Frk. Lykkelig Skrevet 9. juni 2004 #1 Skrevet 9. juni 2004 Vi har gjennom han som skal ha bryllupsfesten for oss blitt satt i kontakt med ei som skal lage brudebuketten m/tilbehør (knappehullsblomster til brudgom, forlover, brudesvenner, brudepiker etc). Hun skal også lage bordekorasjoner og pynte lokalet vi skal ha festen i. Nå viser det seg at dette kommer på 10.000,-. Jeg ble forespeilet 5-6000,-, og spurte derfor ikke om pris da vi hadde møte med henne. Jeg synes dette blir fryktelig dyrt for blomster for en dag..... Hvordan ordner dere andre dette? Jeg er ikke særlig flink og kreativ selv, og min mor er ikke den som kan hjelpe til med noe særlig i forhold til dette. I prisen er det i tillegg til brudebukett m/tilbehør snakk om 8 bordekorasjoner, 1 dekorasjon til kirken og tre hesteskodekorasjoner til å ha på veggen. Hvor mye bruker dere andre på blomster og pynting?
Glossy Skrevet 9. juni 2004 #2 Skrevet 9. juni 2004 Vi er i 10.000 i blomster vi og. Det er med ALT! Litt avskrekkende, men jeg tror det blir KJEMPEFINT!!
othelie Skrevet 9. juni 2004 #3 Skrevet 9. juni 2004 Jeg kjøpte blomster (samme som de i buketten) og laget enkle borddekorasjoner selv. Prisen på alt av blomster: seks dekorasjoner, brudebukett pluss fire knapphullsblomster ble 1600 kr. Det synes jeg var en fin pris, og flott ble det også!! (I kirken hadde vi kun bjørkeris og kirkens egne blomsteroppsatser...)
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #4 Skrevet 9. juni 2004 Hei. Blomster er dyrt. Jeg hadde faktisk tenkt til å skrive et lignende spørsmål som dette selv i dag. For jeg har bestilt brudebukett i dag, men lurer på om den er for dyr. Jeg har fått en pris på 2.000 kroner for brudebuketten og tre knapphullsblomster. I tillegg kommer blomster i kirka og blomster i lokalet. Vet ikke nøyaktig pris på dette ennå. Men det blir en del. Er veldig spent på hva andre sier om pris på brudebuketter, for jeg lurer på om prisen min er ok. Det dreier seg om en ganske avansert bukett.
othelie Skrevet 9. juni 2004 #5 Skrevet 9. juni 2004 Er veldig spent på hva andre sier om pris på brudebuketter, for jeg lurer på om prisen min er ok. Det dreier seg om en ganske avansert bukett. Min bukett kostet 700 kroner, men var ganske enkel med callaliljer, roser og grønt. Du ser den her http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php?photo=1105
Po Pi Skrevet 9. juni 2004 #6 Skrevet 9. juni 2004 Jeg tror ikke 2000 kr for en brudebukett og tre knapphullsblomster er så uvanlig? Jeg betalte ca 2300 for bukett og knapphullsblomster. Bilder av buketten kan sees på hjemmesiden vår: bilder.bryllup2003.no Kirkepynten kom på cirka 2000 kr, men jeg vet ikke hvor mye dekorasjonene i festlokalet kostet for de var innbakt i kuvertprisen.
Gjest MrsL Skrevet 9. juni 2004 #7 Skrevet 9. juni 2004 Vi betaler 2200,- for blomster. Da er det innebefattet min brudebukett, 4 knapphullsblomster, en callalilje som brudepikebukett og calla til borddekorasjoner. I tillegg kommer de vasene jeg kjøpte til callaene og eføyen som skal ligge på bordet. I kirken bruker vi kun kirkens blomster.
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #8 Skrevet 9. juni 2004 Fine buketter, Po Pi og Othelie. Til Frk Lykkelig: Sorry at jeg sporet av tråden din litt. Jeg synes 10.000 kroner er mye for blomster. Men du skulle jo ha ganske mye. Det vi gjør, både fordi jeg tror det blir fint og fordi det blir litt billigere, er å kjøpe blomster som skal ligge løst på bordet som dekorasjon. Det koster mye mindre enn oppsatser. Bare et lite tips!
Jandia Skrevet 9. juni 2004 #9 Skrevet 9. juni 2004 I og med at omtrent halve brudefølget er så allergiske at en liten knapphulsblomst er farlig løses dette enkelt for vår del... Og i og med at min tante er blomsterdame så lager hun bukett og det som trengs. Og ja, jeg synes 10 000 er myye for blomster... men når det er sagt, så blir det sikkert dødspent og jeg skulle gjerne hatt litt mer blomster enn det jeg kommer til å ha. Håper du får en superfin dag med utrolig vakre blomster da :-)) Lykke til
Gjest Tex Skrevet 9. juni 2004 #10 Skrevet 9. juni 2004 Jeg syns 10 000 for bloomster var veldig mye. Vi betalte 1500 (delt på tre brudepar) for blomstene i kirken og det var alldeles nydelig pyntet!
Snorkie Skrevet 9. juni 2004 #11 Skrevet 9. juni 2004 Jeg synes også 10 000,- var mye... Jeg ønsker en litt enkel, kompakt bukett (enten av minicalla eller av roser). Prisen for bukett, to brudepikebuketter og tre knapphullsblomster kommer på maks 2000,-. Bordene skal vi pynte bla med telysholdere fra Ikea tett i tett, med blomsterhoder (altså hvor mesteparten av stilken er klipt bort) i vann i de fleste, og med noen telys innimellom. Regner med at jeg drar innom dagen før og kjøper blomstene til dette formålet. Po Pi og Othilie: Nydelige buketterdere hadde. Likte spesielt godt dette bildet av din bukett Po Pi
minniepus Skrevet 10. juni 2004 #12 Skrevet 10. juni 2004 Syns 10000,- var mye å bruke på blomster, men så skal du ha en del også da. Vi betaler ca 2000,- for bukett og knapphullsblomster. Har ingenting i kirka, og hotellet ordner på bordene.
Gjest Odense Skrevet 10. juni 2004 #13 Skrevet 10. juni 2004 Vi kommer til å han en del blomster i kirka som vi tar med oss til fest lokalet. Der er det også pyntet med oppsatser på bordene. Vi kommer nok opp i 8000-9000 kr. Og det var jeg forberedt på , synst at det er så vakkert med masse blomster..sukk ps: Gleder meg sikkeli til pynet til kirka, svigerfar har sveiset sammen to store hjerter som står på en stang som skal pyntes med blomster :-)
Amelie Skrevet 10. juni 2004 #14 Skrevet 10. juni 2004 Vel, for alt det du ramser opp der, kan det virke som om 10 000 faktisk er en reell pris. Og ja, blomster er dyrt! Vi slipper billig unna fordi vi kjenner noen som kjenner noen, men jeg vet at vår bestilling (brudebukett, seks knapphullsblomster og tre store borddekorasjoner) egentlig koster 6000-7000 bare i blomster! Og da kommer jo arbeidet som legges ned i tillegg... Prisen avhenger selvfølgelig også av hvem som gjør "jobben". En vanlig ansatt i en kjedebutikk (Mester Grønn) feks tar nok mindre enn en blomsterdekoratør. Lykke til uansett hva dere velger
Martha Stewart Skrevet 10. juni 2004 #15 Skrevet 10. juni 2004 :o Ja jeg synes 10 000 kroner er mye penger å bruke på blomster! Om dette er dyrt i den forstand at du får mye for pengene, er en annen sak - florister har vel sine satser. Jeg elsker blomster, men ønsker på ingen måte å bruke en slik sum på blomster som brukes én dag. Brudebuketten må jeg få laget profesjonelt, evt også knapphullsblomst, men blomster til dekor i kirke og festen ordner jeg på annen måte. Jeg synes det enkleste er det beste og at kjipe dekorasjoner kan se vel så "billig" ut som friske blomster i vaser... :-? Jeg har begynt å samle på bilder av ulike måter å arrangere blomster på. Er ikke spesielt erfaren med blomsterdekorasjoner, men gjør det enkelt og planlegger godt på forhånd. Har bestemt meg for å ha hvite blomster som tema, spesielt liljer. Callaliljer i slanke vaser er f.eks nydelig og stilfullt!
othelie Skrevet 10. juni 2004 #16 Skrevet 10. juni 2004 Er ikke spesielt erfaren med blomsterdekorasjoner, men gjør det enkelt og planlegger godt på forhånd. Har bestemt meg for å ha hvite blomster som tema, spesielt liljer. Callaliljer i slanke vaser er f.eks nydelig og stilfullt! Tror vi har ganske lik smak! Jeg lagde også egne dekorasjoner av callaliljer, roser og grønne strå, og fikk mange tilbakemeldinger på at de var fine og stilrene. Med litt tid og tolmodighet får man til det meste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå