Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Min tanke er at vi tar neste tråd som "Vi som skal ned i vekt før høsten (2014)" til fredagen rundt det folk definerer som skolestart. Deretter kan vi kanskje ha en som går helt til jul slik som sist? :danse:

Har forresten begynt å notere meg oversikten igjen, og skal oppdatere når den er ute. Tenker å se om jeg kan få redigert hele Excel-arket mitt til et bilde og legge det ut også. :) Noen med forslag til hvordan jeg skal gjøre sistnevnte? Foreløpig er planen å bare lime i Paint eller noe, men hadde vært kult om det fantes en enkel måte å få hele arket i bildeformat.

Det høres bra ut! Det hadde vært kjempefint om du hadde vært så snill og laget en ny tråd, du er en knupp Elanore :blomst: Og hvis vi gjør det sånn at alle oppdaterer sin egen oversikt i egen tråd hver uke, så blir det forhåpentligvis ikke like mye arbeid for deg som det var denne gangen. Vi setter virkelig pris på arbeidet du har gjort, altså! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i det, det må være mye lettere om vi oppdaterer fremgangen vår selv. Kanskje ikke like oversiktlig, men?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Enig i det, det må være mye lettere om vi oppdaterer fremgangen vår selv. Kanskje ikke like oversiktlig, men?

For min del så trenger jeg ingen oversikt. Jeg oppdaterer mitt eget innlegg, og da ser jeg lett om det har vært fremgang eller ikke. Mange som gjør det samme, så da er det lett å se andres fremgang også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ikke alfabetisk slik som nå, nei. Men hvis alle bare poster én post hver i oversiktstråden og oppdaterer den selv hver uke, så burde det ikke bli såå uoversiktlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperbiff

Startvekt fra tidligere: 70 kg

Høyde: 168/169 cm

Startvekt for denne tråden: 65,4 kg

Mål før sommeren: <60 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 65,4 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 64,5 kg (-0,9 kg)

9. mai, uke 19 (3): 63,9 kg (-0,6 kg)

16. mai, uke 20 (4): 63,2 kg (-0,7 kg)

23. mai, uke 21 (5): 63 kg (-0,2 kg)

30. mai, uke 22 (6): 62,7 kg (-0,3 kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): 62,4 kg (-0,3 kg)

13. juni, uke 24 (8): 61,7 kg (-0,7 kg)

20. juni, uke 25 (9): 61,5 kg (-0,2 kg)

Totalt 4 kg.

Nådde ikke helt målet men det er helt OK :) Merker stor forskjell på klær og sånt.

Jeg blir ikke med på neste tråd tror jeg, siden jeg er bortreist i 5 uker, men er jeg gjerne med på den tråden som er i høst :)

God sommer :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så trenger jeg ingen oversikt. Jeg oppdaterer mitt eget innlegg, og da ser jeg lett om det har vært fremgang eller ikke. Mange som gjør det samme, så da er det lett å se andres fremgang også :)

Det blir jo ikke alfabetisk slik som nå, nei. Men hvis alle bare poster én post hver i oversiktstråden og oppdaterer den selv hver uke, så burde det ikke bli såå uoversiktlig? :)

Joda, det går nok bra - jeg har også fokusert mest på meg selv, må innrømme det :fnise:

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wei Wei

Det som er dumt med systemmet hvor hver deltaker oppdaterer eget første innlegg er jo at folk som melder seg på noen uker inn i prosjektet skal ha sin 1. innlegg i ca side 10.... Men, som nevnt tidligere her, det er jo bare å bookmarke sin side og da finner man lett til den. Vil man vise resultatet til andre for å diskuttere, så kan man like godt nevne tallene hver gang da man kommenterer noe.

ærlig talt, så har jeg brukt oversikten bare for å finne tidligere tallene mine og noen ganger for å bla gjennom andre sine. Men det er definitivt mine tall jeg vil ha samlet et sted. Så et enklere system blir vel best denne gangen.

Vi starter denne fredagen (den 27. juni) og fortsetter i 7 uker frem til den 15. august!!!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du vil ta ansvaret for å lage enda en tråd, Elanore. Du er flink! Blir lett med videre. Jeg fortsetter å loggføre vekt hver fredag selv om denne tråden er slutt. Veldig greit å ha oversikt, og det gir også mer motivasjon til å gå ned i vekt :)

Edit: loggfører ikke i denne tråden da, så nå at det kunne misforstås! ;)

Endret av Lykke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at noen andre laget en, så kan ta med råd og tips til senere i fall jeg holder en av de neste. :)

Uansett skal jeg lage en oppsummering for denne tråden, så gleder meg litt til å få samlet alt på et bilde eller noe. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre om en ting her, for sikkerhets skyld: :lol:
Ned-i-vekt-før-høsten-tråden, det er en skravletråd også, og ikke bare oversiktstråd, right? Så man ikke blir skutt for å skravle der og "ødelegge" tråden.. Det er akkurat som denne tråden? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke svare på det, dessverre, for jeg rakk ikke å lage den før noen andre gjorde det. Vet ikke hvem TS der er, men h*n må nok svare på hva planen er for den tråden.

Edit: Vil legge til at jeg er utrolig glad for å se kjente fjes her fremdeles idet jeg noterer fra den siste veiingen! Det er mange navn fra listen som jeg forbinder svært mye positivt med fra både denne og tidligere tråder, så jeg håper at dere som har nådd målene deres helt, fremdeles titter innom fremtidige tråder med et hurrarop eller to! :danse: ... :fnise: Er mange her som har gitt mye personlighet til trådene hittil - hele løpet gjennom. :blomst:

Endret av Elanore
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten begynt å notere meg oversikten igjen, og skal oppdatere når den er ute. Tenker å se om jeg kan få redigert hele Excel-arket mitt til et bilde og legge det ut også. :) Noen med forslag til hvordan jeg skal gjøre sistnevnte? Foreløpig er planen å bare lime i Paint eller noe, men hadde vært kult om det fantes en enkel måte å få hele arket i bildeformat.

Du kan jo prøve å legge det ut som et åpent dokument i Google Docs, eller noe? Bare pass på at ingen andre enn deg kan redigere det, og at du blir holdt anonym (om du ønsker det) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Oversikten er oppdatert til og med dette innlegget -

Her kan man se et bilde av Excel-filen jeg har hatt på siden. :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal si det var stort frafall! Bare 26 av 99 som fullførte. Nesten synd at man melder seg på tråden når motivasjonen er så lav som den må ha vært hos mange. Det skaper mye unødvendig ekstraarbeid for den som lager oversikten.

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det var stort frafall! Bare 26 som fullførte. Nesten synd at man melder seg på tråden når motivasjonen er så lav som den må ha vært hos mange. Det skaper mye unødvendig ekstraarbeid for den som lager oversikten.

Skulle vært interessant å se om det er et mønster, hva kjennetegner de som gjennomfører vs de som faller fra? Jeg tipper at for ambisiøst mål og dermed for stort kaloriunderskudd er en viktig prediktor for frafall.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle vært interessant å se om det er et mønster, hva kjennetegner de som gjennomfører vs de som faller fra? Jeg tipper at for ambisiøst mål og dermed for stort kaloriunderskudd er en viktig prediktor for frafall.

Jeg vil også gjette på at et urealistisk mål fører til demotivasjon og frafall. Men det er også viktig å være motivert, og villig til å jobbe for målet sitt. Ikke bare se om det går.

Det hadde vært fint om noen av de som falt fra, så dette spørsmålet og kom og fortalte hva som var deres grunn. Det kunne være lærerikt og nyttig for senere tråder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjette på at et urealistisk mål fører til demotivasjon og frafall. Men det er også viktig å være motivert, og villig til å jobbe for målet sitt. Ikke bare se om det går.

Det hadde vært fint om noen av de som falt fra, så dette spørsmålet og kom og fortalte hva som var deres grunn. Det kunne være lærerikt og nyttig for senere tråder.

Jeg falt av de siste ukene pga ferie. Var borte et par uker og etter det gikk det rett og slett i glemmeboken. Verken mer eller mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har sagt det tidligere i tråden, men jeg kan godt repetere at jeg ble gravid, og da er det ikke anbefalt å slanke seg. Har forresten holdt målet mitt som jeg skrev i den posten, nemlig å holde den samme vekten en god stund for å unngå for høy vektøkning. Har ikke gått opp enda, og holder fortsatt fokus på å ikke spise voldsomme mengder med mat. Trening har det dessverre blitt lite med, men er man uggen og slapp så må en nesten bare fokusere energien på ting som er viktig å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig skyldig her, og har i grunn litt dårlig samvittighet i forhold til ts som har gjort en kjempejobb her! For min del ødela desverre en rekke hendelser i livet hele fokuset mitt. Våren ble helt snudd på hodet av at et nært familiemedlem døde brått, tett etterfulgt av en god venninne. Men jeg har vært innom og fulgt litt med på dere og jublet i det stille over hvor flinke dere har vært! :)

Skal si det var stort frafall! Bare 26 av 99 som fullførte. Nesten synd at man melder seg på tråden når motivasjonen er så lav som den må ha vært hos mange. Det skaper mye unødvendig ekstraarbeid for den som lager oversikten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...