Gå til innhold

Kos og kaos

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koselig for S å være på overnattingsbesøk :) :)

Æsj,ja det er ikke noe særlig med tante R på besøk.... Ser frem til maaaange mnd uten nå :) :) Dog det kjennes ut som konstante murringer her,så alternativet er kanskje ikke det aller beste her... :P

Har prøvd å spørre H spm fra den boka vi snakket om, ingen stor suksess foreløpig. svarene er som regel "jeg vet ikke jeg mamma" ;) feks hvorfor har vi øyebryn....

Ha en nydelig søndag! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å spørre H spm fra den boka vi snakket om, ingen stor suksess foreløpig. svarene er som regel "jeg vet ikke jeg mamma" ;) feks hvorfor har vi øyebryn....

Sånn er S også på noen av spørsmålene, bl.a. det du nevner med øyenbrynene. Men hvis hun sier "vet ikke", så skriver jeg bare det. Det sier jo litt om språket det også.. Samme med alt som handler om bæsj og denslags for tida. Da kommer det jo tydelig frem for ettertiden hva hun snakket om da hun var 3 1/2! :ler:

-----

I formiddag hadde jeg barseltreff. Lagde søtpotet- og gulrotsuppe ( :sikle: ) og sjokoladeostekjeks ( :daane: ) mens R sov luren sin. Utrolig praktisk de dagene hun sover når det passer meg! :nigo:

S ga klar beskjed i dag morges at hun ville være i barnehagen helt til den stengte, så vi var ikke på plass for å hente før ti på halv fem. Da var det bare hun og ei av de minste igjen, og to voksne. De hadde nettopp snakket om hvor uvant det var at S var der på den tida, og nesten begynt å tro at det var noe galt... :ler: Nå er vi akkurat ferdige med middagen. Uff, kjenner jeg er utrolig glad for at hverdagskabalen vår ikke er like hektisk som mange andres! Og hvor bortskjemte vi egentlig er som kan hente S kl 15 hver dag! I fjor hentet jeg gjerne mellom 14 og 14.30, men nå er de gjerne opptatt med samlingsstunder osv frem til 15, så for å ikke forstyrre prøver jeg å "drøye" til da.. ;)

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift på sjokoladeostekjeks mottas med takk! :jepp: Hørtes utrolig godt ut! Hvordan er barselgruppa di? Du har sikkert skrevet noe om det før, men det husker jo ikke jeg..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barselgruppa fra helsestasjonen er litt så som så. Vi treffes på helsestasjonen, og that's it ;) Heldigvis har jeg tilgang på hyggelige permisjonsmødre på flere andre kanter :nigo:

Sjokoladeostekjeks:

110 gram romtemperert smør

100 g philadelphia

225 g sukker

1 ts vaniljesukker

180 g mel eller mandelmel

100 g havregryn

100 g sjokoladeknapper (visstnok godt med nøtter istedenfor sjokolade også)

Miks smør og ost til det blir fluffy. Tilsett sukker og bland GODT inn. Rør inn mel og vaniljesukker. Bruk slikkepott og vend inn havregryn og sjokolade. Store kjeks: Sett med is-skje på brett. Små kjeks: Sett med teskjeer.

190 grader i 10-15 min, avhengig av størrelse. De skal være lysebrune og stekt under, men fremdeles seige og gode i toppen ;)

Rett og slett superenkle! Lagd på et blunk mens suppa kokte og ungen sov, perfekt barseltreffmat! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

namnam, så deilig med god mat! :wow: Føler meg ganske oppblåst og sulten her jeg sitter.... :omg:

var nesten i overkant ivrig på den sosiale fronten med H, lurer på hvordan det blir andre gang....

Føler du at du har mindre behov, eller er det fint med babysang,babysvømming,babytreff,babykafè osv osv :wink:

Gleder meg til å se dere igjen :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig mye mer sosial denne gangen enn forrige gang! Kjenner mange flere med baby, og da blir det automatisk mer. I tillegg går vi jo både på babysang og babysvømming, og sist gjorde vi ingen av delene. Tror faktisk ikke jeg har vært så sosial siden videregående! Synes egentlig det er deilig å fylle opp dagene litt, og heller ta en rolig dag i ny og ne hvis jeg føler for det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg samtidig som S i går kveld, og tror jeg sovna før henne.. :ler: Sov ihvertfall før klokka var åtte. Var inne hos R kl 1, S kl 3 og så var det morgen for R rett før 5. Glad jeg la meg tidlig, for jeg føler meg nesten menneskelig til tross for at timene etter midnatt ble nokså oppstykka :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi på helsestasjonen. Spent på hvor stor hun har blitt! Sist hadde jo kurven begynt å flate litt ut, med bare 180 gram vektoppgang fra juli til september.

Hun virker så mye eldre etter at hun begynte å bevege seg opp i høyden med krabbing, sitting og forsøk på å reise seg. Nå satt hun nettopp ved siden av meg i tripp trapp stolen og spiste havrefras med tilnærmet stålkontroll på finmotorikken. Det er helt utrolig å tenke på at hun var helt ubrukelig for bare noen få måneder siden! :daane:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes deilig ut med en så lang natt! Jeg er bortskjemt, og har stort sett alltid gode netter, selv om jeg er håpløs når det gjelder å komme meg i seng, og ofte sitter oppe til både 12 og ett..

Flinke lille R! Det er helt vanvittig, ja, at de ikke en gang klarte å se på oss uten å skjele for bare noen måneder siden :ler:

Lykke til på kontroll. Spent på hvor stor hun er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde sittet oppe til ett, hadde jeg nok strøket med for lengst! :ler: Jeg er som regel i seng mellom ti og halv elleve, men blir ofte liggende og prate med han godeste.

Hun var 9,6 kg og 72 cm. S var like tung og 1 cm kortere da hun var 9 mnd. R er 7 1/2... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alene med de små. To av to i seng, null av to sover. Mor snart tom for tålmodighet. Merker at denne dagen trenger å avsluttes med et glass :vin: og litt :sjokolade: ...

Sitter inne hos R nå. Hun er heldigvis i ferd med å sovne, og er ferdig med å sprette opp i stående det øyeblikket jeg tar hånda vekk fra senga. :rolleyes: Jeg må likevel sitte til jeg er helt sikker på at hun sover... Hun ligger helt stille og har øynene lukket, så alt tyder på at hun er på vei til drømmeland. Jeg har underholdning fra naborommet, for S har høytlesning for bamsen sin. Hun kan alle bøkene på rams, selv dem vi ikke har lest på evigheter. Søte, gode S :rodmer:

Har brukt litt tid på dette innlegget... Ser stemningen forandret seg etterhvert som jentene roet seg litt... :fnise: Nå må jeg bare henge opp litt tøy og brette litt, så er det sofa og vin som står for tur... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvelden ble grei og jeg var i seng før ti. Våkna for en halvtime siden av S som gråt utrøstelig i søvne. Innen hun fikk roet seg, våkna selvfølgelig R. Hun vipper inn og ut av søvnen, og sliter veldig med å sovne ordentlig igjen.... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det blir partynatt her og. Hvis jeg ser deg her inne flere ganger inviterer jeg på :sove::skaal::natti::kaffekopp::danser:

Håper vi begge slipper den festen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...