Gå til innhold

P-piller og alkohol

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en fuktig kveld ute på byen, og denne kvelden endte både i litt kos og desverre oppkast. Jeg kan ikke sikkert si at p-pillen hadde blitt tatt opp i systemet, og lurer derfor på (siden jeg nå også skal ha en uke pille fri) om jeg var sikker under akten?

Anonymous poster hash: f4ce0...e49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid gikk det fra du tok pilla og du kastet opp? Hvor lenge er det siden forrige pillefrie uke?

Anonymous poster hash: ccfc3...2da

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det fortsatt er tidsnok å ta en angrepille så ville jeg nok gjort det, ts. Dersom det er for sent så må du bare krysse fingrene og ta en test om noen uker. Sjansene skal være relativt lave statistisk sett, men det hjelper jo ikke deg dersom du er på feil side av den. :vetikke:

Og: gå til lege/helsestasjon for unge og ta en klamydiatest og en hiv-test (må vente 6 uker eller så) er du snill. Vet aldri hva folk drar i hus og hiv er på full fremmarsj innover Skandinavia for tiden.

Anonymous poster hash: 0e8ba...66f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta her, er lenge siden siste pillefrie uke. To og en halv mnd. Er 21 piller. Tror det er alt fra 4 - 5 timer fra jeg tok den til jeg kastet opp (kan ikke si helt nøyaktig oppkast tidspunkt)

Anonymous poster hash: f4ce0...e49

AnonymBruker
Skrevet

Ta her, er lenge siden siste pillefrie uke. To og en halv mnd. Er 21 piller. Tror det er alt fra 4 - 5 timer fra jeg tok den til jeg kastet opp (kan ikke si helt nøyaktig oppkast tidspunkt) Anonymous poster hash: f4ce0...e49

Da er du trygg. Både fordi det gikk såpass lang tid mellom pilla og oppkast (pilla rakk å bli tatt opp i systemet) og fordi det er så lenge siden forrige pillefrie uke. Så lenge du har gått på pillene i sammenhengende 21 dager eller mer (og det har du jo hvis det er to og en halv mnd siden forrige pillefri uke) så er du beskyttet selv uten p-pillen ettersom kroppen jo nå er klar for pillefri uke, og man er jo beskyttet også gjennom den pillefrie uka :) Så bare ta pillefri uke nå som planlagt ;).

Anonymous poster hash: ccfc3...2da

Skrevet

Er trygt å kaste opp 4 timer etter, og hvis du hoppet over forrige pause kunne du jo uansett bare startet en pause?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...