Gå til innhold

En singel manns historie ift kvinner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 34 år, bosatt en time utenfor Oslo, jeg er pappa til to jenter på 7 og 4 år som er hos meg annenhver uke. Har hus, stasjonsvogn og fast jobb. Føler meg ganske normal. Jeg er normalvektig 65 kg, 175 cm høy, ikke spesielt veltrent men mer tynn/skrinn etter å ha gått ned 30-40 kg på de siste årene. Velkledd og oppegående. Jeg har vært singel i tre år. Fortsatt føler jeg at jeg er ganske normal.

Jeg sliter med å finne en dame som passer for meg, jeg innrømmer at jeg er litt kresen men det er normalt. Jeg opplever mindre oppmerksomhet fra det motsatte kjønn en hva jeg hadde trodd det jeg ble singel..
Har hatt profiler på ulike datingsider som feks Møteplassen og Sukker uten spesiell respons, vell litt såklart men det har aldri blitt noe mer en en middag, kino,sengehygge og slike ting (kortsiktig hygge)
Jeg er en seriøs og ordentlig person med glimt i øyet som rett og slett "ikke når opp" i den harde konkurransen på markedet.

Vell, jeg tenker følgende:

- Mange damer er skeptiske til menn som har barn fra før.

- Jeg er ikke spesielt høy, 175 cm.

- Videre utseende som feks at jeg ikke har hår (skallet, trenger ikke være negativt)

- Markedet er mindre på bygda irl, oslodamer feks synes det er langt en time unna byen.

Hvorfor er ikke "vanlige" damer interesserte i meg ? Med all respekt å melde så er det ikke de damene som har profiler i årevis uten hell på div datingsider jeg søker.

Hva tenker dere damer ?

Ps: Dette er ingen sutretråd, bare nysgjerrig på hva dere damer tenker om slike ting.

Anonymous poster hash: 9831a...085

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med damer som har profil på nett i "årevis" ikke er noe tess? De er vel langtidssingle, akkurat som deg?

Jeg har hatt profil på sukker ganske lenge, i tre år av og på, men har dessverre ikke tid til å følge opp det som jeg burde. Det har resultert i at jeg bare har møtt è`n fyr derfra, som det ikke ble noe av. Er jeg avlegs på grunn av det? Wow, just wow.

Anonymous poster hash: df4f6...a82
  • Liker 8
Skrevet

Hvorfor blir det aldri noe mer med de du er på kino med og har deg med, da? At damene blir med på det tyder jo på at de i utgangspunktet er interessert.

For egen del kan det være at vi har ulike verdier, framtidsutsikter (f.eks. så er menn med barn fra før ikke så interesserte i flere barn, noe som kan være en dealbreaker for mange). Eller han viser ingen tegn på at han er interessert i meg utover den kontakten som har vært, og da trekker jeg meg også unna.

Det er vanskelig å si, men jeg mener at menn ikke trenger å bekymre seg så mye over utseende. Selvtillit, humor og trygghet kommer man langt med som mann. :)

• Liker 4
Skrevet (endret)

Høyden din er helt fin ville jeg sagt. Og du har gått ned i vekt og det betyr at du er opptatt av helse, eller? At du ikke har hår har ingenting å si, mange kvinner liker det. 2 barn, det betyr at du ikke er flyttbar? Og for noen kvinner er det dessverre et minus, hvis du da ikke møter en kvinne som også har barn.

Men hva med interessene dine? Hva er du interessert i? Kan du melde deg inn i en gruppe i forbindelse med en hobby? Og hvilke holdninger har du til kvinner, sex og andre mennesker?

3 år som singel er jo ikke lenge, vil du ikke si at du har hatt godt av å være singel over en tid?

Beklager at jeg bare stiller mange spørsmål, men det er litt lettere å vite hva jeg skal svare om jeg hadde visst litt mer.

Endret av Tris
  • Liker 1
Skrevet

Jeg må vel innrømme at den typen profil du presenterer, er de profilene jeg så etter da jeg var registrert på en datingside. Det er mulig at markede for oss utenfor storbyen er noe mindre. Jeg opplevde at mange av de jeg snakket med på nett hadde ei lang liste med "krav" som de ønsket oppfyllt . Og jeg nådde tydeligvis ikke høyt nok opp på den lista, for jeg opplevde det samme som deg. Til slutt ble jeg lei og slettet meg som medlem. Det ble umulig å leve opp til de kravene som ble stilt.

• Liker 1
Skrevet

Barn er den ultimate turnoff for meg ihvertfall. Hårmangel er også et minus.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hey, TS? Tidsnok møter du kjærligheten. :)

Anonymous poster hash: 10af5...500
AnonymBruker
Skrevet

Kan vel være at du er ganske kresen. Det er ikke greit at damene er langtidssingle, men greit at du er det?

Kanskje du skal bli åpen for å møte litt flere damer, senke kravene litt. Man vet aldr hvor man finner den rette.

Jeg har selv vært singel i 2 år, og prøvd litt nettdating denne perioden. Er ikke lett for oss heller, de fleste menn ønsker bare kortvarig moro. Ikke det, nå har jeg fått meg kjæreste helt nylig, møtt på nett.

Anonymous poster hash: f3a47...e2f
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høyde og barn kan være en dealbreaker for meg.

Jeg er 170, og vil helst date noen rundt 180. Barn kan være en dealbreaker om han ikke vil ha flere. Skjønner godt at mange menn med barn ikke vil det. Men for meg som er ikke har egne barn vil jeg gjerne holde den muligheten åpen.

Folk som har profiler på datingsider i årevis er ikke nødvendigvis useriøse. Det kan like gjerne være at de ikke er særlig aktive der, at de dater folk de møter i det virkelige liv,eller har medlemskap der abonnemanget har gått ut.

Anonymous poster hash: 3a223...9de
  • Liker 2
Gjest rådyr
Skrevet

Hvorfor ikke gå etter damer på din egen alder, med barn?

Tror ikke du kan skylde på andre enn deg selv her.

• Liker 5
Gjest Leo Nardo
Skrevet (endret)

Om nettdating er det eneste du gjør for å møte kvinner, så er det ikke rart om du synes det er vanskelig å møte kvinner. Konkurransen på nettdating er ekstremt høy og det er vanskelig å skille seg ut som mann. Det er et kjøpers marked og her er kvinnene de som kjøper.

Jeg har møtt en eneste kvinne fra nettdating og hun sa rett ut at jeg var heldig som fanget oppmerksomheten hennes med en gang hun registrerte seg ettersom hun tre dager senere hadde 100 uleste meldinger i innboksen.

I det virkelige liv er det noe helt annet. Norske menn flørter knapt med kvinner og det er kun et fåtall som faktisk sjarmerer kvinner i det daglige liv og inviterer de inn i livet sitt. Faktisk er det kun et fåtall som i det hele tatt tør å gå bort til en kvinne de liker på en uteplass om de så er sørpe full.

Det er virkeligheten. Og det gjør det veldig enkelt for meg og andre som gjør det samme å komme i kontakt med kvinner både ute på byen og ellers i hverdagen som selvsagt er det jeg anbefaler.

Ellers lurer jeg på hvorfor du har lyst til å være normal. Normalt er kjedelig, så jeg håper det ikke er idealet?

Om du er 175 cm og 65 kg er du ganske tynn. Begynn å løfte litt tunge vekter og spis skikkelig mat. Tung markløft, knebøy og benkpress. Få litt kjøtt på kroppen. Rett opp holdningen.

Det er mine råd.

:)

Endret av Leo Nardo
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får med damene på kino, sex osv er ikke problemet specs'a dine, men noe du gjør på disse treffene, som fører til at det stanser der, så forsøk heller å analyser datene du har vært på. Hadde det vært situasjonen din som var problemet ville du aldri kommet deg å date.

Når det er sagt stiller du litt svakt, mest fordi du bor usentralt og har barn, noe som gjør at du er lite flyttbar. Dette er negativt, både for de som ønsker barn, helst i sitt nærmiljø, og de som selv har barn og er lite flyttbare. Og mange kvinner på din alder er fortsatt barnløse, og ønsker en mann som også er førstegangsetablerer.

Anonymous poster hash: bfbf4...bb3
  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor er det normalt at du er kresen, mens det er rart når kvinner er kresne? Og hvorfor vil du ikke ha de som har vært single noen år, du har jo vært det selv?

Hvorfor har de du har truffet ikke vært interessante/interesserte?

At noen kvier seg for å innta en stemorrolle (som ikke alltid er enkel og innebærer et stort ansvar), synes jeg er naturlig.

Du finner nok noen, det tar bare litt tid! :-)

• Liker 5
Skrevet

Synes ts her virker som en som har veldig mye bra på stell.

Tror det alltid vil være noe man setter fingeren på hvis man opplever at kjærligheten lar vente på seg.

Det kan enten være utseende, kropp,økonomi, status ol...men å tro at enkelte smådetaljer er utslagsgivende tror jeg blir litt søkt hvis resten er iorden.

Nå skal det jo nevnes at utseendet er det agnet man oftest benytter seg av for å fange noens oppmerksomhet, men er nok mange som aldri kommer lenger enn et kort og overfladisk forhold fordi innsiden av personen ikke var noe særlig.I tillegg er jo det å være kjekk/pen avhengig av individuelle preferanser.

Og her er det som blir nevnt i en post ovenfor veldig viktig, nemlig å være ute blant folk, gi oppmerksomhet til de man liker og prøve å gi litt av seg selv slik at folk får et positivt inntrykk av deg som person.

Mulig det er en klisje, men nesten alle av de jentene jeg kjenner forteller at de ble sjarmert av sine kjærester og det er er noe av det mest flatterende med de....så ikke ikke undervurder sjarmen! ;)

Dette går nok bra!

AnonymBruker
Skrevet

Litt morsomt at han selv er langtidssingle, men ikke vil ha damer i samme situasjon. ;)

Anonymous poster hash: 49b21...84d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Om nettdating er det eneste du gjør for å møte kvinner, så er det ikke rart om du synes det er vanskelig å møte kvinner. Konkurransen på nettdating er ekstremt høy og det er vanskelig å skille seg ut som mann. Det er et kjøpers marked og her er kvinnene de som kjøper.

Jeg har møtt en eneste kvinne fra nettdating og hun sa rett ut at jeg var heldig som fanget oppmerksomheten hennes med en gang hun registrerte seg ettersom hun tre dager senere hadde 100 uleste meldinger i innboksen.

I det virkelige liv er det noe helt annet. Norske menn flørter knapt med kvinner og det er kun et fåtall som faktisk sjarmerer kvinner i det daglige liv og inviterer de inn i livet sitt. Faktisk er det kun et fåtall som i det hele tatt tør å gå bort til en kvinne de liker på en uteplass om de så er sørpe full.

Det er virkeligheten. Og det gjør det veldig enkelt for meg og andre som gjør det samme å komme i kontakt med kvinner både ute på byen og ellers i hverdagen som selvsagt er det jeg anbefaler.

Ellers lurer jeg på hvorfor du har lyst til å være normal. Normalt er kjedelig, så jeg håper det ikke er idealet?

Om du er 175 cm og 65 kg er du ganske tynn. Begynn å løfte litt tunge vekter og spis skikkelig mat. Tung markløft, knebøy og benkpress. Få litt kjøtt på kroppen. Rett opp holdningen.

Det er mine råd.

:)

Jeg er enig i mye av det du sier her.

Jeg har vært av og på nettdating i nesten 3 år. Men de jeg har fått best kjemi med, er menn som har sjekket meg opp på byen dagtid/natt.

Jeg skulle også ønske menn var litt mer frempå, intr i å nyte og ha det gøy istedetfor å kvie seg for å slippe kvinner inn i livet. Tenker at når menn er litt mer avslappet og har det gøy og nyter, så vil forhold komme av seg selv, og på veien dit skal man ha det litt gøy :)

Jeg unngår menn som snakker mye om hvor dramatiske kvinner kan være, drama kommer av dårlig kommunikasjon. For menn og kvinner er det viktig å være ærlig og tydelig, samtidig som man har det gøy og er åpen. Nysjerrighet er også essensielt her. Kvinner liker at menn er nysjerrig, de blir det selv.

Anonymous poster hash: cf19d...785

AnonymBruker
Skrevet

Du retter deg mot kvinner hvor mange er barnløse. Tipper at veldig mange av de ønsker en mann uten barn.

Da jeg var på datingsider så var det positivt at mannen hadde barn fordi jeg selv hadde. Da antok jeg at de kunne skjønne priotiteringene mine i forhold til det å ha ansvar for barn. Problemet blir da at man ikke er særlig flyttbar. Bosted på bygda kan også dra ned. Avstand også. Jeg satte vel en grense på maks 1 t kjørevei.

Høyde, lite hår og slank utgave betyr mindre for meg så lenge jeg faller for personligheten din.

Anonymous poster hash: f66f8...47e

• Liker 1
Skrevet

Helt greit at du er kresen, det skal men jo være, men det er en tynn linje mellom å være kresen og å ikke gi folk en sjanse... Vær litt frempå og inviter med deg noen du kanskje ellers ville latt være, og gi den personen en sjanse til å overraske deg :opplyser:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke prøve å treffe noen utenfor datingsider på nett?

Med respekt å melde, så er du er du helt ordinær og ålright mann, men, du er en av ti for hver dame. På nettdatingsider altså.

Tror det hadde vært mye bedre om du gikk inn for å møte damer som du opplever kjemi med, enn å "markedsføre"deg på nett.

Ikke dermed sagt at det ikke er sjanse der, du virker som sagt helt ålright.

Hvorfor blir det ikke noe mer ut av de datene du har hatt?

Anonymous poster hash: 01174...c41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i målgruppen din, antar jeg. Barn fra før og fastlåst på landet er definitive dealbreakers for meg. Høyde og hår er mindre viktig. Det viktigste jeg merker utfra hvordan du beskriver deg selv her er at du ikke sier noe om hva du bryr deg om utenom hvor stødig og stabil du er. Du høres rett og slett dønn kjedelig ut. Håper personligheten din kommer bedre frem i nettprofilen din.

Anonymous poster hash: 96d42...2c1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...