Gå til innhold

Kos og kaos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt ok å være gift med en matsnobb altså... :nigo:

Da vi ble sammen, gikk det mest i grandis og evt wok (med frosne wokgrønnsaker) eller kyllingsalat (med grillkylling).

Nå derimot...... :hjerte: I dag stod biff sous vide på menyen. Eller "kjøtt i badekar" som S kaller det... Med hjemmelaget bearnaisesaus. Digitalt steketermometer overvåket nøye temperaturen på egg, (klarnet) smør og estragoneddik-reduksjon. Jeg stod for parmesanstekte poteter og dampede aspargesbønner. I selskap med en god rødvin og to sovende unger ble det alt i alt ikke så verst! :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nam :daane: Har dere sånn sous vide maskin? I såfall, hvilken?!

Endret av Diddles
Skrevet

Jepp, vi "måtte" ha det da vi kjøpte sous vide-maskinen :jepp:

VI har denne, tror jeg det er... Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har brukt den, det er liksom hans greie.... :rolleyes:

Jeg sa for en stund siden at jeg hadde fått tips om å vakuumere malekoster etter beising for at de skulle vare lenger, men da så han ca sånn ut: :sjokk: , så det var fullstendig uaktuelt! :ler:

Skrevet

Ehhhh, kan jeg komme på middag hos dere en gang eller? Hørtes forferdelig godt ut! :spise:

Skrevet

Det var sousvide maskin jeg mente å spør om dere hadde :ler: Er ikke de svindyre? Jeg har siklet på en sånn, men den billigste jeg fant kosta liksom 7 tusen :overrasket:

Skrevet

Bare å komme, Doh! :nigo: Han godeste elsker å bruke unødvendig lang tid på å perfeksjonere mat, og ikke minst å stelle i stand til middagsbesøk, så han kan briljere med alt det fancy kjøkkenutstyret sitt! :hoho:

Om han er aldri så dårlig, så klarer han på magisk vis å samle krefter til å kokkelere litt :spise:

Diddles: Vi har denne. Både den og vakuumeringsmaskinen ble kjøpt på impuls litt tidligere i høst... :sjenert: Vi hadde siklet på det i en eeeeevighet, og plutselig var begge deler på dagskupp på elkjop.no :nigo:

Skrevet

Men altså... Sous vide-maskin anbefales altså! :sikle: Perfekt mat hver gang, og utrolig anvendelig! Dessuten veldig greit at man ikke trenger å planlegge på minuttet når man skal spise, i og med at maten kan ligge oppi der til resten er klart.. :jepp: Føles dog en smule snobbete å sende med treåringen kyllingfilet fra "badekaret" i nisteboksen i barnehagen... :ler:

Skrevet

Oh, det var jo under halvparten av prisen jeg har sett sånne maskiner til :hoppe: Jeg har ikke tenkt på at de har sånn på Elkjøp :sjenert: Hmmmm....kanskje jeg ønsker oss en sånn til jul!!

Skrevet

De var myyyye dyrere før! :jepp:

Ønsk, ønsk, ønsk! Det eneste negative er at den tar litt plass i skapet. Men har dere plass, så kjør på! :hoppe:

Skrevet

Hehehe. Mannen laga seg løkringer, jeg spiste knekkis. Liitengranne stusselig i forhold :ler:

Skrevet

Knekkis er hakket sunnere enn hjemmelaget bearnaise da.... :sjenert: Med en god dose :sjokolade: på toppen av det hele, føler jeg meg litt :gravid: ...

Jelly popp er forresten litt upraktisk når man plutselig befinner seg ved siden av babysenga. Den bråker noe fryktelig i et ellers stille rom! :ler:

Skrevet (endret)

Farsdag er det hver dag her i huset for tida, i grunnen. Jeg er litt lei, og drømmer om en uke i varmere strøk uten barn, med store mengder paraplydrinker og lange sløve dager i sola. Eller en kjæresteweekend i Roma med en kjæreste som faktisk er frisk. Eller om så en tur helt alene på Rema.

Rema, Roma, whatever.... Bare gi meg litt fri!! :bond::hoho:

Endret av Mazilla
Skrevet

Jeg tror det ventet mange jomfruer på deg i himmelen! (Om du vil ha de er vel en annen sak, jeg hadde muligens takka pent og stått over ...)

Skrevet

Jeg tror det ventet mange jomfruer på deg i himmelen! (Om du vil ha de er vel en annen sak, jeg hadde muligens takka pent og stått over ...)

Øhh.... Attevar..? :klo:

Skrevet

Jeg tok meg noen kunstneriske friheter og blanda lønn i himmelen med jomfruer fra islam og sånn, tydeligvis ikke helt treffsikkert :ler:

Poenget var: Du er flink og mannen din er heldig som har sånn ei kone som fikser biff etter biff når ting butter!

Skrevet

Aha, da er jeg med! :fnise: Det ble nok litt for avansert for meg, med tanke på at jeg ikke har sovet siden .... i fjor! :ler:

Nå: Dagens kaffekopp nr 5. (De er ikke så store da, heldigvis.) R spiser brødskive selv. Uvisst om hun egentlig får i seg noe, eller om alt ligger igjen på gulvet. Han godeste har vært oppe i et par timer, så nå hviler han. S er hos naboen. Semigod stemning.

Skrevet

:klemmer:

vet at du er fryktelig sliten nå, og det er ikke så mye annet å si enn at jeg håper trenden snur snart :klemmer:

Frisk mann og barn som sover hele natta....

Om ei lita stund fra nå av kommer du til å kikke tilbake på dette slitsomme kapittelet med et lite smil!

(eller noe annet enn et smil.... hvem vet ;) men det er snart over! )

Skrevet

Takk, kkbb og Mokkon83 :klemmer:

Håper jeg snart kan se tilbake på dette. Det blir garantert av typen "hvordan i alle dager kom vi oss gjennom det?" :fnise:

Til uka skal vi på miniferie! Han godeste skal til ny behandling, og jeg og R blir med. To netter på hotell blir deilig (selv om vi må ha med oss R)! :bolledeig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...