Gå til innhold

Hvordan leppestift kan jeg gå med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes leppestift er så fint, men aner virekelig ikke hvilken farge jeg kler og synes ikke det er så lett å se dette selv om jeg prøver forskjellige typer. Håer derfor noen her inne som har litt peiling kan prøve å hjelpe meg med noen forslag :)

Her følger noen ting å gå ut i fra:

Jeg kler best kalde farger.

Har en romantisk stil.

Bruker gjerne lilla eller rosa øyenskygge.

Lilla er den fargen jeg kler best.

Har brunt hår.

Er blek.

Men blir fort brun om sommeren ettersom jeg er halvt Iransk og halvt norsk.

Jeg kler ikke skikkelig rødfarge. Heller ikke sort.

Håper dette gjør det litt lettere å komme med tips :)

Er det forresten noen "regler" for om leppestiften bør stå til neglelakken etc?



Anonymous poster hash: 9068a...de3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hvilken" ikke "hvordan"...



Anonymous poster hash: 89887...d1e
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du kan gå med leppestift? Ved å bruke det på leppene.



Anonymous poster hash: cf084...273
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Skal vi se....

Mange bruker ulik farvestyrke på dagtid og til fest (jeg også).

Tenker du på en lebestift til å bruke på dagen, eller tenker du på en til festbruk?

Det kan ta litt tid å finne den som er 'helt riktig', og der vil et bra parfymeri med en hyggelig, interessert og dyktig ekspeditør være til uvurderlig hjelp.

Men, vi kan jo gjøre et lite forsøk på å finne noen farvetoner vi tror kanskje kan være noe? :)

Edit: Du sier du er blek, men er du rosablek eller er du gulblek? Blir du gulbrun om sommeren så er du kanskje gulblek om vinteren? - om du har en svakt gylden undertone i huden.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med nude eller lys rosa:)

Anonymous poster hash: 7fc4a...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se....

Mange bruker ulik farvestyrke på dagtid og til fest (jeg også).

Tenker du på en lebestift til å bruke på dagen, eller tenker du på en til festbruk?

Det kan ta litt tid å finne den som er 'helt riktig', og der vil et bra parfymeri med en hyggelig, interessert og dyktig ekspeditør være til uvurderlig hjelp.

Men, vi kan jo gjøre et lite forsøk på å finne noen farvetoner vi tror kanskje kan være noe? :)

Edit: Du sier du er blek, men er du rosablek eller er du gulblek? Blir du gulbrun om sommeren så er du kanskje gulblek om vinteren? - om du har en svakt gylden undertone i huden.

Takk til dere som svarer meg ordentlig og vil hjelpe :)

Jeg er nok gulblek ja. Det virker som du har litt peiling, jeg tar gjerne imot forslag. Jeg tenkte mest på til hverdags, men tar gjerne i mot tips for en farge jeg kan bruke for en drink på byn også :)

Anonymous poster hash: 9068a...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Tittet litt på Dior:

Diorific:

023 Diorella 025 Diorissimo 009 Award

3348900410312_cs.png?width=25&height=253348900448339_cs.png?width=25&height=253348900264984_cs.png?width=25&height=25

Dior Addict:

561 Baby Rose 579 Must-Have 751 Exotique 762 Paris

3348900997875_cs.png?width=25&height=253348900998087_cs.png?width=25&height=25cs_3348901151467_new.png?width=25&height3348900997882_cs.png?width=25&height=25

Chanel har kanskje en som passer ganske bra til dagbruk?

Den er årets farvekombinasjon og er ikke like dekkende som en 'normal' lebestift, men myk og glatt som en lebepomade med farve.

Rouge Coco Shine no. 90 Mutine

S173900_XLARGE.jpg

Ta dette som litt inspirasjon til mulige og umulige farvevarianter :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvilken" ikke "hvordan"... Anonymous poster hash: 89887...d1e

NETTOPP

Anonymous poster hash: b7e05...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet litt på Dior:

Diorific:

023 Diorella 025 Diorissimo 009 Award

3348900410312_cs.png?width=25&height=253348900448339_cs.png?width=25&height=253348900264984_cs.png?width=25&height=25

Dior Addict:

561 Baby Rose 579 Must-Have 751 Exotique 762 Paris

3348900997875_cs.png?width=25&height=253348900998087_cs.png?width=25&height=25cs_3348901151467_new.png?width=25&height3348900997882_cs.png?width=25&height=25

Chanel har kanskje en som passer ganske bra til dagbruk?

Den er årets farvekombinasjon og er ikke like dekkende som en 'normal' lebestift, men myk og glatt som en lebepomade med farve.

Rouge Coco Shine no. 90 Mutine

S173900_XLARGE.jpg

Ta dette som litt inspirasjon til mulige og umulige farvevarianter :)

Veldig fine farger :) Men er disse varme eller kalde? Jeg var hos en stylist en gang som mente at jeg skulle bruke kaldefarger :)

Anonymous poster hash: 9068a...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter "hvilken", ikke "hvordan". Grøss.



Anonymous poster hash: dee28...8ba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som heter Paris mener jeg er i den kalde fargeskala og tror den kunne være fin til deg utifra din beskrivelse av hvordan du ser ut og hva du kler og ikke kler. :Nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må bare prøve på. Jeg foretrekker Mac. Der er de veldig hyggelige og tålmodige. Trur jeg prøvde over 20 fargenyanser sist jeg hadde lyst på noe nytt ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Veldig fine farger :) Men er disse varme eller kalde? Jeg var hos en stylist en gang som mente at jeg skulle bruke kaldefarger :)

Anonymous poster hash: 9068a...de3

Jeg har prøvd å plukke de farvene som jeg ser på som kalde, med andre ord de som ville få et tydelig blåskjær om jeg tok dem på meg :)

Den eneste som kan være litt begge deler er 025 Diorissimo

Og så er farvegjengivelsen på en skjerm noe helt annet enn å prøve farven på, og å se den på ekte.

Snublet innom et bra parfymeri på onsdag, og kom ut med 2 stk Diorific 024 Liz som ligger i min farveskala.

Dior-Diorific-Lipstick-Christmas.png

Ja, jeg er også gulblek, men ligger i den varme delen av skalen med kobber som prikk perfekt.

Så jeg har prøvd, med min skjerm, å finne kalde farvetoner (rosa og blå undertoner), men det er ikke sikkert jeg har vært dyktig nok :)

- og noen av farvene ser helt sikkert anneledes ut på alle de andre skjermene farvene vises enn de gjør på min skjerm.

Vi trenger hjelp av 'Gjest' her. Hun er superdyktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til dere som svarer meg ordentlig og vil hjelpe :)

Jeg er nok gulblek ja. Det virker som du har litt peiling, jeg tar gjerne imot forslag. Jeg tenkte mest på til hverdags, men tar gjerne i mot tips for en farge jeg kan bruke for en drink på byn også :)

Anonymous poster hash: 9068a...de3

Ruby woo anbefales :) Altså av MAC Cosmetics. Den er min favoritt, dog jeg ikke er modig nok til å bruke det til hverdag. Men du får en glamariøs look. Og passer kanskje fint til den romantiske stilen din?

Endret av Skilpadden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ruby woo anbefales :) Altså av MAC Cosmetics. Den er min favoritt, dog jeg ikke er modig nok til å bruke det til hverdag. Men du får en glamariøs look. Og passer kanskje fint til den romantiske stilen din?

Den er perfekt og aldeles nydelig rød (russisk rød) :)

En virkelig festlebestift.

- kanskje litt tøft å bruke den på dagtid? :klo:

Jeg bare gjetter på at TS ikke er så langt oppi 20-årene (og holder åpent at jeg er fullstendig på jordet), så

kanskje en farve som denne, Rose Lily, fra Mac kan være et alternativ til bruk på dagtid?

Den er oppgitt å være 'sheer pastel pink'. Jeg synes den var en nydelig rosafarve uten å være Barbierosa :)

M31A7P.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er perfekt og aldeles nydelig rød (russisk rød) :)

En virkelig festlebestift.

- kanskje litt tøft å bruke den på dagtid? :klo:

Jeg bare gjetter på at TS ikke er så langt oppi 20-årene (og holder åpent at jeg er fullstendig på jordet), så

kanskje en farve som denne, Rose Lily, fra Mac kan være et alternativ til bruk på dagtid?

Den er oppgitt å være 'sheer pastel pink'. Jeg synes den var en nydelig rosafarve uten å være Barbierosa :)

M31A7P.jpg

Det finnes faktisk Russian Red fra MAC også, men den har mer blåtone i seg enn hva ruby woo har, så man ser jo faktisk ganske stor forskjell, selv om de er veldig like!

Den fargen du foreslo er fint, men altfor kaldt for min smak. En annen farge jeg anbefaler er Please Me fra MAC. Den er rett og slett perfekt til hverdagen.

Dette: http://www.juliacatarina.com.br/wp-content/uploads/2011/05/baton-melina.jpg

Den er helt perfekt for meg. Om du dog overdriver med bruken ser den altforaltfor kald ut, føler jeg. Men bruker du passe mengde ser den bare helt fantastisk ut. Men ikke veldig flatterende når man ikke har veldig hvite tenner, da, men da vil stort sett alle leppestifter bare se dårlig ut. For det opplever jeg nå, har fått veldig gule tenner. Så ble utrolig flink med tannpussen og fikk hvitere tenner, og jeg merker fort at leppestifer ser bedre ut nå enn før :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

Enig :)

Rødt er vel den vanskeligste farven å finne perfekt tror jeg.... har selv brukt 2 timer på å finne den riktige for meg blant det enorme antall av 2 røde Chanel Allure.

Tiden (1 times tid med hver av lebestiftene på) gav ekspeditøren, min mor og meg bekreftelsen på at 'min' røde var 105 Inimitable var definitivt 'min' røde.

Og den har gått ut av produksjon siden den var del av sommerkolleksjonen 2013. Det er en stund siden jeg begynte å kjøpe flere enn bare en når jeg finner en lebestift med perfekt farve for meg :fnise:

Det var en avsporing, riktignok til nød innenfor trådens tema.

Ser av Mac sitt farvekart at der kan det være mye som kan være veldig passende for TS.

Mange lekre nyanser av rosa og dus lilla (som ser fantastisk ut på dem som kler de kjølige farvene).

Hvordan er Mac på pris? En Dior eller en Chanel koster desverre ca 300,- over disk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan desverre ikke skryte på meg å være like bra på farger og stil som enkelte andre i denne tråden, men jeg kler også best kalde farger og mine favoritter til hverdags er Mac Syrup og Mac Plumful.

Mac sine lebestifter koster vel rundt 180 (om jeg ikke husker feil).

Mye av grunnen til at jeg foretrekker Mac er (som Athene også sa) at man får utrolig bra hjelp der! Altså, man kan jo få god hjelp på hvilket som helst parfymeri, hvis man er heldig med hvem man møter på, men jeg har alltid vært fornøyd med hjelpa jeg har fått hos Mac (anbefaler den på Steen og Strøm om du er i Oslo. PÅ Oslo City er det ofte for mye folk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...