedret kosthold!

Startvekt for denne tråden: -59,2-

Mål før sommeren: 55

April 2014

25. april, uke 17 (1): -59,2-

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): -- (-kg)

9. mai, uke 19 (3): -- (-kg)

16. mai, uke 20 (4): -- (-kg)

23. mai, uke 21 (5): -- (-kg)

30. mai, uke 22 (6): -- (-kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- (-kg)

Skrevet

e9spom.png

Herregud, for en jobb du gjør Elanore! Du er kjempeflink :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Du er så flink! Tenk at du gjør det for å hjelpe oss alle å holde motivasjon oppe. En stor klem til deg!

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet helt hvordan du har det, for det har jeg slitt med leenge. Det var liksom ikke noe som het å skeie ut "litt", enten spiste jeg ingenting, eller så spiste jeg alt! Jeg sliter enda litt med dette, men jobber hardt for å endre tankegangen, for jeg vet jo den er feil!

Jeg logger som regel alt jeg spiser og treningsøkter på appen "lifesum" bare fordi jeg syns det er interessant og greit å vite hvor mye jeg har fått i meg i løpet av en dag. Er ikke heelt fanatisk på det, så om jeg spiser kompliserte middager tar jeg det bare sånn hallveis. Jeg ligger på ca 1600 kcal til dagen, generelt 1500-1700. De dagene jeg trener logger jeg også dette, slik at de kaloriene blir lagt på, og det f.eks blir 2000 kcal jeg skal ha i meg.

Problemet mitt er at jeg føler meg feit, ekkel og at jeg har ødelagt alt, dersom jeg ligger rett under dagsbehovet, eller går litt over. Dette er uansett om jeg bare har spist sunt, eller skeiet bittelitt ut. Selv om jeg vet at de 1600 allerede er i underskudd, så blir dagen på en måte mislykket om jeg ikke går enda mer i underskudd, og heller havner på 200-300 mindre enn det jeg skal. Jeg prøver virkelig å fokusere på å fortelle meg selv at det er greit, og at jeg trenger de 1600, og burde ikke få i meg mindre enn det. Det er jo allerede ca. 500 i underskudd fra det jeg skal ha for å ligge i vektbalanse. Og jeg vet jo selv at det er bedre for kroppen å få i seg litt mer enn de 1600, enn litt mindre, men allikvel er det noe med den gleden av å på kvelden se at jeg har klart å holde meg lavere enn det jeg trengte.

Det som har hjulpet meg med å holde ut dette året er å ha lørdagen som en "alt er lov"-dag, men med moderasjoner. Jeg spiser frokost og lunsj som vanlige dager, og fokuserer på mest grønnsaker og sunne alternativer under middagen. Men så spiser jeg sjokolade, smågodt, tar meg en bolle, drikker 1 liter brus om jeg vil eller spiser en halv pose ostepop, - egentlig alt jeg føler frister, men i begrensede mengder. I tillegg logger jeg ikke maten på lørdagene, og nekter å veie meg før det har gått noen dager etter helgen.

Man legger jo ikke på seg av å spise snop en dag, men kroppen min er glad i å samle vann, så jeg kan gjerne ha gått opp 1-2 kg søndagsmorgen!

Det er viktig at du hele tiden forteller deg selv at det du gjør er greit, og at du prøver å la fornuften ta overhånd. Du vet nok selv at verken fråtsing eller sulting er bra for deg, så prøv å fortelle deg det, hver gang tanker om dette kommer. Si til deg selv at det går fint om du har skeiet ut, og at det ikke er verdensundergang, men si også til deg selv at du må skjerpe deg, om du en dag ligger alt for lavt på kaloriene. Motivasjonen kommer med framgangen, og du er absolutt ikke nødt til å bare spise sunt for å merke noe til den. Det er sunt å spise usunt en gang i blant også :danse:

Haha, hjelp, sorry for at dette ble så langt, men har så mye på hjertet sent om kvelden! :fnise:

du høres ut som meg, du! :) tenkte jeg også skal ha lørdagsfri, slik du beskriver det :) heldigvis har jeg en fantastisk kjæreste som jeg har forklart mitt forhold til mat, og han er så snill og opptatt av at jeg skal ha det bra at han nå for tiden har tatt på seg rollen som matpoliti :P Han er dermed den fornuftige stemmen når jeg enten er kalorinazi eller på vei inn i fråtsemodus ;)

det er så greit å vite at det er flere der ute som har det som meg! Jeg tror nok vi skal klare dette sammen, vi må bare være bevisst på at vi faktisk har et trøblete forhold til mat, og må ta våre forhåndsregler :)

Jeg har forresten lest at slike svingninger mellom å sulte seg og fråtse vanligvis er ettervirkninger av spiseforstyrrelser som anoreksi eller bulimi. Dette forklarte mye for meg, siden jeg hadde anoreksi når jeg var ca 14-16 år... selv om jeg ikke har anoreksi i dag, sitter det tydeligvis igjen noe - til tross for at det er 10 år siden :/ Selv om slike ting er litt tøft å innrømme for seg selv, gir det meg liksom en slags forklaring og en litt bedre evne til å takle svingningene:) derfor er jeg litt mer positiv til at jeg skal klare å gå ned i vekt, holde meg der og kanskje få et litt bedre forhold til mat denne gangen! :)

Heia oss! :trene::duskedame::duskedame::duskedame:

Gjest Funky Punk
Skrevet

Det er nok bedre enn Atkins, ja...Husker jeg ble helt kvalm av å hele tiden å følge opplegget hans slavisk...:(

Enig.når jeg bestemte meg for å prøve lavkarbo, så leste jeg mye om det, men fant fort ut at jeg ikke kan følge en bestemt retning. Det ble for mye jobb, for mye nei-mat og det kom garantert til å fucke med hjernen min.

Så jeg kuttet ut alt av sukker, hvetemel, ris osv, og bestemte meg for å rett og slett bare leve sunt. Ikke noe mer enn det.

Passer på å ikke spise matvarer med mye karbo, men sier aldri nei takk når jeg er hos andre, men modererer heller inntaket litt. (Mest fordi jeg får skikkelig forstoppelse av for mye karbo nå)

Det har fungert godt for meg, og jeg har på under 1 år gått ned 30 kilo. Nå har det stagnert hos meg, men fordi jeg ikke følger en spesifikk diett så er det lett for meg å bare fortsette med kostholddr og håpe på at vekten går litt ned gijen etterhvert

(Hender noen ganger jeg går i ketose rett og slett for å jumpstarte vektnedgangen litt, men det er sjeldent)

Skrevet

Wow, for en jobb du gjør Eleanore! :blomst:

Edit: småmorsom autocorrect; wow ble wok. Noe som prøver å fortelle meg at grønnsaker er sunnere enn pølsegrillinga som var planlagt i dag??

Takker og bukker! :blomst: Wok er kanskje bedre enn pølsegrilling, men pølsegrilling er bedre enn frityrstekt. :fnise:

Du er nok lenger ned. Siden du begynner på T. Bildet vi der går bare med til R.

Bra jobba Eleanore. Og excel er et kjempebra verktøy! Kan brukes til nesten alt :)

Allima

Anonymous poster hash: aeb14...337

Ingen grunn til panikk, det er som Allima sier; bildet er kuttet mot siste halvdel av alfabetet. Hadde lyst til å zoome lenger ut, men da hadde ingen sett skriften. :fnise:

Steike! Det må jeg si Elanore, du gjør ikke noe bare halveis nei.

Har akkurat innsett at jeg lider av flink-pike syndromet... :smilorange:

Herregud, for en jobb du gjør Elanore! Du er kjempeflink :blomst:

Du er så flink! Tenk at du gjør det for å hjelpe oss alle å holde motivasjon oppe. En stor klem til deg!

:blomst:

Er kjempegøy å se at vi er så mange igjen allerede, men jeg lærte sist at mange kommer til å falle av lasset også... Håper virkelig flere kommer til å avslutte denne gangen, for det var så mange jeg savnet sist. Hittil har jeg notert 70 stk som har meldt seg på. :sjokkert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stikker bare innom for å si lykke til til alle sammen! :)

Og så må jeg bare si at selv om jeg ikke tør være med i tråden selv, så følger jeg med, og blir inspirert og motivert av alle dere flinke og tøffe!

Anonymous poster hash: 3b106...405
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg fått meg en vekt, og det var tydeligvis på tide!

Startvekt: 70,6 kg

Mål: 65 kg

Mamma og pappa holdt på å le seg i hel når jeg sa vekta.. Har aldri veid så mye før så når er jeg spenna klar for å ta tak i det og bli sunn igjen! Har nettopp jogget 30 min i strekk. Og det er absolutt en miniseier på veien mot målet! :D

Anonymous poster hash: 3fd80...acd

Skrevet

Jeg har som regel brukt å spise brødskiver til lunsj, men vil bytte det ut med noe med mindre karbohydrater og mer proteiner. Jeg har tenkt på cottage cheese, skyr, gresk yoghurt, kyllingsalat, omelett. Er det noen som har noen andre bra forslag? :)

Skrevet

Jeg har som regel brukt å spise brødskiver til lunsj, men vil bytte det ut med noe med mindre karbohydrater og mer proteiner. Jeg har tenkt på cottage cheese, skyr, gresk yoghurt, kyllingsalat, omelett. Er det noen som har noen andre bra forslag? :)

Knekkebrød er et godt alternativ. Ha på masse rent kjøttpålegg. Det metter mer enn brød med færre kalorier (i hvertfall etter min erfaring).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...