Mazilla Skrevet 2. mars 2015 Forfatter #1041 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) Jeg begynner å tro at jeg har fiksa R! (=bank i bordet!) Endret 2. mars 2015 av Mazilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 2. mars 2015 #1042 Del Skrevet 2. mars 2015 Oppskrift, please! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. mars 2015 Forfatter #1043 Del Skrevet 3. mars 2015 Oppskrift, please! Never mind, jeg hadde ikke fiksa henne likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. mars 2015 Forfatter #1044 Del Skrevet 3. mars 2015 R var, som jeg mistenkte, ikke helt klar for en ny dag da hun stod opp. Etter en lang dusj og en flaske med melk sover hun nå i vogna. Jeg kunne sikkert ha lagt meg nedpå litt, men erfaringsmessig blir jeg helt kake i hodet av det, så jeg koser meg heller med et morgenstille hus, radio og en kaffekopp. Det er ikke akkurat ofte det er stille her i huset, så jeg prøver å nyte det I tillegg koker jeg egg til nista til S. En "luksus" jeg vet hun elsker, men som jeg sjelden har tid/nok armer til om morgenen I går var jeg forresten skikkelig supermamma! *skrytealarm* Etter jobb lagde jeg sunn middag i en fei. Så lekte jeg med mine små samtidig som jeg rydda av bordet og fikk satt på oppvaskmaskinen. Deretter litt barne-tv, før det var tid for tannpuss, pysjamas, ammestund og natta for R, etterfulgt av fangkos og kveldsmat, badet og bok med S. (Foreløpig ikke helt ulikt en hvilken som helst annen dag..) Da hun var i seng, hoppa jeg i treningstøyet og fylte bagasjerommet med tomflasker. Joggetur, panting og handling - check! Vel hjemme lagde jeg klar lasagne til dagens middag og tømte oppvaskmaskinen, og så var det omsider tid til å gjøre det jeg vanligvis gjør det øyeblikket ungene er i seng - flate ut i sofaen! Attpåtil med en banan, ikke min daglige dose sjokolade! I dag gleder jeg meg til å komme hjem til ferdig middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. mars 2015 #1045 Del Skrevet 3. mars 2015 Herre.... du er overmenneskelig noen ganger. Men det belønner seg i dag med ferdig middag som du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. mars 2015 Forfatter #1046 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Herre.... du er overmenneskelig noen ganger. Men det belønner seg i dag med ferdig middag som du sier. Det skjer ikke akkurat så ofte, så her gjelder det å skryte når man kan! Det er liksom ikke like gøy å fortelle om de dagene alt flyter og jeg er kjeftemamma som smugspiser sjokolade i rosa slafsejoggedress fra morgen til kveld Endret 3. mars 2015 av Mazilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. mars 2015 #1047 Del Skrevet 3. mars 2015 Det skjer ikke akkurat så ofte, så her gjelder det å skryte når man kan! Det er liksom ikke like gøy å fortelle om de dagene alt flyter og jeg er kjeftemamma som smugspiser sjokolade i rosa slafsejoggedress fra morgen til kveld Det vi ikke Hører om eksisterer ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 3. mars 2015 #1048 Del Skrevet 3. mars 2015 Wow, effektivitet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 3. mars 2015 #1049 Del Skrevet 3. mars 2015 Det skjer ikke akkurat så ofte, så her gjelder det å skryte når man kan! Det er liksom ikke like gøy å fortelle om de dagene alt flyter og jeg er kjeftemamma som smugspiser sjokolade i rosa slafsejoggedress fra morgen til kveld Selv om jeg vet at det ikke er sånn, så føler jeg av og til at jeg er alene om å ha disse dagene, så jeg finner SÅ mye tilfredsstillelse og trøst i å høre andre si at de også har de Når det er sagt: Imponerende effektiv gårdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 3. mars 2015 #1050 Del Skrevet 3. mars 2015 Herregud, så effektiv du var i går da. Det er mer enn jeg gjør i løpet av tre dager tror jeg Her har jeg funnet en oppskrift på å få lillemann til å sove lenger på morran, det er dessverre å amme han tilbake til søvn i senga vår Da sover han til halv sju med noen oppvåkninger der han enten må få mer pupp eller bli strøket på ryggen. Lager oss flotte uvaner her ja...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. mars 2015 Forfatter #1051 Del Skrevet 7. mars 2015 Doh - det funka her for noen måneder siden, men ikke nå. Nå funker bare å stå opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. mars 2015 Forfatter #1052 Del Skrevet 7. mars 2015 (endret) Dere andre med snart-ettåringer, har dere begynt å planlegge bursdagsfeiring? Jeg gleder meg til dagen til R, og kan nesten ikke forstå at hun faktisk er ett år snart! Det blir bare bedre og bedre å være en familie på fire. Jentene våre er så fine og gode, og de har allerede veldig stor glede av hverandre! I går var han godeste alene med R fra morgenen til kl 18, og det gikk heldigvis bra! Krysser fingrene for at han ikke får flere tilbakefall..! Jeg tror de hadde godt av pappa&R-tiden, begge to! I helga har vi mange planer, men alle er av den koselige typen. Barneturn, vennebesøk, utdeling av fireårsbok og vafler står på programmet. Jeg hadde håpet at vi snart skulle rekke en tur i Dyreparken, men det ser ikke ut til at vi får det til denne uka heller.. Endret 7. mars 2015 av Mazilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 7. mars 2015 #1053 Del Skrevet 7. mars 2015 (endret) Ettårsdagen her blir nok en familiemiddag der alle besteforeldre, onkler og oldeforeldre er invitert. Mat og kake. Vi har ikke hatt navnefest eller dåp, så jeg har lyst å samle de som vil og kan til ettårsdagen. Det blir nok ikke alle som kommer, men håper det blir en liten gjeng i alle fall. Jeg er mer bekymra for første barnebursdag til hun som blir fire år, jeg... Edit: Og ja, det er SYKT hvor fort tida har gått. Snart ettåring, liksom! Endret 7. mars 2015 av Sushi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. mars 2015 Forfatter #1054 Del Skrevet 7. mars 2015 Ja, det blir nok noe sånt her og. Fireårsdagen er allerede spikra her, så den får jeg ikke gjort så mye med til eller fra. De har begynt med alle-jentene-på-gruppa-feiringer i barnehagen, så da blir det sånn. Heldigvis er de bare 7 jenter på gruppa til S, så det er overkommelig! Gleder meg faktisk litt, for jeg ser hvor mye det betyr for dem. S skal i bursdag til bestevenninna til uka, og hun sitter og koser med invitasjonen hver gang hun ser på barne-tv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. mars 2015 #1055 Del Skrevet 7. mars 2015 Ettårsfeiring er så stort Sprøtt hvor fort det første året går, og det blir vel bare verre med tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 7. mars 2015 #1056 Del Skrevet 7. mars 2015 Vi skal ha feiring i to omganger; en dag med besteforeldre og oldeforeldre, og en dag med tanter, onkler og søskenbarn. Blir bare (masse) kaker, ikke no mat. Så får vi bare passe på at besteforeldrene ikke stapper lillemann full av kake og krem. Det prøve de seg på allerede da han var 6 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 7. mars 2015 #1057 Del Skrevet 7. mars 2015 Bursdager er store begivenheter for dem, ja. Her virker det som tradisjonen er å invitere hele avdelinga i selskap, så det blir fort 14-15-16 barn hvis alle kommer. Ikke alle gjør det sånn, men snuppa har allerede sagt at hun vil at aaaalle skal komme i bursdagen hennes. Det er jo veldig hyggelig å invitere alle da, får håpe på fint vær så vi kan være ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 21. mars 2015 #1058 Del Skrevet 21. mars 2015 Tenk at hun straks runder 1 år! Helt utrolig! Hun er så skjønn, skikkelig skøyerjente! Håper dere får en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 21. mars 2015 Forfatter #1059 Del Skrevet 21. mars 2015 Tenk at hun straks runder 1 år! Helt utrolig! Hun er så skjønn, skikkelig skøyerjente! Håper dere får en flott helg! Ja, det er helt utrolig! Jeg er litt sånn i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 21. mars 2015 Forfatter #1060 Del Skrevet 21. mars 2015 En liten oppsummering, "kvelden før kvelden". Om i underkant av 12 timer er det nøyaktig ett år siden R ble født. Året har vært utfordrende og fantastisk om hverandre, men det er ingen tvil om at R har beriket livene våre og komplettert familien vår! Hun er en utrolig skjønn jente med mye vilje og personlighet, og stor evne til å formidle hva hun vil. Hun har gått tre skritt nærmest ved et uhell, men tør ikke helt å slippe seg enda, og balansen er ikke heeelt god nok til å sprade i vei. Hun peker og sier "Se!" til det meste. Spør vi hva sauen sier, så svarer hun fornøyd "bæææ!". (Hun svarer riktignok det samme når vi spør hva kua, katten, grisen osv sier også, men det behøver vi jo ikke snakke så høyt om! ) "Bææ" sier hun dessuten også når hun gjemmer seg bak noe for så å sprette frem. Søtingen! Hun liker å være midtpunkt, og viser gjerne hvor stor hun er, ofte etterfulgt av en applaus til seg selv. Hun vil helst ha voksenmat, så vi har blitt rimelig vant til et kosthold med mye mindre salt enn tidligere. Forsåvidt ikke så dumt! Det mest spennende for tida er å klatre i trappa og grave jord fra en stor potteplante utover gulvet. Hver gang vi snur ryggen til i mer enn tre sekunder, benytter hun anledningen... Ellers elsker hun å dusje, og uansett hvor lenge hun har dusja er det aldri lenge nok. Det er helt utrolig å tenke på at for ett år siden var hun fullstendig ubrukelig...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå