AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Hei! Jeg har et spørsmål som sikkert har blitt stilt 100x før, men jeg spør igjen. Har dere noen gode tips mot fyllesyke? Her snakker vi kvalme og skallebank både dag 1. og 2. etter festen. Nå er jeg i tillegg russ, og da er det jo ikke helt ukjent at det gjerne blir fler dager ut etter hverandre, så har dere noen tips? Uansett hva, eller hvor mye jeg drikker - så blir jeg fyllesyk!! Anonymous poster hash: 81ab7...135
Miss Lucky Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 Allergitabeletter, mat og masse vann før du stuper i seng 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #3 Skrevet 19. april 2014 Som skrevet over. Allergitabletter (bla zyrtec) drikk vann mellom drinkene/ølen/spriten, og spis jevnt. Trikset mitt er to brødskiver med salami og et glass melk før jeg legger meg, funker fett! Neste morgen er det å starte dagen med et lett måltid ala knekkebrød med ost ol og masse vann utover dagen, og kanskje en brus. Anonymous poster hash: bff3b...2c3 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #4 Skrevet 19. april 2014 Drikke mindre er det som funker. Anonymous poster hash: 17be7...ffd 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #5 Skrevet 19. april 2014 Knekkebrød med ost, banan og allergitablett lurt å innta før man legger seg.Anonymous poster hash: 19c3c...9e9
Jade Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 I tillegg til mat, vann og allergitablett, så hjelper det å sove så lenge som overhodet mulig! Mye røyk gir også skallebank. Det oppdaget jeg plutselig når røykeforbudet på utesteder kom.
Infinite Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Gå hjem i steden for å ta taxi, hvis det er mulig. Da får du gått av deg litt av alkoholrusen, og i tillegg til å spise og drikke vann før du legger deg, så funker det veldig bra 1
Gjest tinbjo1 Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Drikk masse vann, lag deg noe god mat, sov mye, ta hodepinetabletter.
Miamaia83 Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Jeg klarer meg som regel fint med å passe på å ikke drikke så mye, MEN tar oftes en zyrtec og et glass melk før jeg legger meg, uten å vite om det er det som gjør at jeg sjelden blir fyllesyk Men drikk masse vann i tillegg til alkoholen, og ikke legg deg på stigende rus.
Sandie Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 (endret) Før helte jeg innpå litervis av vann både før,under og etter byturene/festene og var like fyllesyk dagen derpå uansett.. Har funnet ut at vann ikke hjelper noe særlig for min del. Det som jeg har funnet ut hjelper for meg er: -Spise en skikkelig middag før jeg går. -Underveis: Blande minst mulig ulike typer alkohol. Prøver å holde meg til hhv. øl ,vin eller sprit. Skal jeg drikke brennevin har jeg funnet ut at det er vodka jeg blir minst dårlig av. Krydret brennevin (whiskey, cognac osv..) er verst. -Etterpå: Som nevnt over her: Går aldri til sengs på stigende rus. Ellers drikker jeg et stort glass lettmelk og spiser kanskje noe junkfood ,pizza eller lign. Endret 20. april 2014 av Sandie
Jade Skrevet 20. april 2014 #12 Skrevet 20. april 2014 Før jeg oppdaget zyrtec, så ble jeg ALLTID fyllesyk. Hjalp ikke om jeg drakk kun 3 øl...
Katichan Skrevet 20. april 2014 #13 Skrevet 20. april 2014 Iskaldt vann med sitron fikk meg til å holde ut igår. 1
brightness Skrevet 20. april 2014 #14 Skrevet 20. april 2014 Ta allergitablett, drikk masse vann og ta en god dusj med en gang du våkner (ikke ligg i sengen og stønn og okk deg hele dagen, da kjennes det verre ut syns jeg). Ellers er det jeg blir minst fyllesyk av ren vodka (men kanskje ikke så heldig å drikke mye av det).
Krysanti Skrevet 20. april 2014 #15 Skrevet 20. april 2014 Drikke masse vann, ikke drikke vin, brunt brennevin eller rom, ikke shotte, spise en god middag før jeg begynner å drikke, spise igjen før jeg legger meg - og slutte å drikke et par timer før leggetid. Dessuten funker det for meg å ikke drikke så store mengder, dvs. Heller et par drinker med f.eks bacardi apple og brus enn fire cider.
Maximillian Cohen Skrevet 21. april 2014 #16 Skrevet 21. april 2014 (endret) Allergitablett hjelper kun om en har en allergi. Alkoholen gjør riktig nok at en kan bli mer følsom for ellers svake allergier, så selv personer som seg på seg selv som allergifrie kan få effekt av en allergitablett, men dette gjelder ikke alle. Når det kommer til smertestillende så velg en smertestillende som også er betennelsesdempende. Naproxen skal visst være et godt valg, da de gir god effekt og samtidig er mild mot slimhinnene i magen og tarmene som allerede er svekket av alkoholen. Smertestillende som ikke er betennelsesdempende vil hjelpe deg med hodepinen, men ikke "årsaken". Ellers gjelder det å drikke mye vann, eller enda bedre sportsdrikk som opprettholder salt og sukkerbalansen i kroppen samtidig som den hydrerer. Unngå for mye fysisk aktivitet, da dette også vil dehydrere deg - så ta deg et ekstra glass vann om du bestemmer deg for å svinge deg i valsen eller hoppe i høyet. ...og uten at det er noe jeg anbefaler så hjelper det å drikke oftere. Da vil både lever og nervesystem være klar for den store påkjenningen som kommer. Endret 21. april 2014 av Maximillian Cohen
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #17 Skrevet 21. april 2014 Jeg ble alltid fyllesyk da jeg brukte Ppillen. Oppdaget etterhvert at den uka jeg ikke tok pillen kunne jeg drikke uten å ha den j***** dagen etter. Så sluttet jeg på pillen og har ikke hatt de grusomme dagene etterpå. Verdt å prøve? Anonymous poster hash: e384e...626
Mona26 Skrevet 21. april 2014 #18 Skrevet 21. april 2014 Tja, jeg har ingen vidunder kur, men jeg er en av de som faktisk kan nyte bakrusen. Først våkner jeg sulten, kvalm og med hodepine og en grusom tørste. Da er det do besøk, masse vann, paracet/ibux, en dusj etterfulgt av frokost. Jeg planlegger alltid, så bruker å lage klar en frokost og div andre ting før jeg drar ut. Så legger jeg meg et par timer. Resten av dagen går til filmtitting, ubegrenset junk og godis med god samvittighet. jeg har en usannsynlig dagen-der-på-appetitt og en ekstrem latskap. Elsker å ligge i myke, rene koseklær på sofaen og se koselige filmer og serier. Jeg elsker også sjokolademelk dagen der på. Føler at kald melk ( sjokolade melk) gjør underverker. Elles sørger jeg alltid for at jeg ikke har noen anstrengende planer for dagen etter. Eks, avtaler aldri å møte en venninne på sats dagen etter en fyllekule. Konklusjonen er vel bare å tilrettelegge for god fyllesjuke.
daemonia Skrevet 21. april 2014 #19 Skrevet 21. april 2014 Allergitabletter som flere her nevner fungerer bra. Og masse vann. En kamerat av meg pleier å ta en spiseskje med salt før han legger seg og en haug med vann, men det har jeg ikke prøvd. Ellers så må du tenke på HVA du drikker. Jeg blir alltid uggen om jeg drikker noe med kullsyre i. 2 øl og jeg er kvalm. Klarer det bare ikke Du må også huske på at du skal ikke drikke sprit for så å avslutte kvelden med øl eller vin. Alkoholprosenten i varene skal gå oppover utover kvelden, og ikke inntas i hytt og pine. Å gå fra 40% til 4,5% og så videre til 12-20% funker dårlig.. Og ikke bland farger! Rød og hvitvin må du ikke kombinere.
Miss Lucky Skrevet 21. april 2014 #20 Skrevet 21. april 2014 Det med salt hørtes faktisk lurt ut. Salt binder jo vann, og det er jo nettopp dehydtering som er skylden til hodepinen dagen derpå (hjernen "skrumper" inn pga dehydreringen alkoholen fører til, og dagen derpå utvider den seg igjen til normal størrelse)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå