Gå til innhold

Tips til "havregrøttopping"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bruker cottage cheese, har dere det i eller oppå havregrøten? FIkk lyst til å prøve.

Vanligvis bruker jeg eplebiter, rosiner, mandler og kanel oppå.

Jeg rører den inn i grøten.

Anonymous poster hash: 90227...31c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som bruker cottage cheese, har dere det i eller oppå havregrøten? FIkk lyst til å prøve.

Vanligvis bruker jeg eplebiter, rosiner, mandler og kanel oppå.

Pleier blande det inn etterpå, veldig godt med kalde klumper i varm grøt:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker aldri kunstige søtningsmidler, men holder meg til honning eller agavesirup, av og til lønnesirup. Jeg har alltid noe frukt eller bær i, som regel eple, banan, pære, appelsin, rosiner, blåbær, bringebær og alltid krydder i tillegg, gjerne kanel, kardemomme, ingefær, muskatnøtt.

Grøten koker jeg med en blanding av vann og melk. Bare vann gir en for hard smak synes jeg.

Anonymous poster hash: 58072...392

Skrevet

During kan blande inn linfrø og kardemomme.

Skrevet

Jeg pleier å mose en halv banan som jeg rører inn i grøten mot slutten av koketiden. Da trenger jeg ikke mer søting.

Jeg ser at mange skriver at de har i salt, hvorfor det? Blir det bedre smak?

Skrevet (endret)

Jeg pleier å mose en halv banan som jeg rører inn i grøten mot slutten av koketiden. Da trenger jeg ikke mer søting.

Personlig synes jeg smaken blir mye bedre med salt i:) på samme måte som brødbakst blir litt bedre med en ts salt:) Funker som en smaksforsterker

Endret av twirlX
Skrevet

Personlig synes jeg smaken blir mye bedre med salt i:) på samme måte som brødbakst blir litt bedre med en ts salt:) Funker som en smaksforsterker

Aha! Da skal jeg prøve det neste gang. Vet jo at salt er en smaksforsterker, men det har bare aldri falt meg inn å bruke det i havregrøt...

• Liker 1
Skrevet

Jeg personlig trenger ikke søtning i havregrøt; saltet er for å runde av smaken, synes havregrøt har en tendens til å smake litt vassent/tamt hvis jeg glemmer det.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Havregryn, salt, melk, vann, smør.

Hvordan lager du dette? :hoppe:
Skrevet

Hvordan lager du dette? :hoppe:

Detaljert beskrivelse: Veier opp 40 gram lettkokte havregryn, 100 gram helmelk og 100 gram vann, pluss en klype salt/seltin en dyp tallerken.Rører med en gaffel. Kjører på full effekt i mikroovnen i to minutter, rører og kjører i to minutter til. Rører igjen og legger en klump (en teskje) smør i en grop i midten.

AnonymBruker
Skrevet

Koker grøten med vann slik at den blir ganske fast, blander med Biola med blåbær.

Anonymous poster hash: 2ca0e...fd1
Skrevet

Detaljert beskrivelse: Veier opp 40 gram lettkokte havregryn, 100 gram helmelk og 100 gram vann, pluss en klype salt/seltin en dyp tallerken.Rører med en gaffel. Kjører på full effekt i mikroovnen i to minutter, rører og kjører i to minutter til. Rører igjen og legger en klump (en teskje) smør i en grop i midten.

Tusen takk for beskrivelse! Gleder meg til kveldsmat :hoppe:

Skrevet

Tusen takk for beskrivelse! Gleder meg til kveldsmat :hoppe:

Vel bekomme! :laugh:

hvit sjokolade :D

Ååå, jeg har peanøttsmør-med-hvit-sjokolade, det må prøves i havregrøt :sjokkert:

Skrevet

Oppdatering:

Laget den på din måte, men addet noen rosiner oppi! Og jeg må bare si omnomnomnom!! Litt kanel på toppen også! :jepp:

Gjest Knuse
Skrevet

Rosiner, blåbær, skogsbærblanding, kanel, sukker. :)

Gjest Artistina
Skrevet

Slik lager jeg havregrøt til 2 personer:

2 dl store havregryn

5 dl vann

litt salt tilsettes helt til slutt

Når jeg har tatt grøten i skål så drysser jeg Fedon sitt SmartSweet over. Det er et hundre prosent naturlig søtningsmiddel og smaker utrolig godt.

Skrevet

Nå for tiden bruker jeg: (masse) blåbær, rosiner, mandler og kanel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...