Mazilla Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #861 Del Skrevet 16. januar 2015 Hurra, jeg har fått en 50 % stilling i kommunen! Men joda, det er en voldsom lettelse å endelig ha noe! 50 % fast, og i utgangspunktet minst 30 % til frem til høsten i hvert fall Det er bare ett problem, og det er ikke så rent lite heller... De vil at jeg skal begynne senest 1. februar! Og som kjent har jeg en baby... Som jeg var innstilt på å kose meg med frem til august.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #862 Del Skrevet 16. januar 2015 Btw hadde jeg rett i at intervjuet gikk drit... Hun sa rett ut på telefonen at jeg hadde gjort et veldig dårlig intervju... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 16. januar 2015 #863 Del Skrevet 16. januar 2015 Men da skjønte hun vel at du hadde ett og annet du ikke helt fikk frem, da Veldig rart å plutselig skulle jobbe ja, men det føles nok fort naturlig igjen. Hvilke alternativer har dere for pass av R? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 16. januar 2015 #864 Del Skrevet 16. januar 2015 Men uansett hadde du gjort et positivt inntrykk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 16. januar 2015 #865 Del Skrevet 16. januar 2015 GRATULERER med jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 16. januar 2015 #866 Del Skrevet 16. januar 2015 De ordner vel med barnehageplass til R for deg da, siden de vil at du skal begynne å jobbe allerede fra 1. februar? Det vet jeg er vanlig i kommunen andre steder.. Men åh, det skjønner jeg svir litt - når du var innstilt på august..på den andre siden, hvis det er snakk om 30 % så er jo ikke det mer enn enogenhalv dag i uka? Må litt av at de faktisk sier til deg at du gjorde et veldig dårlig intervju Men som de andre sier her så må du jo ha gjort et godt inntrykk selv om intervjuet gikk gælne veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. januar 2015 #867 Del Skrevet 16. januar 2015 Gratulerer med jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 16. januar 2015 #868 Del Skrevet 16. januar 2015 Men Diddles, 50+30 blir 80. Sprøtt at de faktisk SA det! Sa hun hvorfor du likevel fikk jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 16. januar 2015 #869 Del Skrevet 16. januar 2015 Men Diddles, 50+30 blir 80. ja det blir jo det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. januar 2015 #870 Del Skrevet 16. januar 2015 Om de gir deg jobben så kan de i grunnen klappe igjen hva intervjuet angår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #871 Del Skrevet 16. januar 2015 Svarer dere alle i en smell jeg! -Alternativer for pass av R: hmm.... Svigerfar er pensjonist og kan sikkert ta henne litt, men han er egentlig veldig opptatt og bor i helt feil retning. Ellers er jeg i dialog med ei som er registrert dagmamma, pluss at vi har snakka med bhg om en eventuell oppstart tidligere enn planlagt, feks i april/mai. De måtte gå gjennom div før de kunne gi noe svar, men det skulle forhåpentligvis ikke være heeelt umulig... Foreløpig ingen konkret plan, med andre ord! -Kommunen kan nok ikke være behjelpelig selv om jeg har fått jobb, for jobben er i nabokommunen... -Jeg fikk jobben til tross for dårlig intervju fordi jeg har vært på intervju der i forbindelse med to andre stillinger for et par år siden, så de visste hvem jeg var og jeg hadde gjort et godt inntrykk den gang. Pluss at jeg tydeligvis hadde gode referanser. Som jeg forresten hadde glemt å snakke med, kom jeg på nå! For øvrig hadde jeg ikke ansatt meg selv heller hvis det bare hadde vært intervjuet det kom an på Uææ, lillejenta mi skal plutselig ut i den store verden alene Og jeg kommer sikkert til å gå glipp av masse milepæler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. januar 2015 #872 Del Skrevet 16. januar 2015 Jeg tror det er godt for storestorejenta å komme seg litt ut på egenhånd jeg Men det her med milepæler kjenner jeg på også. Bebis begynner i bhg når h*n er ganske nøyaktig ett år. Da skal pappaen være 50% hjemme i permisjon og jeg skal være 100% jobbemamma*hulk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #873 Del Skrevet 16. januar 2015 Jeg tror det er godt for storestorejenta å komme seg litt ut på egenhånd jeg Men det her med milepæler kjenner jeg på også. Bebis begynner i bhg når h*n er ganske nøyaktig ett år. Da skal pappaen være 50% hjemme i permisjon og jeg skal være 100% jobbemamma*hulk* Du har helt sikkert rett! Jeg kjenner jo at det skal bli deilig å være "meg" litt også, ikke bare "mamma".. Meeen... Det kom jo veldig brått på da! Jeg har jo søkt såpass mange jobber de siste 2 1/2 årene at jeg nærmest hadde gitt opp.. Og når de da vil ha meg til å starte senest om et par uker, så blir jeg jo helt .. Men jeg tror vi skal få det til å gå opp på et vis, uten å involvere en eller annen tvilsom og fullstendig fremmed dagmamma fra øst-Europa.. Hvis jeg jobber 80 %, har jeg jo forhåpentligvis fri en dag. I tillegg har mamma sagt at hun sannsynligvis kan ha henne en dag, og det samme har svigerfar. Hvis han godeste også klarer å trikse det til, samt helsa holder, har vi plutselig bare én dag igjen. Evt kan svigerfar muuuligens trå til to dager i uka, til tross for sin travle pensjonisttilværelse! Et annet alternativ er å spørre nabodama som har ei datter som er like gammel som S om hun kan tenke seg å være dagmamma en dag i uka. Hun er "importkone" (fælt ord, men dekkende... ), og har ikke jobb. Såeh... Jeg veksler mellom , , og Tusen takk for alle gratulasjoner, forresten! Dere er supre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #874 Del Skrevet 16. januar 2015 I tillegg tror jeg forresten det er litt ekstra "sårt" fordi jeg vet så inderlig godt hva jeg har, men ikke hva jeg går til.. Jeg har jo ikke hatt noen "ordentlig" jobb i voksenlivet enda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 16. januar 2015 #875 Del Skrevet 16. januar 2015 Ordentlig jobb i voksenlivet er gøy Hilsen kommuneansatt på 3. Året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #876 Del Skrevet 16. januar 2015 Satser på at det blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 16. januar 2015 #877 Del Skrevet 16. januar 2015 Det tror jeg nok det blir, bra altså Klart det blir overgang, men det går seg jo til...men har jeg forstått rett i at det er 50 % stilling fra høsten av da? For da får du jo litt tid "tilbake" Jeg nyter iallefall å jobbe redusert - litt av alt det beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #878 Del Skrevet 16. januar 2015 Ja, jeg tror det er snakk om at jeg skal "tilbake til" 50 % fra midten av september, men får se. Det er jo langt frem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 16. januar 2015 #879 Del Skrevet 16. januar 2015 Gratulerer med jobb! Håper dere finner noen gode løsninger for barnepass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #880 Del Skrevet 17. januar 2015 Gratulerer med jobb! Håper dere finner noen gode løsninger for barnepass Takk! Det ordner seg nok på et vis, men det blir nok en del logistikk i begynnelsen særlig Jeg føler litt på det med at jeg "svikter" R, siden vi skulle kose oss hjemme et halvt år til, og hun skulle få den samme myke starten på livet som S fikk... Men men, det er jo ikke helt unormalt at mor begynner å jobbe når barnet er 10 mnd, og forhåpentligvis skal jeg jo ha fri en dag i uka. Dessuten, hvis hun fortsetter å stå opp like tidlig, får vi sannelig sett hverandre en god del likevel! Aldri så galt, osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå