Gå til innhold

Har du noe som motiverer deg til trening?


Mrs Smith

Anbefalte innlegg

Gjest bustyvel

Indre motivasjon er overordnet ønsket om god helse, underordnet sommerform og ønske om å bli gravid om noen år. Ytre motivasjon er app, pulsklokke og god musikk --> boost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Motivasjonen min stammer fra litt av hvert hos meg. Det er mye kreft og hjerteproblemer i min familie, så jeg håper på å unngå/utsette slike problemer med å holde meg i brukbar form.

Men jeg motiveres jo selvsagt også av vektnedgang(har litt for mye) og et, for meg, forbedret utseende. Min egen fremgang er også morsomt å se, det er liksom ikke gøy å jogge før man faktisk kan legge bak seg et par kilometer uten blodsmak i munnen :fnise: Pluss at når jeg er ute å løper(trener ute, klarer ikke klamme treningssentre) får jeg litt alenetid, hører på musikk, dagdrømmer og planlegger boka mi^^,

Dog irriterer det meg grenseløst at alt treningstøy må se ut som det har ramla i en bøtte med regnbuefarget maling... Seriously! Slutt!:P



Anonymous poster hash: bae81...8b7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Min egen framgang er min største motivasjon. Dernest at kroppen blir slankere og fastere. Hvis jeg er i en periode hvor motivasjonen er laber, kjøper jeg meg noe nytt treningstøy. Høres kanskje fjollete ut for noen, men funker for meg.

Samme kan jeg også si. Jeg blir veldig motivert av min egen progresjon. At jeg kan løpe fortere, løfte tyngere og komme nærmere spagaten ol. Samt at jeg nå begynner å få veldig mye skryt for kroppen min. Det er en real motivasjonsboost.

Går det litt trått en periode, så kjøper jeg nytt tøy, booker en time med PT, eller setter igang en utfordring med venner og bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min motivasjon er at jeg rett og slett får et bedre liv. Før jeg begynte å trene hatet jeg kroppen min og selvtilliten var på bunn. Nå trives jeg så mye bedre med meg selv. Har faktisk begynt å like kroppen min, og har fått et mye bedre forhold til mat. Trening har lært meg hvor viktig det er å gi kroppen ordentlig næring. Får også en god mestringsfølelse når jeg klarer å løfte litt tyngre, løpe litt lengre og bli god i nye idretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg husker hvor jævlig det var å starte å jogge. Jeg skal aldri tilbake dit. Det er så ufattelig digg å snøre på joggeskoene og kjenne at det å løpe gir meg overksudd, energi og indre ro. Jeg vil aldri miste den følelsen :)

I tillegg gir det masse helsefordeler og jeg føler meg bare så ufattelig bra etter en joggeøkt. Utladet, men fresh og glad :)

Trening gir meg glede og overskudd i hverdagen. Uansett om jeg er trist, sint eller lei så glemmer jeg alle bekymringer mens jeg jogger.

I tillegg elsker jeg å kjenne at kroppen har jobbet og at jeg har fått brukt den i og med at jeg har en stillesittende jobb. Ingenting er bedre enn å starte dagen med pumpende hjerte og adrenalin om morgenen; slå all verdens kaffe :kr

Og ikke noe sender meg dypere inn i drømmeland enn kveldsjoggetur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwich

Min motivasjon er å kunne følge med kjæresten på alle "monsen" turene hans i tillegg til å kunne fortsette å ta vare på pasienter til jeg blir pensjonist og ønske om å kunne bruke lette sommerkjoler uten å minne om ei tønne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...