Gå til innhold

Kos og kaos

Mazilla

Anbefalte innlegg

Er jeg teit som er litt snurt over at vi har lånt vekk vogna til noen fremmede siden tirsdag, og bare såvidt fikk et takk? Synes de som lånte den godt kunne ha hatt med seg en liten greie fra taxfree'en om så... :sjenert: Var ei i barselgruppa som spurte om noen hadde en vogn til låns en helg, og så viste det seg etter at avtalen var gjort at det var svigerforeldrene hennes som skulle ha besøk. Plutselig ble det dessuten tirsdag til søndag istedenfor fredag til søndag.. Føler ikke det er helt urimelig av meg å være litt i stuss over at vi ikke fikk så mye som et smil, evt en flaske vin eller en sjokolade, eller hva sier dere andre her? De som var på besøk visste jo at de skulle låne vogn av noen, så en bitteliten gest hadde vært på sin plass synes nå jeg da. Men men... Er jo ingen big deal.

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er kjwmpefrekt av de. Akkurat som om de forventer å få låne vogna. Jeg hadde hvertfall kjøpt en flaske vin, sjokolade eller noe sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk damer, det er jo i det minste greit å vite at jeg ikke er alene om å stusse! ;)

04.15 våkna R av at han godeste hostet. Irriterende! :sur: Venta lenge for å se om hun sovna igjen, men neida... Så nå ser jeg på Oscarutdelingen mens jeg strever med å holde øynene åpne. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Øhm.....det var jo litt antenneløst.

Jeg hadde først Peppa Gris på hjernen halve natta, og når jeg ENDELIG sovna hoster ungen som en gærning. Så da våkna mor permanent, minus Oscar da. Det burde jeg jo sett på ;) Luringer dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antenneløst indeed. :klo: Særlig det med at de skulle låne den for noen andre. Sånt kan man informere om ihvertfall. Og et takk er minimum altså. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

03.10 i dag! :hakeslepp: Han godeste prøvde å få henne til å sove til 03.50, da stod jeg opp. Ish... Halv fem sovna hun i vogna, og sov til halv sju. Ubrukelig unge! :murvegg: Heldigvis skal jeg ikke på jobb i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, har dere undersøkt om det er profesjonell hjelp og få på noen måte?

Ikke vet jeg, men tanken bare slo meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

03.10??? :daane: Det kan jo ikke kategoriseres som morgen hvis man legger godviljen til engang!! :kose: Du/dere har all mulig medfølelse fra meg, og jeg håper det finnes noen muligheter som kan hjelpe dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sovner hun på kvelden da?

Jeg har en i barselgruppen til M som har fått hjelp av PPT til sin sønn. Der var det skikkelig, skikkelig ille da. Han sov kanskje 5 timer usammenhengende i løpet av et døgn, frem til han var langt over året. Der fant de ut at han hadde noe rastløsheter i hodet eller noe (ikke noe ''galt'' med ham sånn sett) slik at han aldri klarte å sovne helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun rett og slett har lagt seg til en vane med å våkne halv fem, og da klarer hun ikke å finne roen igjen... Vet ikke hvorfor hun var så fryktelig tidlig i dag, men mistenker at det er fordi hun sovna sent i går. Vanligvis sovner hun for natta mellom seks og halv sju, men i går tror jeg hun må ha sovna i bilen hjem med svigerfar, for da var hun ikke trøtt, og sovna ikke før over halv åtte... Bare noe tust dette her! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten hadde også en sånn periode husker jeg, at jeg måtte legge meg kl 20 liksom for å være menneske når hun ville stå opp...men det gikk - thank God - over :daane: Helt forferdelig tungt mens det står på!! Har ingen andre gode råd å gi enn; legg deg kjempetidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Vi hadde og en lang periode med 04-05, og da lå han og bablet ivei som en gærning helt til han ble pissesur og vi måtte opp 5.

Han forskjøv tiden bakover litt etter litt, begynte med å bable 05.30 - så 05, så 04 osv - i tillegg til masse småoppvåkninger.

Fortsatt holder han på sånn jevnlig :roll:

Jeg hadde overlevd om jeg sjøl klarte å sovne tidlig og sammenhengende, men det er foreløpig en drøm jeg håper snart går i oppfyllelse.

Men, sålenge han ikke gråter får han ikke komme opp av sengen uten videre.

Går hun rett på hylorama?

Jeg lurer og litt på sånn PPT, hva var greiene med det? Vi har heldigvis aldri vært i nærheten av å ille som 5 timer sammenhengende hele døgnet - det er jo såogsi tortur.

Endret av Ludodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 er jo taklbart (for et ord! :fnise: ), for meg ihvertfall. Men jeg har for lengst gitt opp å prøve å endre på det, og legger med klokken 21 om jeg må. :lol:

Men når det blir så tidlig som 4, og før det også, da er det natt altså. Håper bare det var noe rusk i maskineriet og at hun er tilbake til å sove heeelt til 5 igjen. :hoho:

Jeg lurer og litt på sånn PPT, hva var greiene med det? Vi har heldigvis aldri vært i nærheten av å ille som 5 timer sammenhengende hele døgnet - det er jo såogsi tortur.

De fikk hjelp av PPT etter nesten ett års masing fra mors side. Hun følte på seg at noe var galt, og ingenting funket. De prøvde alt fra Ferber til akupunktur og whatnot. PPT så på han én gang og bare ''det er ikke rart dere ikke har fått ham til å sove, han har jo blablabla.'' Og selv om det ikke var noen quick fix (søvn er jo aldri det dessverre :dry: ), ble det jo tross alt bedre. Huff, syntes så synd på henne gjennom permisjonen. Og det kom fra meg som hadde en anti sove-på-natta-baby liksom! :P Hun ble sykemeldt et par måneder etter permisjonen også, for hun var både fysisk og psykisk på felgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drøyde jeg lenger enn jeg pleier før jeg gikk inn. Det føles jo som en eeevighet når det er midt på natta og ungen roper og skriker fra senga si, men jeg har visst pleid å gå inn i løpet av et par minutter. I natt lå jeg med mobilen og tok tida, fast bestemt på å ikke gå inn før det var gått fem minutter. Vips så sovna hun igjen av seg selv! :overrasket: Har vi rett og slett vært for raske til å gå inn, for å ikke forstyrre S? :vetikke: Uansett, hun våkna oftere enn hun pleier i løpet av kvelden, og noen ganger mellom midnatt og morgenen også, men det var faktisk bare én gang jeg trengte å gå inn, og da fikk hun vann og sovna igjen! Og så sov hun faktisk helt til halv seks! :hakeslepp:

Krysser fingrene for at jeg har knekt koden, men her tas ingenting for gitt før det har gått minst én uke! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

I natt drøyde jeg lenger enn jeg pleier før jeg gikk inn. Det føles jo som en eeevighet når det er midt på natta og ungen roper og skriker fra senga si, men jeg har visst pleid å gå inn i løpet av et par minutter. I natt lå jeg med mobilen og tok tida, fast bestemt på å ikke gå inn før det var gått fem minutter. Vips så sovna hun igjen av seg selv! :overrasket: Har vi rett og slett vært for raske til å gå inn, for å ikke forstyrre S? :vetikke: Uansett, hun våkna oftere enn hun pleier i løpet av kvelden, og noen ganger mellom midnatt og morgenen også, men det var faktisk bare én gang jeg trengte å gå inn, og da fikk hun vann og sovna igjen! Og så sov hun faktisk helt til halv seks! :hakeslepp:

Krysser fingrene for at jeg har knekt koden, men her tas ingenting for gitt før det har gått minst én uke! :bond:

Om hun likner på min unge så er for tidlig respons somregel bare forstyrrende og bidrar til SURR.

Men det er forskjell på skikkelig gråt og "mæmæmamamamaøøøøæøy hallo reager jeg er egentlig bare trøtt eller tullete".

Som regel funker det sånn iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jo alltid prøvd å drøye litt, for å se om hun egentlig er våken og "mener det", men kanskje jeg ikke har venta lenge nok? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...