Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. april 2014 #1 Del Skrevet 20. april 2014 Heisann alle språkelskere. Jeg lurer på noe angående ordet institusjonalisert. I min kontekst er det et bestemt uttrykk som er institusjonalisert. Jeg har sett i synonymordboka mi, men finner ingen gode alternativer til dette ordet. Jeg har også lett etter ordet institusjon der, men der var det ingenting. Jeg forstår jo at institusjon er en organisajon/bygning og lignende, men hvordan kan man forstå ordet institusjonalisert når det handler om et uttrykk? Handler det om at uttrykket er firkantet/at det er satt rammer rundt det, eller hva? På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Steamboat Skrevet 20. april 2014 #2 Del Skrevet 20. april 2014 verb past tense: institutionalized; past participle: institutionalized 1. establish (something, typically a practice or activity) as a convention or norm in an organization or culture. "he institutionalized the practice of collaborative research on a grand scale" 2. place or keep (someone) in a residential institution. "he was institutionalized in a school for the destitute" (of a person) apathetic and dependent after a long period in an institution. "I became less institutionalized, more able to function as an individual Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 21. april 2014 #3 Del Skrevet 21. april 2014 Ingen som har en annen forklaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå