Mazilla Skrevet 25. desember 2014 Forfatter #781 Del Skrevet 25. desember 2014 Vi hadde en fin julaften Mye takket være S, for jul med barn er virkelig magisk, og dette har vært den "mest magiske" til nå! Jeg føler meg nesten som et barn igjen selv, eller kjenner i det minste på julefølelser jeg ikke har kjent på på maaange år... Et av høydepunktene var da nissen kom. Maken til begeistring er det sjelden jeg ser hos henne! Hun har ikke den minste mistanke om at det var noen som helst annet enn selveste Julenissen.. At det faktisk var den noe beskjedne nabogutten på 16, som på ingen måte var noe stort skuespillertalent, hadde hun neppe trodd på engang hvis hun hadde blitt fortalt det nå.. Maten ble dessuten supergod. Vi hadde ribbe gjort på denne måten, og den anbefales! Noen mener kanskje at man ikke skal tulle med ribba, men maken til saftig og smakfullt kjøtt har jeg sjelden spist! Og for en gangs skyld passet det jo bra at R er oppe før fuglene fiser, i og med at den skulle i ovnen kl 06.45... Til dessert droppa vi riskremen, etter å ha kommet frem til at det bare var mamma som egentlig likte det.. I stedet ble det is med lune bær og marengs. Ikke like mektig som riskrem, og definitivt mer barnevennlig Vi begynte med gavene da R var i seng. Det var, som vanlig, altfor mange gaver.. Til barna i hvert fall. Jeg kan jo selvfølgelig aldri få nok! Det hjalp ikke akkurat at svigermor hadde kjøpt en million gaver til hver av ungene, og pakket dem inn hver for seg. "Det er jo gøy med mange pakker" sa hun i dag da han godeste sa at hun kanskje kunne pakke inn litt mer i hver pakke til neste år.. Jada, det er jo gøy det, men når ungene blir lei, er det ingen vits! Dessuten er det faktisk ikke så gøy å åpne ullstilongs i en pakke og så ulltrøye i den neste. Det hjelper ikke at det er mange pakker når innholdet er av den karakteren.... Men men, ull er gull... Jeg fikk et armbånd jeg ønsket meg fra han godeste, en spesialbestilt globus fra barna, og ellers både kjøkkenutstyr, pynteting, vin, sjokolade, hemmeligheter fra barnehagen og penger, og sikkert mer også som jeg har glemt i farta. Jeg er veldig fornøyd med "fangsten". Det var dessuten veldig stas å se at gavene jeg ga bort falt i smak S stupte lykkelig i seng halv ti, og sovna momentant iført ny pysjamas. I dag har hun vært litt sur og trøtt, men det er ikke så rart etter å ha vært såpass sen i går. I dag var vi først hos mamma til frokost, og så på middag hos svigers. Han godeste har dessverre fått tilbakefall av sykdommen sin, så han er ikke helt på nett... Derfor er det jo egentlig litt godt at vi har mye på programmet, for da får jeg litt hjelp med ungene når han ikke orker. I hvert fall så lenge aktivitetene er av en sånn karakter at han faktisk orker å være med, om enn litt på sidelinja. I morgen går turen til Dyreparken for å feire Julius sin 35-årsdag, og for å avslutte årets årskort. Vi ønsket oss bidrag til årskort i 2015 til jul, og fikk nok til alle tre (neste år må vi betale for S for første gang), så vi gleder oss allerede til en ny sesong Derfra drar vi rett i familieselskap. Det er travelt med jul! Men veldig koselig da! God jul til alle som titter innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 25. desember 2014 #782 Del Skrevet 25. desember 2014 Herlig Julaften med en 3 åring er jeg helt enig i at var m.a.g.i.s.k Synd at han Godeste har fått tilbakefall, håper dere får noen fine romjulsdager likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 28. desember 2014 Forfatter #783 Del Skrevet 28. desember 2014 Joda, vi har det fint vi, men det tar sannelig på med jul! Vi har gått fra middagsbord til middagsbord i jula, og det merkes. R er grinete fordi det har blitt litt mye mas og farting. S er grinete fordi hun savner vennene sine og har fått litt overdose voksentid. Han godeste er grinete fordi han er syk... I dag gjør vi atter et forsøk på å roe ned. Svigers kommer til lunsj, men det bør ikke bli altfor masete. Senere i dag skal jeg og S på juletrefest, sannsynligvis sammen med bestevenninna hennes og mora. Forhåpentligvis gjør det susen for humøret! For øyeblikket nyter jeg en stille stund. R er i gang med sin første lur, mens S er i ferd med å våkne tror jeg. Puh, bare å trekke pusten dypt, senke skuldrene og sette på seg smilet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 28. desember 2014 #784 Del Skrevet 28. desember 2014 Vi har en rolig jul, har vært i en middag, ellers bare slappis Har dere flere avtaler de neste dagene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 28. desember 2014 Forfatter #785 Del Skrevet 28. desember 2014 Vi har en rolig jul, har vært i en middag, ellers bare slappis Har dere flere avtaler de neste dagene? Oi, det hørtes nesten litt kjedelig ut Men litt deilig også da! Lenge siden jeg har sett deg her, koselig at du var innom igjen! I morgen har vi en halvveis playdate med bestevenninna til S, det er alt. Tirsdag blir jeg alene med jentene hele dagen. Nyttårsaften har vi ingen planer, og det er egentlig like greit. Vi lager sikkert noe god mat når ungene er lagt, og så får vi se hvor lenge utover kvelden vi holder oss våkne! Broren til han godeste og familien kommer hitover en tur mot slutten av uka, så da skal vi sikkert henge litt med dem Uansett litt roligere tempo den kommende uka enn denne, så det mest hektiske er overstått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 28. desember 2014 #786 Del Skrevet 28. desember 2014 Syns det er herlig å ikke ha masse avtaler, har uansett ikke slekt her så ingen flere invitasjoner og det gjør oss ingenting Vi er ikke så veldig sosiale av oss, liker å lade batteriene når vi har ferie og vi er begge oppvokst med at jul = avslapping Men helt avslappende er det ikke, må til byen i morgen å bytte en julegave, handle noe mat, og senere i uka skal vi på besøk til et vennepar. Og det er ikke mangel på ting å gjøre, blant annet så er mini veldig aktiv for tiden, og det går vel neppe over med det første Godt at det mest hektiske er unnagjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 29. desember 2014 #787 Del Skrevet 29. desember 2014 Vi har også sånn stille og rolig jul som Yesterday snakker om Synes det er deilig vi også, både vi og ungene får henta seg skikkelig inn og ha masse tid sammen! Vi har jo besøk og sånn, men det er ikke det jaget med frokost her, middag der og kvelds hos..naboen?! Jeg vet at mange synes det er det som er jula, men i vår familie er jul kos og avslapping - så møtes vi innimellom, når folk har lyst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #788 Del Skrevet 30. desember 2014 Skjønner litt hva dere mener, og jeg ser i ettertid at det egentlig ikke har vært så helt galt her heller... Husker for noen år siden, da var det frokost her, middag der, så kaffeselskap og til slutt ut på byen om kvelden, og så samme regla dagen etter. Nå har det tross alt stort sett vært én happening, eller maks to, hver dag, men ting er merkbart mer slitsomme med to småunger på slep.. Særlig R, for hun krever litt faste rutiner for å ikke bli helt sprø. Dagene dreier seg jo fremdeles om å planlegge rundt soving, spising osv, og ikke minst faste leggetider om kvelden. Gleder meg litt til hun blir såpass stor at hun er mer fleksibel... Jeg tapte mot han godetse i filipine tidligere i jula. Vi spilte om en overraskelse i løpet av 2015. Jeg er jo over gjennomsnittet glad i planlegging av overraskelser, så dette ble straks litt større enn han kanskje har tenkt seg... Jeg tipper jeg hadde fått en sjokolade en helt vanlig tirsdag eller noe sånt hvis han hadde tapt... Men nå er planen klar: Vi har jo våre faste dater på fredag 13., og neste år blir det hele tre ganger. Jeg benyttet derfor anledningen til å planlegge noe litt ekstra på den første daten, som er i februar. Da skal jentene på overnatting hos svigers, mens jeg og han godeste skal avsted til nabofylket. Der blir det hotellovernatting og besøk på en av landets beste restauranter. Han har alltid drømt om å gå på en vaskeekte gourmetrestaurant, og nå skal det skje! (Så her er det bare å gjemme kredittkortet og dra frem havregrøten de neste månedene... ) Gleder meg! Vi trenger sårt litt kjærestetid (og en god natts søvn), så dette prioriterer jeg gladelig! Vi har jo ikke vært på noen ferier i år, og det blir neppe noe neste år heller, så vi får unne oss såpass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #789 Del Skrevet 31. desember 2014 Hu hei, dette kan bli en festlig natt... Naboen har kjøpt ting som etter eget utsagn "smeller no j*****", og S er vettskremt... Hun er såpass var for lyder for tida at hun skrur av TV hvis hun ser en ballong, fordi hun er redd for at den skal sprekke.. Hvis hun bare sovner, tror jeg det skal gå greit, men vi får se... Nevnte naboer hadde tilsvarende tullefyrverkeri i fjor, og da husker jeg vi satt inne og var redde for at rutene skulle knuse.. Jeg skjønner absolutt ikke vitsen! Greit nok med noe som er pent å se på osv, men dette er kun smell.. Utelukkende guttestreker, og fryktelig hensynsløst i et såpass tett byggefelt som dette, med så mange småunger på alle kanter! Men men... De får vel få lov til å drikke seg småfulle og drive med det barnslige harrytullet én kveld i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 1. januar 2015 #790 Del Skrevet 1. januar 2015 Æsj, håper det gikk bedre enn fryktet! Godt nytt år til dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. januar 2015 Forfatter #791 Del Skrevet 1. januar 2015 Takk for det, og i like måte! Det gikk ikke særlig bra... Jeg og han godeste gikk inn i det nye året på hvert vårt barnerom, med to skrikende og redde unger, og endte med S mellom oss i senga i full panikk. Hun sovna til slutt i halv to-tida med hendene for ørene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 1. januar 2015 #792 Del Skrevet 1. januar 2015 Uffameg. For en tullete nabo dere har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 1. januar 2015 #793 Del Skrevet 1. januar 2015 Stakkar! Er det mulig å snakke med ham og forklare hvor redd S blir, eller tar han ikke hensyn i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. januar 2015 Forfatter #794 Del Skrevet 1. januar 2015 (endret) Dustenaboer ja... De er hyggelige og greie ellers altså, men akkurat nyttårsaften er de litt håpløse.. Jeg var på vei ut for å snakke med dem i halv elleve-tida, om ikke de kunne begrense seg til rundt midnatt i hvert fall, men de forsvant inn innen jeg rakk å kle på meg og gå ut (og det skal de være glade for, for da var jeg så sint som jeg ikke kan huske sist jeg var! ).. Jeg snakka med kona til han som er verst i går ettermiddag, og hun så at S gjemte seg langt inne i stua da vi prøvde å vise henne et stjerneskudd, så hun visste absolutt hvordan det lå an. Men vise hensyn av den grunn? Nesjda! Neste år tror jeg vi rømmer til svigers ellerno! De har ingen naboer så tett på... Forresten ser det ut som en søppelfylling utenfor her i dag, med en million små pappbiter og annet tull. De skal pent få lov til å ta en runde med høyttrykkspyleren på parkeringsplassen vår! Endret 1. januar 2015 av Mazilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. januar 2015 Forfatter #795 Del Skrevet 1. januar 2015 På den positive siden (dog kanskje bittelitt egoistisk ) - det var utrolig koselig å sove sammen med S i natt, og føle at hun virkelig trengte meg... Hun begynner jo å bli så stor, men akkurat i natt var hun mammas lille jente som bare ville være nærest mulig meg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 2. januar 2015 Forfatter #796 Del Skrevet 2. januar 2015 Sånn, nå er jula kasta ut! Deilig å ha det overstått, selv om det alltid blir litt tomt her etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 2. januar 2015 #797 Del Skrevet 2. januar 2015 Så deilig! Vi gjorde det i går, og da mannen mumlet noe om ''synes julepynten er finere enn den vanlige pynten, jeg *grumf* '', utbrøt jeg ''åh, SE på den tomme stuen vår, da! '' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 2. januar 2015 Forfatter #798 Del Skrevet 2. januar 2015 Jeg synes alltid det er veldig fint med den julerøde stua vår, men det er utrolig deilig å få det vekk også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 2. januar 2015 #799 Del Skrevet 2. januar 2015 (endret) Vi kasta ut jula på søndag vi. Da orka jeg ikke mer. Juletre + baby = Endret 2. januar 2015 av Doh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 2. januar 2015 Forfatter #800 Del Skrevet 2. januar 2015 R prøvde seg faktisk ikke på juletreet i det hele tatt, så her var det mer at jeg begynte å bli litt lei, pluss at det er så kjedelig å rydde vekk alt at jeg bare ville få det overstått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå