Gå til innhold

Uke 39 - Lite liv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker en gammel tråd....

Er snart 40 uker gravid, kjenner mindre liv, men har kjent et par små spark....Burde jeg ringe føden?

Anonymkode: e03c6...f66

Selvfølgelig!! Skjønner ikke at du trenger å spørre engang?!!!

Anonymkode: 9539c...da0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig!! Skjønner ikke at du trenger å spørre engang?!!!

Anonymkode: 9539c...da0

Har ringt inn om det før, hun ble litt småhissig og sa at så lenge det var bevegelse, så var det ikke noe å stresse seg for....derfor spør jeg 

Anonymkode: e03c6...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ringt inn om det før, hun ble litt småhissig og sa at så lenge det var bevegelse, så var det ikke noe å stresse seg for....derfor spør jeg 

Anonymkode: e03c6...f66

Jeg skjønner hvorfor man blir usikker på om man skal ringe eller ikke. Har selv ringt inn pga lite liv i uke 36 og følte heller ikke at jeg ble tatt på alvor. Jordmor ba meg drikke/spise igjen, sette på musikk og telle bevegelse innvendig og utvendig ila en time. 

Ringte opp igjen og sa at jeg hadde kjent 6-7 svake bevegelser ila timen og hun sa at deres lavere grense var 10 bevegelser, men mente fortsatt at alt var fint siden jeg hadde kjent noe 🙄 

Sa at det var utrolig forvirrende at de ber meg ringe inn ved lite liv/annerledes bevegelsesmønster og så ikke bli tatt på alvor. 

Etter om og men fikk jeg beskjed om at de kunne ta en titt hvis jeg ikke var beroliget 🙄

Anonymkode: 74cba...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner hvorfor man blir usikker på om man skal ringe eller ikke. Har selv ringt inn pga lite liv i uke 36 og følte heller ikke at jeg ble tatt på alvor. Jordmor ba meg drikke/spise igjen, sette på musikk og telle bevegelse innvendig og utvendig ila en time. 

Ringte opp igjen og sa at jeg hadde kjent 6-7 svake bevegelser ila timen og hun sa at deres lavere grense var 10 bevegelser, men mente fortsatt at alt var fint siden jeg hadde kjent noe 🙄 

Sa at det var utrolig forvirrende at de ber meg ringe inn ved lite liv/annerledes bevegelsesmønster og så ikke bli tatt på alvor. 

Etter om og men fikk jeg beskjed om at de kunne ta en titt hvis jeg ikke var beroliget 🙄

Anonymkode: 74cba...2bf

Rart det er så varierende oppfølging. Jeg ringte inn pga lite liv og telte over 30 bevegelser på den timen, men fikk komme inn likevel fordi jeg mente det var mye svakere enm vanlig. Viste seg at baby var stresset og måtte ut. (Fødselen startet forøvrig spontant med mørkegrønt fostervann).

Anonymkode: 9b579...304

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...