AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #21 Skrevet 27. april 2014 Dere som bruker cottage cheese, har dere det i eller oppå havregrøten? FIkk lyst til å prøve. Vanligvis bruker jeg eplebiter, rosiner, mandler og kanel oppå. Jeg rører den inn i grøten. Anonymous poster hash: 90227...31c
twirlX Skrevet 27. april 2014 #22 Skrevet 27. april 2014 Dere som bruker cottage cheese, har dere det i eller oppå havregrøten? FIkk lyst til å prøve. Vanligvis bruker jeg eplebiter, rosiner, mandler og kanel oppå. Pleier blande det inn etterpå, veldig godt med kalde klumper i varm grøt:)
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #23 Skrevet 28. april 2014 Jeg bruker aldri kunstige søtningsmidler, men holder meg til honning eller agavesirup, av og til lønnesirup. Jeg har alltid noe frukt eller bær i, som regel eple, banan, pære, appelsin, rosiner, blåbær, bringebær og alltid krydder i tillegg, gjerne kanel, kardemomme, ingefær, muskatnøtt. Grøten koker jeg med en blanding av vann og melk. Bare vann gir en for hard smak synes jeg.Anonymous poster hash: 58072...392
mercury_ Skrevet 28. april 2014 #25 Skrevet 28. april 2014 Jeg pleier å mose en halv banan som jeg rører inn i grøten mot slutten av koketiden. Da trenger jeg ikke mer søting. Jeg ser at mange skriver at de har i salt, hvorfor det? Blir det bedre smak?
twirlX Skrevet 28. april 2014 #26 Skrevet 28. april 2014 (endret) Jeg pleier å mose en halv banan som jeg rører inn i grøten mot slutten av koketiden. Da trenger jeg ikke mer søting. Jeg ser at mange skriver at de har i salt, hvorfor det? Blir det bedre smak? Personlig synes jeg smaken blir mye bedre med salt i:) på samme måte som brødbakst blir litt bedre med en ts salt:) Funker som en smaksforsterker Endret 28. april 2014 av twirlX
mercury_ Skrevet 28. april 2014 #27 Skrevet 28. april 2014 Personlig synes jeg smaken blir mye bedre med salt i:) på samme måte som brødbakst blir litt bedre med en ts salt:) Funker som en smaksforsterker Aha! Da skal jeg prøve det neste gang. Vet jo at salt er en smaksforsterker, men det har bare aldri falt meg inn å bruke det i havregrøt... 1
Pringle Skrevet 28. april 2014 #28 Skrevet 28. april 2014 Jeg pleier å mose en halv banan som jeg rører inn i grøten mot slutten av koketiden. Da trenger jeg ikke mer søting. Jeg ser at mange skriver at de har i salt, hvorfor det? Blir det bedre smak? Jeg personlig trenger ikke søtning i havregrøt; saltet er for å runde av smaken, synes havregrøt har en tendens til å smake litt vassent/tamt hvis jeg glemmer det.
missdior Skrevet 8. juli 2014 #29 Skrevet 8. juli 2014 Havregryn, salt, melk, vann, smør. Hvordan lager du dette?
Pringle Skrevet 8. juli 2014 #30 Skrevet 8. juli 2014 Hvordan lager du dette? Detaljert beskrivelse: Veier opp 40 gram lettkokte havregryn, 100 gram helmelk og 100 gram vann, pluss en klype salt/seltin en dyp tallerken.Rører med en gaffel. Kjører på full effekt i mikroovnen i to minutter, rører og kjører i to minutter til. Rører igjen og legger en klump (en teskje) smør i en grop i midten.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #31 Skrevet 8. juli 2014 Koker grøten med vann slik at den blir ganske fast, blander med Biola med blåbær. Anonymous poster hash: 2ca0e...fd1
missdior Skrevet 8. juli 2014 #32 Skrevet 8. juli 2014 Detaljert beskrivelse: Veier opp 40 gram lettkokte havregryn, 100 gram helmelk og 100 gram vann, pluss en klype salt/seltin en dyp tallerken.Rører med en gaffel. Kjører på full effekt i mikroovnen i to minutter, rører og kjører i to minutter til. Rører igjen og legger en klump (en teskje) smør i en grop i midten. Tusen takk for beskrivelse! Gleder meg til kveldsmat
Pringle Skrevet 8. juli 2014 #34 Skrevet 8. juli 2014 Tusen takk for beskrivelse! Gleder meg til kveldsmat Vel bekomme! hvit sjokolade :D Ååå, jeg har peanøttsmør-med-hvit-sjokolade, det må prøves i havregrøt
missdior Skrevet 8. juli 2014 #35 Skrevet 8. juli 2014 Oppdatering: Laget den på din måte, men addet noen rosiner oppi! Og jeg må bare si omnomnomnom!! Litt kanel på toppen også!
Gjest Knuse Skrevet 13. juli 2014 #36 Skrevet 13. juli 2014 Rosiner, blåbær, skogsbærblanding, kanel, sukker.
Gjest Artistina Skrevet 13. juli 2014 #37 Skrevet 13. juli 2014 Slik lager jeg havregrøt til 2 personer: 2 dl store havregryn 5 dl vann litt salt tilsettes helt til slutt Når jeg har tatt grøten i skål så drysser jeg Fedon sitt SmartSweet over. Det er et hundre prosent naturlig søtningsmiddel og smaker utrolig godt.
magicpie Skrevet 14. juli 2014 #38 Skrevet 14. juli 2014 Nå for tiden bruker jeg: (masse) blåbær, rosiner, mandler og kanel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå