AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Hei. Har søkt en stilling som iflg. utlysningsteksten lønnes etter statens lønnsregulativ konsulent/førstekonsulent kode 1065/1408, etter kvalifikasjoner. Noen som har peiling på hvilken lønnstrinn det kan tilsvare? Jeg skjønner at det avhenger av kvalifikasjoner, men om det er relevant, så er det en saksbehandlerstilling i det offentlige, og jeg er helt nyutdannet jurist.Anonymous poster hash: cf452...82c
Gjest Tingelinling Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 (endret) 324.000,- til 418.500,- ca. Max lønnstrinn 53? Med full ansiennitet og tittelen førstekonsulent. Endret 19. april 2014 av Tingelinling
Daxi Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 324.000,- til 418.500,- ca. Max lønnstrinn 53? Med full ansiennitet og tittelen førstekonsulent. Høres ikke helt riktig ut. Jeg fikk jobb som førstekonsulent og hadde ingen ansiennitet og fikk 380.000 og vet nå at lønna har gått opp til minimum 401.000
Gjest Tingelinling Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 De stillingene jeg googlet var førstekonsulent i det området. Det høyeste jeg fant var vel ca 427.000,- Synes også det er lav lønn for såpass høy utdanning. Innbiller meg at man plasseres litt her og der i Staten. Det pleier ofte å stå i utlysningsteksten av ved særlig relevant kompetanse kan høyere lønn vurderes. Kanskje en måte å sikre seg på, for det pleier også å stå at relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Jeg er også nyutdannet jurist og synes det er vanskelig å skjønne lønnskodene. Har etter litt research funnet ut at det begynner på litt i overkant av 400 000 for oss jurister. Man får vel litt ekstra for master. Skulle bare mangle.Anonymous poster hash: 05d5d...ce4