Mazilla Skrevet 8. november 2014 Forfatter #641 Skrevet 8. november 2014 Det er helt ok å være gift med en matsnobb altså... Da vi ble sammen, gikk det mest i grandis og evt wok (med frosne wokgrønnsaker) eller kyllingsalat (med grillkylling). Nå derimot...... I dag stod biff sous vide på menyen. Eller "kjøtt i badekar" som S kaller det... Med hjemmelaget bearnaisesaus. Digitalt steketermometer overvåket nøye temperaturen på egg, (klarnet) smør og estragoneddik-reduksjon. Jeg stod for parmesanstekte poteter og dampede aspargesbønner. I selskap med en god rødvin og to sovende unger ble det alt i alt ikke så verst!
Diddles Skrevet 8. november 2014 #642 Skrevet 8. november 2014 (endret) Nam Har dere sånn sous vide maskin? I såfall, hvilken?! Endret 8. november 2014 av Diddles
Mazilla Skrevet 8. november 2014 Forfatter #643 Skrevet 8. november 2014 Jepp, vi "måtte" ha det da vi kjøpte sous vide-maskinen VI har denne, tror jeg det er... Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har brukt den, det er liksom hans greie.... Jeg sa for en stund siden at jeg hadde fått tips om å vakuumere malekoster etter beising for at de skulle vare lenger, men da så han ca sånn ut: , så det var fullstendig uaktuelt!
Gjest Doh Skrevet 8. november 2014 #644 Skrevet 8. november 2014 Ehhhh, kan jeg komme på middag hos dere en gang eller? Hørtes forferdelig godt ut!
Diddles Skrevet 8. november 2014 #645 Skrevet 8. november 2014 Det var sousvide maskin jeg mente å spør om dere hadde Er ikke de svindyre? Jeg har siklet på en sånn, men den billigste jeg fant kosta liksom 7 tusen
Mazilla Skrevet 8. november 2014 Forfatter #646 Skrevet 8. november 2014 Bare å komme, Doh! Han godeste elsker å bruke unødvendig lang tid på å perfeksjonere mat, og ikke minst å stelle i stand til middagsbesøk, så han kan briljere med alt det fancy kjøkkenutstyret sitt! Om han er aldri så dårlig, så klarer han på magisk vis å samle krefter til å kokkelere litt Diddles: Vi har denne. Både den og vakuumeringsmaskinen ble kjøpt på impuls litt tidligere i høst... Vi hadde siklet på det i en eeeeevighet, og plutselig var begge deler på dagskupp på elkjop.no
Mazilla Skrevet 8. november 2014 Forfatter #647 Skrevet 8. november 2014 Men altså... Sous vide-maskin anbefales altså! Perfekt mat hver gang, og utrolig anvendelig! Dessuten veldig greit at man ikke trenger å planlegge på minuttet når man skal spise, i og med at maten kan ligge oppi der til resten er klart.. Føles dog en smule snobbete å sende med treåringen kyllingfilet fra "badekaret" i nisteboksen i barnehagen...
Diddles Skrevet 8. november 2014 #648 Skrevet 8. november 2014 Oh, det var jo under halvparten av prisen jeg har sett sånne maskiner til Jeg har ikke tenkt på at de har sånn på Elkjøp Hmmmm....kanskje jeg ønsker oss en sånn til jul!!
Mazilla Skrevet 8. november 2014 Forfatter #649 Skrevet 8. november 2014 De var myyyye dyrere før! Ønsk, ønsk, ønsk! Det eneste negative er at den tar litt plass i skapet. Men har dere plass, så kjør på!
kisskissbangbang Skrevet 8. november 2014 #650 Skrevet 8. november 2014 Hehehe. Mannen laga seg løkringer, jeg spiste knekkis. Liitengranne stusselig i forhold
Mazilla Skrevet 8. november 2014 Forfatter #651 Skrevet 8. november 2014 Knekkis er hakket sunnere enn hjemmelaget bearnaise da.... Med en god dose på toppen av det hele, føler jeg meg litt ... Jelly popp er forresten litt upraktisk når man plutselig befinner seg ved siden av babysenga. Den bråker noe fryktelig i et ellers stille rom!
Mazilla Skrevet 9. november 2014 Forfatter #652 Skrevet 9. november 2014 (endret) Farsdag er det hver dag her i huset for tida, i grunnen. Jeg er litt lei, og drømmer om en uke i varmere strøk uten barn, med store mengder paraplydrinker og lange sløve dager i sola. Eller en kjæresteweekend i Roma med en kjæreste som faktisk er frisk. Eller om så en tur helt alene på Rema. Rema, Roma, whatever.... Bare gi meg litt fri!! Endret 9. november 2014 av Mazilla
kisskissbangbang Skrevet 9. november 2014 #653 Skrevet 9. november 2014 Jeg tror det ventet mange jomfruer på deg i himmelen! (Om du vil ha de er vel en annen sak, jeg hadde muligens takka pent og stått over ...)
Mazilla Skrevet 9. november 2014 Forfatter #654 Skrevet 9. november 2014 Jeg tror det ventet mange jomfruer på deg i himmelen! (Om du vil ha de er vel en annen sak, jeg hadde muligens takka pent og stått over ...) Øhh.... Attevar..?
kisskissbangbang Skrevet 9. november 2014 #655 Skrevet 9. november 2014 Jeg tok meg noen kunstneriske friheter og blanda lønn i himmelen med jomfruer fra islam og sånn, tydeligvis ikke helt treffsikkert Poenget var: Du er flink og mannen din er heldig som har sånn ei kone som fikser biff etter biff når ting butter!
Mazilla Skrevet 9. november 2014 Forfatter #656 Skrevet 9. november 2014 Aha, da er jeg med! Det ble nok litt for avansert for meg, med tanke på at jeg ikke har sovet siden .... i fjor! Nå: Dagens kaffekopp nr 5. (De er ikke så store da, heldigvis.) R spiser brødskive selv. Uvisst om hun egentlig får i seg noe, eller om alt ligger igjen på gulvet. Han godeste har vært oppe i et par timer, så nå hviler han. S er hos naboen. Semigod stemning.
Mokkon83 Skrevet 10. november 2014 #659 Skrevet 10. november 2014 vet at du er fryktelig sliten nå, og det er ikke så mye annet å si enn at jeg håper trenden snur snart Frisk mann og barn som sover hele natta.... Om ei lita stund fra nå av kommer du til å kikke tilbake på dette slitsomme kapittelet med et lite smil! (eller noe annet enn et smil.... hvem vet men det er snart over! )
Mazilla Skrevet 10. november 2014 Forfatter #660 Skrevet 10. november 2014 Takk, kkbb og Mokkon83 Håper jeg snart kan se tilbake på dette. Det blir garantert av typen "hvordan i alle dager kom vi oss gjennom det?" Til uka skal vi på miniferie! Han godeste skal til ny behandling, og jeg og R blir med. To netter på hotell blir deilig (selv om vi må ha med oss R)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå