Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag spiste vi lunsj ute med jobben. Så i stedenfor brødskiver spiste jeg lettrøkt laks med noen salatblader til. Og den porsjonen var så diger at jeg er mett enda! :ler: Men det var i det minste veldig sunn lunsj da. Mye fett i laks, men likevel bra. Også er det 3.dagen på rad med laks og litt grønt.

Mens jeg skrev dette kjenner jeg at jeg begynner å bli litt sulten da.. Får se om jeg finner noe lett og godt uten å ty til småspising.

Allima

Anonymous poster hash: aeb14...337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flinke dere er! :danse:

Noterer fremgangen nå, og har en heeeel del sider å gå gjennom - og med det snakker vi om cirka halve tråden. :fnise: Heller det enn omvendt - er glad for at det fremdeles ser ut til å være mange som henger med. Keep going! :blomst:

Edit: Glemte å spørre om en ting... Hvordan klarer dere å sjonglere dietter, trening og lignende med familie, jobb og fritid? :klo: Jeg strever veldig med det, og merker at eksamenstiden bare har ført til tanker om at "nå driter jeg i alt som heter diett"... Tingen er at det vil jo alltid være noe som kan grunngi det å ikke tenke på kostholdet, men om jeg skal gjøre det her til en vane, så... ja, dere skjønner.

Endret av Elanore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har litt av en jobb Eleanore. Går ut fra at du er ferdig med eksamen nå da. Håper det gikk bra.

De laksemiddagene mine er jo forresten ikke så suuupersunne da. For jeg er så glad i smør, så jeg har brukt en del hvitløkssmør og sånt. Men sånn må det være. Jeg kommer aldri til å kutte ut smør. Det er jo bedre enn saus! :P

Allima

Anonymous poster hash: aeb14...337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! :danse:

Noterer fremgangen nå, og har en heeeel del sider å gå gjennom - og med det snakker vi om cirka halve tråden. :fnise: Heller det enn omvendt - er glad for at det fremdeles ser ut til å være mange som henger med. Keep going! :blomst:

Edit: Glemte å spørre om en ting... Hvordan klarer dere å sjonglere dietter, trening og lignende med familie, jobb og fritid? :klo: Jeg strever veldig med det, og merker at eksamenstiden bare har ført til tanker om at "nå driter jeg i alt som heter diett"... Tingen er at det vil jo alltid være noe som kan grunngi det å ikke tenke på kostholdet, men om jeg skal gjøre det her til en vane, så... ja, dere skjønner.

Vet du hva? Jeg har ikke klart å sjonglere alt på en gang uten at det gikk utover meg selv, så jeg har måtte prioritere litt forskjellig innimellom. Gikk på en smell tidligere, alt var svart- jeg var sliten og spiste for lite. Så nå forsøker jeg ennå å spise nok, trener 2-4 ganger i uken, jobber på spreng med skole (eksamenstider som du vet alt om) i de timene jeg er mest konsentrert iløpet av døgnet- før jeg fokuserer på familien min på ettermiddagen i noen timer.

Det viktigste for å fungere for min del, igjennom denne perioden av året, er nok søvn og mat. Trening har også vist seg å være avgjørende for å ha litt energi, men noen overskudd kan jeg ikke skryte av, tankene er i full fart hele tiden :)

Og diett: Prioriterer vekk sukker, ellers spiser jeg som jeg vil når jeg nå har så mye på dagsorden. Men etter sommerferien er på plass blir det mer fokus på kosthold :) Er klar over at jeg kunne spist mer riktig, men det får bare være for nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært flink i dag, gikk til og fra et møte i kveld og spiste bare akkurat det jeg hadde planlagt før, under og etter! Som en bonus for å forflytte seg til fots får man kanskje hilse på en pusekatt. Det fikk jeg nå :)

Det er en god bonus! Blir alltid så glad når pusekatter jeg møter har lyst å hilse på meg... ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg skikkelig til veiing i morgen. Har en dårlig følelse... Det hadde jeg forrige uke også (selv om det ble nedgang) men nå har jeg ikke talt kalorier på to uker... Redd det betyr overskudd her. Menmen, får vel bare holde ut til imorgen og finne ut da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Okei, nå snik-veide jeg meg. Har vært superflink med kosthold denne uka, og har begynt å trene for første gang på flere år.

MEN - jeg har pinadø gått opp et kilo!

Hva er dette da? Har neppe bygget et kg muskler på ei uke altså...

Anonymous poster hash: 15865...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå snik-veide jeg meg. Har vært superflink med kosthold denne uka, og har begynt å trene for første gang på flere år.

Det er så mange faktorer, det kan være at du har spist mye salt så vannet "blir igjen" i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsvekt svinger, og store og brå endringer har nesten aldri med reell vektoppgang eller -nedgang å gjøre. Ett kilo fettvev tilsvarer et over- eller underskudd på 7000 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsvekt svinger, og store og brå endringer har nesten aldri med reell vektoppgang eller -nedgang å gjøre. Ett kilo fettvev tilsvarer et over- eller underskudd på 7000 kcal.

Det forstår jeg ikke. Høres sinnsykt mye ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg ikke. Høres sinnsykt mye ut!!

Altså, du må spise 1000 kalorier mer enn du trenger for å holde vekten, hver dag i en uke, for å gå opp en kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du må spise 1000 kalorier mer enn du trenger for å holde vekten, hver dag i en uke, for å gå opp en kilo.

Aha, det ga mer mening :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! Var ingen grunn til bekymring likevel. 0,5kg ned, og jeg er i mål!!! Veldig overrasket og glad for at jeg klarte det.

Samtidig er det jo bare et delmål. Har fortsatt endel kilo som skal av, så jeg fortsetter jobben videre. Spent på å se hvor langt jeg kan komme til sommeren. Har ikke sett 67-tallet på rundt 15 år, så det blir gøy.

Startvekt fra tidligere: 79,2 kg

Høyde: 175 cm

Startvekt for denne tråden: 70,4 kg

Mål før sommeren: 68 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 70,4 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 70,1 kg (-0,3 kg)

9. mai, uke 19 (3): 69,3 kg (-0,8 kg)

16. mai, uke 20 (4): 69,2 kg (-0,1 kg)

23. mai, uke 21 (5): 68,5 kg (-0,7 kg)

30. mai, uke 22 (6): 68,0 kg (-0,5 kg) I mål!!! :) :) :)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Hvordan skal jeg "klare" dette da jenter? Selskap med kake TRE dager på rad! Kan det skade hvis jeg bare tar ett bittelite stykke hver av dagene? Som tidligere nevnt har jeg en overhysterisk mor som vil reagere hvis jeg ikke tar kake i det hele tatt..Ikke bare bare med alle disse selskapene, håper det er lenge til neste gang etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Hurra! Var ingen grunn til bekymring likevel. 0,5kg ned, og jeg er i mål!!! Veldig overrasket og glad for at jeg klarte det.

Samtidig er det jo bare et delmål. Har fortsatt endel kilo som skal av, så jeg fortsetter jobben videre. Spent på å se hvor langt jeg kan komme til sommeren. Har ikke sett 67-tallet på rundt 15 år, så det blir gøy.

April 2014

Mai 2014

Juni 2014

Gratulerer! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

April 2014

Mai 2014

Juni 2014

Du har hatt en veldig fin vektnedgang, 2.5 kg på 5 uker er helt etter boka, det anbefales jo å gå ned ca 500 g i uka for å oppnå varig resultat. Antagelig vil du klare å fortsette sånn, og gå ned 1.5 kg til. Gratulerer, det er godt jobba! Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg "klare" dette da jenter? Selskap med kake TRE dager på rad! Kan det skade hvis jeg bare tar ett bittelite stykke hver av dagene? Som tidligere nevnt har jeg en overhysterisk mor som vil reagere hvis jeg ikke tar kake i det hele tatt..Ikke bare bare med alle disse selskapene, håper det er lenge til neste gang etter dette.

Spørs jo bare om du beholder kaloriunderskudd, da, og om kakespisingen trigger overspising?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om du begrenser deg så går det sikkert fint. Så kan du heller stramme inn litt på kosthold eller trene litt ekstra resten av uka. Om du tar et stykke og bruker lang tid på det, så merkes det sikkert ikke så godt at du ikke forskyner deg flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Hmm, ja, jeg får prøve på det og gi ekstra gass neste uke. Det er virkerlig kjipt å føle at man MÅ spise noe bare for å tilfredsstille andre.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...