AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Har vært av de som tar svangerskapet og alle bekymringer med knusende ro. Ikke har jeg brukt å telle spark, eller bekymret meg for noen ting. Men nå i kveld kom jeg plutselig på at jeg muligens ikke har kjent bevegelse idag. Har forsøkt å drikke cola og iskaldt vann, uten reaksjon. Har også forsøkt å terge baby med hendene, fikk en svak bevegelse i nedre del av magen. Men ikke noe som minnet veldig mye om tidligere spark. Jeg kjenner hvor baby har fotene, men har ikke klart å kjenne bevegelse der. Tips til hvordan jeg kan få respons? Er det forresten noe å bekymre seg over da jeg trossalt har kjent litt bevegelse?Anonymous poster hash: 266f3...ab1
kisskissbangbang Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 Ja, det er i sånn tilfeller en ringer føden og drar på en sjekk. 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #3 Skrevet 19. april 2014 Ring føden Anonymous poster hash: 231a0...5e2 2
Gjest Magdalene Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Håper du ringte føden, og fikk sjekket at alt var bra
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Hvordan går det med deg? Anonymous poster hash: 70704...ce6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Jeg får frysninger når jeg leser om sånne ting. Dette var meg for 8 måneder siden. Lite liv, og dårlig form men turte ikke å ringe sykehuset fordi jeg var redd de ikke tok meg seriøst og tenkte jeg var hysterisk førstegangsfødende. Vel, for meg endte det på verst mulig måte. Ble innlagt med alvorlig svangerskapsforgiftning og sykehuset tok meg likevel ikke alvorlig selv om jeg ble innlagt. Endte med at babyen døde i magen min :( Håper ingen opplever det samme som meg, men ringer sykehuset og står på sitt. Håper du har vært inne til sjekk, ts.Anonymous poster hash: b12bb...b1d 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 Jeg dro ikke til sjekk i går, da det var litt tegn til liv etter jeg skrev. Og jordmor ikke er på jobb på natt, og jeg var usikker på om legevakta kunne hjelpe meg. Har ikke sykehus her :-/ Men etter å ha vært våken en halv time i mårrest våknet også baby til fult liv. Så det går bra her :-) Men hvis jeg blir i tvil igjen skal jeg dra rett til sjekk :-) takk for svar.Anonymous poster hash: 266f3...ab1 1
Gjest åffårno Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Jeg dro ikke til sjekk i går, da det var litt tegn til liv etter jeg skrev. Og jordmor ikke er på jobb på natt, og jeg var usikker på om legevakta kunne hjelpe meg. Har ikke sykehus her :-/ Men etter å ha vært våken en halv time i mårrest våknet også baby til fult liv. Så det går bra her :-) Men hvis jeg blir i tvil igjen skal jeg dra rett til sjekk :-) takk for svar.Anonymous poster hash: 266f3...ab1 Ikke for å skremme deg, men det må du virkelig ikke gjøre igjen. Retningslinjene er helt klare; man skal ALDRI sove på det. Om noe er galt, så rekker en baby som helt fint kan tas ut med KS/igangsettes og klare seg flott på utsiden dø. Det tar ikke lange tiden før det går galt, og de bruker uttrykket "du skal ikke sove på det" av en grunn. Litt tegn er ikke godt nok, spesielt ikke når en skal legge seg til å sove for natten og dermed ikke får sjekket bevegelser. 8
Gjest Sobril Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 (endret) Jeg kjente litt mindre liv enn normalt dagen før hun døde i magen min. Det er lett å være etterpåklok, men ved en sjekk hadde de sannsynligvis funnet ut at oksygentilførselen var dårlig pga sprukket vene i navlestreng. Jeg hadde bedt om en ul på tross av at babyen viser tegn til liv nå. Endret 20. april 2014 av Sobril
kisskissbangbang Skrevet 20. april 2014 #12 Skrevet 20. april 2014 Ikke for å skremme deg, men det må du virkelig ikke gjøre igjen. Retningslinjene er helt klare; man skal ALDRI sove på det. Om noe er galt, så rekker en baby som helt fint kan tas ut med KS/igangsettes og klare seg flott på utsiden dø. Det tar ikke lange tiden før det går galt, og de bruker uttrykket "du skal ikke sove på det" av en grunn. Litt tegn er ikke godt nok, spesielt ikke når en skal legge seg til å sove for natten og dermed ikke får sjekket bevegelser. Amen! En skal aldri legge seg når det har vært såpass stor endring, og en skal ikke slå seg til ro med et lite dult. Sånt skal sjekkes.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #13 Skrevet 20. april 2014 De tar deg absolutt på alvor i slike tilfeller og det er bedre å dra inn en gang for mye enn for lite. Noe lignende skjedde med meg da litt etter termin før jeg var på overtidskontroll. Jeg dro likevel inn for et sjekk og de tok meg veldig fint i mot. Alt stod bra til og de fortalte en litt morsom ting rett før termin så kjenner babyen at noe skjer snart derfor "forbereder de seg til fødselen" og blir rolig rett før det skjer noe.Anonymous poster hash: 08941...d91
Madelene B Skrevet 20. april 2014 #14 Skrevet 20. april 2014 Kan hende at babyen bare slapper av.. Men hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke brukt min tid her, men heller på føden.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #15 Skrevet 20. april 2014 Takk for gode råd :-) Jeg tar det til meg, dersom det skulle oppstå igjen. Kan nevnes at jeg i 4-5 dager har hatt timesvis med kynnere på kvelden også. Men i går var det roligere med det og, vet ikke om det kan ha noe sammenheng. Men idag er både kynnere og en sprellende baby tilbake. Er det slik at jeg uansett burde dra å få sjekket det?Anonymous poster hash: 266f3...ab1
Semydfe Skrevet 20. april 2014 #16 Skrevet 20. april 2014 (endret) Takk for gode råd :-) Jeg tar det til meg, dersom det skulle oppstå igjen. Kan nevnes at jeg i 4-5 dager har hatt timesvis med kynnere på kvelden også. Men i går var det roligere med det og, vet ikke om det kan ha noe sammenheng. Men idag er både kynnere og en sprellende baby tilbake. Er det slik at jeg uansett burde dra å få sjekket det?Anonymous poster hash: 266f3...ab1 Jeg ville i alle fall tatt en tlf til det sykehuset du skal føde på for å høre hva de mener. Kanskje de ber deg komme inn med en gang. Kanskje de sier du skal ta kontakt for ul første dag etter påske? Alltid bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Endret 20. april 2014 av Semydfe
Longgone Skrevet 20. april 2014 #17 Skrevet 20. april 2014 Jeg ville sjekket det uansett om det var mye liv dagen etterpå.
Gjest åffårno Skrevet 20. april 2014 #18 Skrevet 20. april 2014 (endret) Takk for gode råd :-) Jeg tar det til meg, dersom det skulle oppstå igjen. Kan nevnes at jeg i 4-5 dager har hatt timesvis med kynnere på kvelden også. Men i går var det roligere med det og, vet ikke om det kan ha noe sammenheng. Men idag er både kynnere og en sprellende baby tilbake. Er det slik at jeg uansett burde dra å få sjekket det?Anonymous poster hash: 266f3...ab1 Jeg hadde gjort det bare for å være sikker på at alt er OK, hvilket det jo sannsynligvis er. Jeg ventet selv noen dager fordi jeg følte meg teit og ikke ville være til "belastning" siden jeg traff på en litt avvisende JM på telefon, og angret noe innmari på det. Alt var jo ok, men jeg tenkte at jeg neste gang skulle følge magefølelsen og ikke ta til takke med en sur respons. Om noe skjer og man er usikker på hvorvidt livet kunne vært reddet om man gikk innen rimelig tid er jo det en helt forferdelig følelse å sitte igjen med. Her endret bare bevegelsesmønsteret seg og dermed roligere bevegelser, men det ble også oppdaget mulig asymmetrisk vekst- som også viste seg å være ingenting, men fikk nå uansett ekstra oppfølging på UL. Og det var jo på grunnlag av sjekken jeg tok. Ikke minst gikk jeg bekreftet at alt så veldig bra ut(tilførsel gjennom navlestrengen, fostervann, hjerte osv). Så ja, du bør sjekke bare for å vite at det er gjort Endret 20. april 2014 av åffårno
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #19 Skrevet 24. oktober 2020 Bruker en gammel tråd.... Er snart 40 uker gravid, kjenner mindre liv, men har kjent et par små spark....Burde jeg ringe føden? Anonymkode: e03c6...f66
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #20 Skrevet 24. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker en gammel tråd.... Er snart 40 uker gravid, kjenner mindre liv, men har kjent et par små spark....Burde jeg ringe føden? Anonymkode: e03c6...f66 Selvsagt ringer du! Du ringer hvis du er usikker. Sånn er det bare. Ikke vent, ikke tenk, bare ring og hør hva de sier. Anonymkode: 99ef7...f58 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå