AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Hei. Har søkt en stilling som iflg. utlysningsteksten lønnes etter statens lønnsregulativ konsulent/førstekonsulent kode 1065/1408, etter kvalifikasjoner. Noen som har peiling på hvilken lønnstrinn det kan tilsvare? Jeg skjønner at det avhenger av kvalifikasjoner, men om det er relevant, så er det en saksbehandlerstilling i det offentlige, og jeg er helt nyutdannet jurist.Anonymous poster hash: cf452...82c
Gjest Tingelinling Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 (endret) 324.000,- til 418.500,- ca. Max lønnstrinn 53? Med full ansiennitet og tittelen førstekonsulent. Endret 19. april 2014 av Tingelinling
Daxi Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 324.000,- til 418.500,- ca. Max lønnstrinn 53? Med full ansiennitet og tittelen førstekonsulent. Høres ikke helt riktig ut. Jeg fikk jobb som førstekonsulent og hadde ingen ansiennitet og fikk 380.000 og vet nå at lønna har gått opp til minimum 401.000
Gjest Tingelinling Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 De stillingene jeg googlet var førstekonsulent i det området. Det høyeste jeg fant var vel ca 427.000,- Synes også det er lav lønn for såpass høy utdanning. Innbiller meg at man plasseres litt her og der i Staten. Det pleier ofte å stå i utlysningsteksten av ved særlig relevant kompetanse kan høyere lønn vurderes. Kanskje en måte å sikre seg på, for det pleier også å stå at relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Jeg er også nyutdannet jurist og synes det er vanskelig å skjønne lønnskodene. Har etter litt research funnet ut at det begynner på litt i overkant av 400 000 for oss jurister. Man får vel litt ekstra for master. Skulle bare mangle.Anonymous poster hash: 05d5d...ce4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Jeg er også nyutdannet jurist og synes det er vanskelig å skjønne lønnskodene. Har etter litt research funnet ut at det begynner på litt i overkant av 400 000 for oss jurister. Man får vel litt ekstra for master. Skulle bare mangle.Anonymous poster hash: 05d5d...ce4 Mtp de lønnssatsene som er referert over her får jeg sikkert ikke det, siden stillingen jeg har søkt ikke er for jurister spesielt. TSAnonymous poster hash: cf452...82c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Med mastergrad i staten skal du ha lønnstrinn 49 som førstekonsulent. Som nyutdannet får du antakeligvis akkurat det, verken mer eller mindre. Jeg er for øvrig rimelig nyansatt i staten og jobber med flere jurister, så dette er ikke spekulering. Anonymous poster hash: 38bfb...392
Zilas Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Jeg er nyutdannet og fått jobb som førstekonsulent. Lønnstrinn 52.. Jeg tror det er vanlig at du får mellom 46-58, men det varierer noe de forskjellige stillingene.. Jeg har sett lønnsspenn 38-48 også.. Uansett under 50 for jurist synes jeg virker lite.. men det er jo ikke så store forskjeller mellom trinnene, så ville jo heller vurdert om du virkelig vil ha jobben.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #9 Skrevet 21. april 2014 TS her, takk for svar. Spent på hva de sier angående lønn. Har grådig lyst på jobben, selv om det ikke er noen rendyrket juristjobb, men jeg får brukt mye av det jeg liker og mye av kunnskapene mine. Men da kan jeg forvente meg 400k+? Anonymous poster hash: cf452...82c
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #10 Skrevet 21. april 2014 Gjelder samme lønnstabell for absolutt alle statlig ansatte? Departement, direktorat, Nav, politiet osv? Leverte du masteren nå eller før jul, TS? Anonymous poster hash: 05d5d...ce4
Zilas Skrevet 21. april 2014 #11 Skrevet 21. april 2014 TS her, takk for svar. Spent på hva de sier angående lønn. Har grådig lyst på jobben, selv om det ikke er noen rendyrket juristjobb, men jeg får brukt mye av det jeg liker og mye av kunnskapene mine. Men da kan jeg forvente meg 400k+? Anonymous poster hash: cf452...82c Vil tro det ja, ville blitt overrasket om du får mindre hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #12 Skrevet 21. april 2014 Vil tro det ja, ville blitt overrasket om du får mindre hvertfall. Hva om det står helt spesifikt stillingskode, lønnsramme og alternativ i utlysningen? Stillingen krever ikke master, krever ikke utdannelse i det hele tatt egentlig, men de fleste i samme type stilling har master. Anonymous poster hash: 05d5d...ce4
Zilas Skrevet 21. april 2014 #13 Skrevet 21. april 2014 Hva er lønnsrammen da? Hvis du får jobben gir de deg jo et tilbud først, så hvis det blir aktuelt får du jo svaret. Forskjellige stillinger har forskjellig lønnsspenn..Når du vet lønnsspennet googler du statens lønnstrinn, da ser du hva du min max kan få. Det som er litt kjipt med staten er at forhandling om lønn er mye vanskeligere enn privat. Men skulle de tilby deg en jobb hvor det ikke kreves utdannelse og faktisk vil ha deg som har master i jus.. så kanskje det er mulighet til å prøve seg.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #14 Skrevet 21. april 2014 Hva er lønnsrammen da? Hvis du får jobben gir de deg jo et tilbud først, så hvis det blir aktuelt får du jo svaret. Forskjellige stillinger har forskjellig lønnsspenn..Når du vet lønnsspennet googler du statens lønnstrinn, da ser du hva du min max kan få. Det som er litt kjipt med staten er at forhandling om lønn er mye vanskeligere enn privat. Men skulle de tilby deg en jobb hvor det ikke kreves utdannelse og faktisk vil ha deg som har master i jus.. så kanskje det er mulighet til å prøve seg. Jeg er ikke TS, men det er snakk om lønnsramme 21 alternativ 6.Anonymous poster hash: 05d5d...ce4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #15 Skrevet 22. april 2014 Ts her. Leverer masteren nå i mai ( er ferdig ). Stillingsutlysningen var veldig knapp, så stod ikke mye lønnsramme etc der. Ønske om min 3 år høyere utdanning, med interesse for de og de feltene, dvs ingen krav om master. Anonymous poster hash: cf452...82c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå