Gå til innhold

Hard hud under føttene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har ganske hard hud under tærene og ved hælene på føttene mine. Trenger rett og slett tips til hvordan jeg kan få myke føtter igjen :)

Anonymous poster hash: 1901d...333

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpt fotsalt og fotfil. Fil beina og lag fotbad, ikke verre enn det :)

Anonymous poster hash: 6c05c...f72
AnonymBruker
Skrevet

Babyfoot:) Sett dem både på Vita og Cubus, 200kr. Er en svært usexy plast sokk med krem som du sitter med i en times tid mener jeg, og så flasser føttene etter 1-2 uker eller noe slikt. Kan hende du må ha to runder om du har veldig mye hard hud.

Et lite tips om du velger dette; sitt med beina ned på gulvet så de kommer i kontakt med kremen i "sokken," ellers funker det heller dårlig. Flasset ikke hos meg da jeg satt med beina på en krakk.

Anonymous poster hash: e10a5...404
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og, men er ikke dette ganske positivt med tanke på utholdenhet? Hvis man skal stå oppreist lenge, beskytter ikke den harde huden mot å bli fort trett i bena?

Anonymous poster hash: 77f63...02d
Skrevet

Bruk fotbad, og fotfil.

Hard hud skyldes trykkbelasninger på foten. Har du spesielt mye hard hud, ulikt fordelt eller merkelig fordelt på føttene, kan det skyldes ganglaget ditt. Spesialsåler kan hjelpe, dette kan enkelte fotpleiere hjelpe deg med.

Babyfoot tar ikke bort hard hud. Den tar bar det helt øverste hudlaget. Hos meg flasset det mest på de stedene jeg IKKE har hard hud, f.eks. midt under foten og oppå foten. Den harde huden ble værende...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk fotbad, og fotfil.

Hard hud skyldes trykkbelasninger på foten. Har du spesielt mye hard hud, ulikt fordelt eller merkelig fordelt på føttene, kan det skyldes ganglaget ditt. Spesialsåler kan hjelpe, dette kan enkelte fotpleiere hjelpe deg med.

Babyfoot tar ikke bort hard hud. Den tar bar det helt øverste hudlaget. Hos meg flasset det mest på de stedene jeg IKKE har hard hud, f.eks. midt under foten og oppå foten. Den harde huden ble værende...

oj! interessant! Ante ikke at det kunne ha noe med ganglaget å gjøre... Jeg har uforholdsmessig masse hard hud under føttene, og syntes det er en evighetsprosess å bade, file og smøre føttene (TO GANGER I UKA) for å holde det i sjakk...

Anonymous poster hash: c3bca...e73

Skrevet

BabyFoot skal være så populært og fantastisk! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Apoteket selger en type også. Den er bedre enn babyfoot. (syns jeg)

Jeg har en jobb hvor jeg går på bena hele tiden.forferdelig med har hud. Er riktig vondt å gå på. Så fikk jeg tak i på apoteket, ja det sto en time,men jerg satte de på i tre timer. Skal si at alt løsnet etter hvert. Så ventet jeg en mnd og tok en runde til, så når jeg dusjer nå så løsner huden også. Anbefales på det sterkeste

Anonymous poster hash: ac3d7...292
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har ganske hard hud under tærene og ved hælene på føttene mine. Trenger rett og slett tips til hvordan jeg kan få myke føtter igjen :)

Anonymous poster hash: 1901d...333

Høres ikke ut som du har for vane å smøre føttene dine med en body lotion etter dusjing?

Kjøp en fet fotkrem, og bruk denne morgen og kveld.

Ta et fotbad i grønnsåpe, og smør inn med krem etterpå :)

Relativt lett å bli kvitt, men kommer lett igjen, hvis du ikke har gode smørerutiner.

Anonymous poster hash: 145a9...2a5

AnonymBruker
Skrevet

oj! interessant! Ante ikke at det kunne ha noe med ganglaget å gjøre... Jeg har uforholdsmessig masse hard hud under føttene, og syntes det er en evighetsprosess å bade, file og smøre føttene (TO GANGER I UKA) for å holde det i sjakk...

Ville heller smurt meg inn med bodylotion under føttene morgen og kveld. (droppet bad og filing).

Mye mer effektivt :)

AnonymBruker
Skrevet

Men da mener jeg hver dag altså, ikke bare to ganger i uka ;P særlig om vinteren!!

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en fotkrem på apoteket som du kan smøre på etter du har filt, brukt babyfoot eller hatt de i vann. Selv har jeg god erfaring med Sebamed Cracked heel cream og Aco :)

Anonymous poster hash: bf3a0...8c7
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes egne kremer mot hard hud som er effektive. Fås på apotek og parfymeri.

Anonymous poster hash: 28aff...cfb
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller smurt meg inn med bodylotion under føttene morgen og kveld. (droppet bad og filing).

Mye mer effektivt :)

jeg gjør det også.... ingenting hjelper. har sikkert brukt 5 forskjellige kremer fra Vita/apotek, men fortsatt hard hud om jeg ikke jobber masse med det...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar to minutter på hver fot med en fotfil hver gang jeg er i dusjen eller bader.

Så lenge jeg er flink og ikke jukser, holder føttene seg helt ok. Smøre gidder jeg ikke, da må jeg jo sitte stille etterpå ellers blir det klin...

Anonymous poster hash: ef478...01d

AnonymBruker
Skrevet

Apoteket selger en type også. Den er bedre enn babyfoot. (syns jeg)

Jeg har en jobb hvor jeg går på bena hele tiden.forferdelig med har hud. Er riktig vondt å gå på. Så fikk jeg tak i på apoteket, ja det sto en time,men jerg satte de på i tre timer. Skal si at alt løsnet etter hvert. Så ventet jeg en mnd og tok en runde til, så når jeg dusjer nå så løsner huden også. Anbefales på det sterkeste

Anonymous poster hash: ac3d7...292

Det høres bra ut. Kjøpte du det på Apotek 1?

Anonymous poster hash: 10a97...09d

Skrevet

Jeg tar to minutter på hver fot med en fotfil hver gang jeg er i dusjen eller bader.

Så lenge jeg er flink og ikke jukser, holder føttene seg helt ok. Smøre gidder jeg ikke, da må jeg jo sitte stille etterpå ellers blir det klin...Anonymous poster hash: ef478...01d

Smør bena på sengekanten når du legger deg, da slipper du problemet med å sitte stille til det trekker inn.
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Babyfoot:) Sett dem både på Vita og Cubus, 200kr. Er en svært usexy plast sokk med krem som du sitter med i en times tid mener jeg, og så flasser føttene etter 1-2 uker eller noe slikt. Kan hende du må ha to runder om du har veldig mye hard hud.

Anonymous poster hash: e10a5...404

Anbefales absolutt!

Har prøvd babyfoot selv og ble veldig fornøyd. Hadde plastsokkene på i to timer ca, og vasket av etterpå. Etter 4-5 dager begynte føttene å flasse, og jeg kunne rive av store skinnflerrer som var helt løse. Etter en ukes tid var føttene helt babymyke, resultatet var fantastisk! Jeg trodde det var for godt til å være sant, men så feil tok jeg! De myke føttene varte en måneds tid ca, kanskje litt mer ja..

Mye bedre å sitte med plastsokkene på i to timer en kveld enn å file føttene 2 ganger i uka må jeg si(jeg hater virkelig å stelle føttene...) :)

Endret av SuperFace
  • Liker 1
Skrevet

Anbefales absolutt!

Har prøvd babyfoot selv og ble veldig fornøyd. Hadde plastsokkene på i to timer ca, og vasket av etterpå. Etter 4-5 dager begynte føttene å flasse, og jeg kunne rive av store skinnflerrer som var helt løse. Etter en ukes tid var føttene helt babymyke, resultatet var fantastisk! Jeg trodde det var for godt til å være sant, men så feil tok jeg! De myke føttene varte en måneds tid ca, kanskje litt mer ja..

Mye bedre å sitte med plastsokkene på i to timer en kveld enn å file føttene 2 ganger i uka må jeg si(jeg hater virkelig å stelle føttene...) :)

Jeg bestilte babyfoot på e- bay til 20 kr eller noe ( er jo rimelig dyrt i Norge) men har ikke fått pakken enda ( så kan jo være juks) men håper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...