Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Høyde (valgfritt): 172 cm
Startvekt for denne tråden: 121.7 kg
Mål til 20. juni: 110 kg

April 2014
25. april, uke 0: 121.7

Mai 2014
02. mai, uke 1: 120.1 kg(-1,6)
09. mai, uke 2: __ kg
16. mai, uke 3: __ kg
23. mai, uke 4: __ kg
30. mai, uke 5: __ kg

Juni 2014
06. juni, uke 6: __ kg
13. juni, uke 7: __ kg
20. juni, uke 8: __ kg

veldig fornøyd med det, særlig siden jeg egentlig hadde ferie frem til tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Startvekt fra forrige tråd: 63,5 (17. februar 2014)

Startvekt for denne tråden: 61,6

Mål før sommeren: 57

April 2014

25. april, uke 17 (1): 61,6

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 60,5 (-1,1kg)

9. mai, uke 19 (3): -- (-kg)

16. mai, uke 20 (4): -- (-kg)

23. mai, uke 21 (5): -- (-kg)

30. mai, uke 22 (6): -- (-kg)

SS

Anonymous poster hash: 7c6ce...17d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som sverger til litt ekstra "kos" på lørdag, hvordan gjør dere det nå under slanking?

Begrenser dere inntaket på noen måte, kaloritellerne: kutter dere ut tellingen eller øker dere dagskvoten, eller har dere andre regler for ikke å spolere vektnedgangen?

SS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du skal være fornøyd. De som er veldig overvektige kan gå ned mange kilo på en uke, har du kun noen kilo du skal ned (som i kosekilo) så er de seige kilo å gå ned, og tar tid. Det er de siste kiloene som virkelig får folk til å gi opp, fordi det kan virke som kroppen klamrer seg til de ;)

Ja, jeg vet. Jeg gikk ned til 52,5 eller noe i forrige tråd, også gikk jeg opp igjen til 54,5.. Så litt kjipt. Håper det går sakte men sikkert nedover nå :) ikke noen hopp opp.

Allima

Anonymous poster hash: aeb14...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Dere som sverger til litt ekstra "kos" på lørdag, hvordan gjør dere det nå under slanking?

Begrenser dere inntaket på noen måte, kaloritellerne: kutter dere ut tellingen eller øker dere dagskvoten, eller har dere andre regler for ikke å spolere vektnedgangen?

SS

Spiser lavkarbo så jeg teller ikke kalorier på samme måte.

I dag sitter jeg STAPPmett fordi jeg har kost meg ekstra med hjemmelagede muffins (uten hvetemel og sukker) samt at jeg har spist hjemmelaget pizza (med bare 2 dl hvetemel så det blir jo litt karbo, men ikke sånn grusomt mye)

For meg så er dette ekstra kos. Har ikke noe behov for godteri og chips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med!

Høyde (valgfritt): 165 cm
Startvekt for denne tråden: 59 kg
Mål til 20. juni: 53 kg

Jeg vil gjerne inn i de gamle buksene mine igjen.. :plystre: Håper jeg klarer å være motivert til trening og sunt kosthold fremover, har erfaringsmessig en tendens til å dabbe av etterhvert. Men! Nå har jeg meldt meg på løp 24 mai, så da må jeg komme i løpeform! Sprang 4 km idag! Yeah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyde: 179 cm

Startvekt for denne trådenarrow-10x10.png: 72,6

Mål før sommerenarrow-10x10.png: 68

April 2014

25. april, uke 17 (1): 72,6

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 71,3 ( - 1.3 kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- (-kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Dere som sverger til litt ekstra "kos" på lørdag, hvordan gjør dere det nå under slanking? Begrenser dere inntaket på noen måte, kaloritellerne: kutter dere ut tellingen eller øker dere dagskvoten, eller har dere andre regler for ikke å spolere vektnedgangen? SS Anonymous poster hash: 7c6ce...17d

Hvis jeg koser meg noe med godteri nå så begrenser jeg det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Startvekt for denne tråden: 69 kg

Mål før sommeren: 60 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 69 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 68,3 (-0,7 kg)

Juni 2014

Ikke verst, spesielt siden det er 4 dager sist jeg var på do (går på jerntabletter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

SS

Jeg kan ikke ha ekstra 'kos', for jeg klarer ikke begrensningene. Spiser til det er tomt :O

Hvis jeg er flink, så kjøper jeg en mandelstand eller troika på lørdagen. Da går det greit, de er ikke så ille kalorimessig :)

Kjøpt meg pepsi max i dag. Men nå skal jeg på mølla og se på TBBT, nyeste episoden sendt i går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SS

Jeg har ett eller to "kosemåltider" hver dag, sånn som smoothie/yoghurt med nøtter, eller ost/frukt/nøtter. Men jeg antar at du tenker på potetgull, brus, sjokolade osv, så jeg svarer på det: Jeg spiser ikke "kos" fordi det er lørdag, men fordi jeg har lyst på noe spesielt og/eller det er en sosial anledning. Jeg begrenser meg: Jeg spiser litt av noe, istedenfor mye av alt, som jeg pleide. Når jeg ikke kan veie/telle maten, anslår jeg bare, men det skjer såpass sjelden at jeg ikke bekymrer meg. Noen ganger går jeg over kalorigrensa, men oftest ikke. Så lenge jeg ikke går over vedlikeholdsgrensa i gjennomsnitt i en uke, stagnerer ikke vektnedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde (valgfritt): 168 cm

Startvekt for denne tråden: 70,8
Mål til 20. juni: 65

April 2014

21. april, uke -1: 70,8

Mai 2014
02. mai, uke 1: 70.0 kg ( - 0.8 kg)
09. mai, uke 2: __ kg
16. mai, uke 3: __ kg
23. mai, uke 4: __ kg
30. mai, uke 5: __ kg

Juni 2014
06. juni, uke 6: __ kg
13. juni, uke 7: __ kg
20. juni, uke 8: __ kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SS

Jeg nekter meg selv å notere noe som helst kalorier på lørdagene! Jeg trenger en slik "fridag" for å holde psyken i sjakk. Er redd jeg alt for lett kommer til å bli opphengt i kaloriene om jeg skal være streng på det hver dag, og at jeg begynner å spise mindre og mindre, fordi jeg vil se større underskudd enn det jeg egentlig trenger. Derfor er lørdagen en "spis hva du vil"-dag for meg, men med begrensninger.

Til frokost og lunsj bytter jeg kanskje ut et knekkebrød med en skive eller rundstykke, eller bytter jeg ut det magre pålegget med rekesalat eller ost. Har jeg skikkelig lyst på litt sjokolade til lunsj, så spiser jeg det uten å få dårlig samvittighet. Til middag prøver jeg å ha mest mulig grønnsaker, men litt ekstra ris og saus unner jeg meg gjerne. Etter middag gir jeg meg frie tøyler til å spise så mye sjokolade jeg bare vil, for da er det veldig ofte at det plutselig ikke frister med like mye, som det hadde gjort om jeg nektet meg selv det.

Dette funker veldig bra for meg, fordi denne dagen gjør at jeg klarer meg i ukedagene, uten noe som helst søtsaker eller veldig fettholdig mat. Jeg tenker det er bedre å skeie ut en dag, og la meg selv spise så mye jeg vil, enn å spise litt hver dag når jeg har lyst på. Det blir en mindre mengde med å kun spise på lørdagen, enn det tilsammen ville blitt med litt hver dag i en uke.

Ellers prøver jeg alltid å trene en intensiv økt på lørdagen, da jeg får litt flere kalorier i budsjettet, og jeg nekter meg selv å gå på vekta før det er blitt onsdag. Jeg samler fort opp noen kg vann, og selv om jeg vet det ikke er fett jeg har gått opp, så er det veldig lett å bli demotivert av å se et høyt tall. Søndagen er en lowcarb-dag, hvor jeg kvitter meg med mest mulig vann som er blitt samlet opp, før det er på igjen med en ny uke på mandagen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt fra tidligere: 87,5 kg ( 01.03.14)

Høyde: 171 cm

Startvekt for denne tråden: 83,2 kg

Mål før sommeren: 75 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 83,2 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 81,9 (-kg)

Juni 2014

Veldig fornøyd med 1,3 kg ned på 1 uke. Har gått på lavkarbo den siste uken og tenker å fortsette med det i noen uker til. Synes det er greit å variere litt, uken før ble det rikshospitalets suppekur med litt ekstra. Delmålet om å nå 79,9 innen 12 mai nærmer seg :), da blir det sydentur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt for denne tråden: -76-

Mål før sommeren: --70

April 2014

25. april, uke 17 (1): -76-

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 75,5 (-kg)

Juni 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på denne, etter å ha smuglest ned-i-vekt-før-påske-tråden.

Her skal det slankast! :danse:

Startvekt fra tidligere: 67

Høyde: 167 cm

Startvekt for denne tråden: -STARTVEKT- 65,9

Mål før sommeren: -- 59

April 2014

25. april, uke 17 (1): -STARTVEKT- 65,9

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 64,5 (-1,4kg)

Juni 2014

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt for denne tråden: 63,4

Mål før sommeren: 60

April 2014

25. april, uke 17 (1): 63,4

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 62,6

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SS

Jeg teller og øker kvoten, men prøver fremdeles å begrense meg til maks 2000 kcal på både fredag og lørdag.

Idag har vi spist taco. Hele måltidet (utenom brusen) kom på under 600 kcal. Prøvde å ta mer kyllingkjøttdeig enn ost. Har heller ikke kjøpt noe godteri da jeg skal i bursdag på søndag :-) Har uansett ikke så lyst på godteri når jeg spiser ordentlig med mat.

Men et spørsmål. Er det noen her inne som ikke er sukkeravhengige, men karboavhengig (evnt. begge deller)? Jeg har sjelden lyst på sjokolade og søte ting, men lysten på boller, vafler og sånne ting kommer ofte -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller og øker kvoten, men prøver fremdeles å begrense meg til maks 2000 kcal på både fredag og lørdag.

Idag har vi spist taco. Hele måltidet (utenom brusen) kom på under 600 kcal. Prøvde å ta mer kyllingkjøttdeig enn ost. Har heller ikke kjøpt noe godteri da jeg skal i bursdag på søndag :-) Har uansett ikke så lyst på godteri når jeg spiser ordentlig med mat.

Men et spørsmål. Er det noen her inne som ikke er sukkeravhengige, men karboavhengig (evnt. begge deller)? Jeg har sjelden lyst på sjokolade og søte ting, men lysten på boller, vafler og sånne ting kommer ofte -.-

Vi hadde også taco til middag i dag, med speltlompe, karbonadededeig, mager kesam, paprika, løk og tacosaus. Talte ikke kalorier, men tror ikke det ble så altfor ille :).

Jeg kjenner ikke verken karbo- eller sukker-sug egentlig. I perioder der det blir mye sjokolade så får jeg veldig søtsug, men nå har det ikke vært så mye og da merker jeg ikke så mye til suget. Stod faktisk ved sjokoladehyllen i dag på butikken, når samboer skulle velge seg en sjokolade for å få opp blodsukkeret litt, og det var faktisk helt greit å ikke plukke ut egen sjokolade :).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt for denne tråden: -58,2-

Mål før sommeren: 54

April 2014

25. april, uke 17 (1): -58,2-

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 59 (-kg)

Juni 2014

Prøver igjen... :)

Plan:

- fortsette med alle gode vaner jeg har fra før

- finne en treningspartner på ett eller annet vis

- være sukkerfri så godt jeg kan

Tidligere i uken veide jeg 57, i dag var det 59. Jaja.. vekten er ikke det viktigste, tror jeg skal gå over til å bruke målebåndet mer. Har ikke trent de siste dagene pga vaksine, men ellers hatt en veldig aktiv periode før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...