Gå til innhold

Hva er min generasjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår hva ordet generasjon betyr. Jeg er født på 90-tallet, så vil det si at min generasjon er alle menneskene født på 90-tallet, eller kun det årstallet jeg er født? Eller hva?

Min mor snakker en del om generasjoner osv. Hun tar også med min lillebror som ble født på 2000-tallet, og mener han er "vår generasjon". Er dette riktig i følge boka?

Anonymous poster hash: 3c573...6b5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

just fucking google it

Anonymous poster hash: 27455...ec7
AnonymBruker
Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/Generation_Y

Anonymous poster hash: 5aecf...ce5

Tusen takk! :) Jeg visste ikke hva generasjon Y var da jeg letet på nettet, så jeg overså linken først. Men var visst der jeg skulle lese likevel...

Anonymous poster hash: 3c573...6b5

Skrevet

Mange ville vel omtalt deg som en del av 90-talls barna, men du er også en del av "generasjon y eller x" som regnes som barna som vokste opp i fremveksten og etableringen av den "digitale hverdag" osv. Selv snakker jeg ofte om "den eldre generasjonen" som gjerne innebærer alle født før 1950. Med andre ord er det ikke nødvendigvis noe klart skille med hvor grensa går for en generasjon.

Skrevet

Med generasjon menes det stort sett en gruppering av mennesker basert på tiden de ble født inn i hvor musikk, kultur, aktiviteter, utdanning, arbeidsmuligheter, økonomi, verdier etc var svært like. Ikke et tiår slik du nevner over (selv om noen tiår automatisk er blitt det i perioder)

Eksempelvis har man generasjonen som ble født mellom 1 og 2 verdenskrig. Man har de som vokste opp i åra etter 2 verdenskrig. Man har de som vokste opp etter månelandingen. De som vokste opp i den såkalte jappetiden på 80tallet. Osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...