Gå til innhold

Kos og kaos

Mazilla

Anbefalte innlegg

R er bedre. Hun spiser igjen, og sutrer ikke så mye. Forrige natt var et mareritt, så her har vi fremdeles et stykke å gå! :sukk:

Doh: Han la seg på madrass ved siden av sprinkelsenga og ignorerte henne ;) Hun fikk bare vann i løpet av natta, og flaske da de stod opp om morgenen.

S derimot... :sukk: Hun er dårligere igjen. Hun var bedre, men nå er hun dårligere enn hun har vært... Vi var hos legen i dag morges. Målte crp og følte meg som en hysterisk småbarnsmor; ble sendt hjem med "ja ja, hun går jo i barnehage, gjør hun ikke?"... Dustelege! :kjefte: Hvis hun fortsetter i dette sporet, blir det legevakta i kveld.. Nå sover hun, med stadig stigende feber. Blæ... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er på legevakta, har vært her et par timer. Har målt crp, den hadde steget siden i dag morges. Legen var supergod med barn, og fikk tatt halsprøve og allting uten protester! Dustelegen i dag morges ville ikke måle feber engang i frykt for at hun skulle få legeskrekk... :murvegg: Det første legevaktlegen sa var "her er det ihvertfall en halsbetennelse!", og så himlet hun litt med øynene av behandlingen vi fikk i dag morges... Nå venter vi på å se legen for andre gang, og så kan vi forhåpentligvis komme oss hjem! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, enkelte leger altså :rolleyes: Bra det var en flink lege på legevakta i det minste, men kjedelig å måtte tilbringe en kveld der med sykt barn. Masse god bedring til S!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legedust altså :kjefte:

Bra dere tok turen til legevakta og fikk hjelp der :jepp: Selv om ikke det er favorittplassen :)

God bedring til S og lykke til til mamman i natt :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til vesla!

Her har TM vannkopper men er i storform samtidig som hun må holdes borte fra barn.

Dårlig kombinasjon det der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. I løpet av natta har han godeste også blitt syk. Spy-syk. Jeg hater det, og føler meg uvel selv. Enten er jeg også på vei til å bli dårlig, eller så er det bare fordi jeg kjenner og kjenner og kjenner på om jeg er kvalm. :sjenert: Krysser fingrene for det siste, for jeg ser ikke helt hvordan det skal gå hvis jeg også går ned for telling! :sjokkert:

I natt bedrev hele familien sengegymnastikk på høyt nivå:

-S kom inn i vår seng

-Han godeste synes det ble trangt, og la seg i hennes

-Jeg gikk for å amme på rommet til R

-Han godeste følte seg dårlig og la seg på sofaen for å ikke forstyrre

-R ville ikke sove, så jeg tok henne med meg og la oss i senga til S

-S ropte at hun ikke ville ligge i dobbeltsenga

-S la seg i sin egen seng igjen, mens jeg og R la oss i dobbeltsenga

:skratte:

I et øyeblikks flue-på-veggen-tilstand følte jeg meg som del av en dårlig norsk farse fra 50-tallet... :fnise:

På den positive siden:

-Jeg fikk lurt i S medisin i stad. Var litt engstelig for det, etter at gårsdagens første dose ble et mareritt.

-S skal muligens være litt hos svigerfar i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså, sånne dusteleger finnes over alt. :sinna: A holdt på å bli sendt hjem med kraftig lungebetennelse fordi hun gråt så mye da han skulle sjekke lungene. Det er godt legevaktlegen i det minste tar dere på alvor! Forhåpentligvis er det ikke så mye antibiotika som skal til før hun blir bedre. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belle: :hakeslepp: Noen leger altså..! :kjefte: Det er nesten så det skulle vært krav om litt småbarnspedagogikk på legestudiet... :sjenert:

---------------------

Jeg var kvalm hele gårsdagen, og sov på sofaen i natt. Heldigvis ble det ikke noe mer ut av det, men kvalme i seg selv er ekle greier altså! :haar: Det var nesten (men bare nesten, for jeg haaater å kaste opp!!) så jeg håpte på litt action, så jeg kunne føle meg bedre etterpå.. :sjenert: I formiddag fikk jeg sove i flere timer mens han godeste tok seg av R (som selvfølgelig benyttet anledningen til å sove 2 (!!) timer i vogna.. :snurt: ). Resultatet var uansett at jeg følte meg nokså pigg etter å ha fått holde senga litt, men nå er jeg dessverre lys våken.. :roll:

S var i barnehagen igjen i dag, men de ringte i halv to-tida og lurte på om vi kunne hente henne. Hun var litt nærtakende og hadde litt redusert allmenntilstand, men ellers fin. Det blir nok barnehagen igjen i morgen, for hun var høyt og lavt i ettermiddag, og sitt vanlige tustete jeg ved leggetid... :murvegg: Jeg tror ikke hun sovna før klokka var nærmere 21. Med andre ord, jenta begynner å få tilbake litt overskudd! :Nikke: Ser det an til i morgen tidlig. Hvis det beste for henne er å få noen dager til å komme seg ordentlig ovenpå, så får vi heller ta en hjemmedag til (men det kan bli en tålmodighetsprøve for ho mor!!).

I kveld har jeg ordna med gi&få-kalenderen. :gave: Jeg er veldig spent på hvordan S kommer til å reagere på å pakke ut gaver som skal legges i gaveeska til Røde Kors annenhver dag. (Jeg har pakket inn gavene vi skal gi bort også, men i et annet papir, så det er tydelig hvilke som er til henne og hvilke som skal i gaveeska.) Hun er forberedt på det, men hvordan det går i praksis blir veldig interessant... :sjenert: Det er jo mye av det som skal gis bort som hun nok kunne tenkt seg selv, i og med at eska skal gis til ei jente i alderen 3-6 år, men samtidig kan hun jo ikke bare gi bort ting hun har tilsvarende av selv. Håper det går bra! :jepp: Vi har i hvert fall snakket mye om barn som ikke har like mye som oss i det siste, så hun er så godt forberedt som hun kan få blitt.

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg omsider svar på hva S ønsker seg til jul! Etter å ha gått en lang runde i både lekebutikk og barnetøybutikk, var det endelige svaret at hun ønsket seg en penge til å kjøre Postmann Pat-bilen på senteret vi var på! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og; søt S! Nøkternt ønske da, noe sier meg at den (geniale) kalenderen deres ikke blir noe problem, høres ikke ut som den mest kravstore jenta her til lands ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææ, å, jeg blir så flau av sånt :skratte:

Min unge er ikke så beskjeden som din, hun har vel satt kryss på annenhver ting i BR-katalogen ;) men hun vasser ikke i leker fra før, og moderen skal passe på at hun ikke får hver andre ting i nevnte katalog, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble flau allerede av klappinga på begynnelsen jeg.... Hørte om den sangen på Misjonen i dag, de var heller ikke spesielt imponerte. Det er vel en grunn til at en eller annen anmelder ga terningkast en og skrev at det eneste positive med cd-en var at den ble ferdig :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, at det skulle gå an å bli sååå glad for å våkne 05.30 hadde jeg ikke trodd før jeg fikk barn! :ler: R har nettopp satt personlig rekord i soving! :strix: 18.30-05.30 i én smell, uten å våkne! :daane::strix::hakeslepp::bolledeig: Dette trengte vi, alle mann, for de siste nettene har vært helt forferdelige! På tide med litt bedring nå, selv om jeg ikke tar for gitt at dette er en ny trend ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA for en skikkelig god natt! :hoppe: Hun gidda liksom ikke å gjøre det halvveis heller da, her er det alt eller ingenting liksom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...