Gå til innhold

Date en med "dårlige gener"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av ren nysgjerrighet hva tenker dere om å date en med "dårlig gener" og da tenker jeg på vist du evt. skulle få barn med denne mannen.
Selv dater jeg for øyeblikket en med både astma og leddgikt, vi er i "startfasen". Men likevel slår det meg "hva vist vi får barn vil de da bli plaget av de samme tingene som han sliter med?" Nå har han ikke en alvorlig grad av noen av disse, men alle ønsker seg jo så klart "friske barn".
Mitt synspunkt per i dag er vel at jeg ikke kommer til å dumpe han fordi han sliter med disse tingene, han kan jo ingenting for det.

Så hva tenker dere, kunne dere tenke dere å få barn med en mann med "dårlige gener"?

Anonymous poster hash: a1ebd...78c
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I dårlige gener legger jeg mer en dårlig personlighet.

Anonymous poster hash: ee6be...09d
  • Liker 3
Skrevet

Nå er det ikke så enkelt å si hva som er dårlige gener eller ikke. Da både arv og miljø har noe å si for en persons helsetilstand.

Men om jeg kunne datet noen som ikke hadde perfekt helse, som kanskje var genetisk betinget?
Ja helt klart, så lenge personligheten og intelligensen var tiltrekkende og bra (de to tingene betyr rett og slett mye mer for meg enn allergi, astma, eksem, osv)

• Liker 3
Skrevet

Har aldri tenkt over det før :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er genetikk et rimelig komplisert fag da.

Anonymous poster hash: 05816...69c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Faren til mine barn har Tourettes. Selv har jeg astma, allergi og eksem.

Vi har 2 barn, ene barnet har gress allergi. Det er det eneste. Og jeg tenkte ikke så mye over det. Blir nok ikke så lett, hvis vi skal tenke sånn.

Anonymous poster hash: b1d48...790
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke date en som har de Samme dårlige genene som meg. Men naturen løser det ganske bra med at jeg tiltrekkes av andre ting...

Anonymous poster hash: f90e9...830
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor astma er så ille jeg da. Jeg har både astma, depresjoner og problemer med magen. Det samme har moren min. Også har jeg stygg nese som jeg skal operere. Det har jeg fått av både far og mor. Snart blir det vel mulig å fjerne alle skavanker fra fostre så blir det bare perfekte mennesker igjen.

Anonymous poster hash: 01e5e...49d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Generelt så nei innen rimelighetens grenser...

Men nå har jeg barn med en mann som har 80% av mannlige autister i slekta bakover. Jeg har tenkt mitt siden vi har en datter, og det gjør pappaen hennes også. Vi ville ikke ha barn nettopp pga den påfallende mengden av mannlige autister i 4-5 generasjoner bakover og eksisterende. Kondomet sprakk.....

Vil vår datter få en sønn som er autist, og ikke minst -vil det da være vår skyld?

Når dette er sagt så har ingen dødd av astma, vi har flere idrettsutøvere på toppnivå som har astma.

Når jeg tenker dårlige gener så tenker jeg i rettningen av autisme, IQ som er mindre enn en grønn tomat, dødlige sykdommer osv. Det å få eksem og ticks er noe helt annet og veldig levbart.

Jeg synes ikke noe mindre om disse menneskene i hverdagen, men jeg ville hatt problemer med å bringe frem et barn velviten om at jeg som mor ikke ville være i stand til å gi barnet mitt best mulig forutsettninger.
Hvem ville ikke det? Alle gravide sier "jeg driter i kjønnet så lenge jeg får et friskt barn"

Anonymous poster hash: c734a...70b
  • Liker 1
Skrevet

Hele vår natur er vel sånn at vi oppfatter noen som pene, eller tiltrekkende, nettopp fordi det vi underbevisst oppfatter sånn er gode gener. Hele naturen er innstilt på det.

Men problemet er vel ikke astma eller overfladiske ting. Vi legger merke til det når det blir mer alvorlig. Psykisl dårlig helse i familien ( det er ofte arveligt), dårlig organfunksjoner ,vises ofte med tegn utenpå, rød eller blek hud osv. Ellers tror jeg vi manner i iallefall har en rimelig sterk radar når det gjelder gode egenskaper hos damer, men heller ikke vi tenker på det sånn bevisst.

Jeg tenker litt sånn at skal jeg være med å lage en ny person til denne verden, så følger det med mange typer ansvar. Også ett ansvar om å utruste denne nye personen i verden med best mulig fysikk, mentale evner og styrke. Og dette ligger i genene selvfølgelig.

Men jeg vet jenter vet dette likeså godt som meg, og vi er ganske like sånn sett, bare att preferansene deres er litt annerledes på overflaten av naturlige grunner, enn hos menn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på schizofrene, bipolare, og mennesker med ad/hd som mindre attraktive partnere når det kommer til det å få barn. Alvorlige fysiske sykdommer også, men dette er lettere å "fikse" eller leve med enn de psykiske føler jeg. Har selv en tilstand men den blir ikke regnet som alvorlig i noen grad.

Anonymous poster hash: c29ad...8f9

• Liker 4
Gjest Silverstream
Skrevet

Helt greit å tenke og undre seg over det temaet, ligger i både mennesker og dyr sin natur å vurdere og velge hankjønn med best potensial som kan videreføres til avkom.

AnonymBruker
Skrevet

Av ren nysgjerrighet hva tenker dere om å date en med "dårlig gener" og da tenker jeg på vist du evt. skulle få barn med denne mannen.

Selv dater jeg for øyeblikket en med både astma og leddgikt, vi er i "startfasen". Men likevel slår det meg "hva vist vi får barn vil de da bli plaget av de samme tingene som han sliter med?" Nå har han ikke en alvorlig grad av noen av disse, men alle ønsker seg jo så klart "friske barn".

Mitt synspunkt per i dag er vel at jeg ikke kommer til å dumpe han fordi han sliter med disse tingene, han kan jo ingenting for det.

Så hva tenker dere, kunne dere tenke dere å få barn med en mann med "dårlige gener"?

Nei! Ville aldri frivillig bært fram et barn-hvis jeg ikke "likte" faren til barnet.Hadde jeg visst eller ant -at han kunne ha dårlige gener.Så ville jeg sansyligvis avstått fra mer kontakt med han også.Dvs,vi ville aldri ha kommet så langt-at det ble barn av det...

Fikk litt sjokk da jeg hilste på en x kjærestes familie...X min var ganske kjekk utseendemessig.Over gjennomsnittet.Men da jeg hilste på familien hans for første gang...så fikk jeg jo se hans søster...

Hun hadde en medfødt kromosomfeil eller noe-som gjorde at hun så litt tilbakestående ut,samtidig,som hun ikke var noe særlig pen å se på..beklager å si det.Kan ikke forstå hvordan de der to KAN være i slekt....det gjorde meg faktisk betenkt....på det å få barn med X kjæresten.Merket at jeg mistet lysten.

Hans foreldre var heller ikke akkurat et fruktfat å se på.

Selv er jeg ganske bortskjemt,med å ha en fin familie/slekt.Som alle ser veldig bra ut,utseendemessig...og ikke minst er friske..

Forholdet ble slutt.Det ble aldri noen barn med han...var vell meningen at det skulle ikke bli oss.

Jeg er jo ikke for gammel enda..har kapret en ny mann.Og han er dødskjekk,virkelig en don juan : )Vi får se hva som skjer i framtiden....

Anonymous poster hash: 4b9c8...e0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en bror med alvorlig atopisk eksem og aspergers. Ingen andre av oss søsken eller foreldre har det. Mormor har høysnue, det er alt! Man kan aldri vite når man får barn...

Anonymous poster hash: 1483f...13f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksem og slikt tenker jeg ikke over. Psykisk sykdom derimot; ja.

Anonymous poster hash: 2d5a5...893
  • Liker 2
Skrevet

Det er et vanskelig tema, og jeg har reflektert over det endel selv. Som en nevner over her, så er det (for meg) uaktuelt å innlede et forhold med noen som sliter veldig tungt psykisk; personlighetsforstyrrelse e.l. Jeg har levd med en tungt psykisk syk mor hele livet, og det selv om jeg er glad i henne, så er ikke det noe jeg vil videreføre til mine barn.

Jeg var på èn date med en mann i fjor som hadde en hjertefeil, og som ble innlagt på sykehuset ca 2 ganger i året fordi han fikk anfall. Men det var ikke dèt som gjorde at jeg avsluttet det; det var han manglende evne til å snakke om annet enn sex og puppene mine.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syke folk kan få friske barn, og friske folk kan få syke barn. Så man vet aldri uansett. Det kommer litt an på hva de dårlige genene er. Folk som sliter veldig psykisk eller fysisk hadde jeg ikke vurdert å få barn med. Astma er ikke ille synes jeg. Kjenner mange som har det, og de klarer seg bra.

Anonymous poster hash: b4fe3...416
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kjæresten min har noen dårlige gener. Men ikke halvparten så ille som meg da! Når det gjelder mine egne helseproblemer vurderer jeg faktisk å la være å få barn pga de. Men det er jo ikke sikkert de arver. Forhåpentligvis får evt barn tennene til mannfolket!!!

Anonymous poster hash: 2a00d...ef4
AnonymBruker
Skrevet

Det er en gammel vits som går som følger.

Einstein oppsøkte Miss World og foreslo for henne at de skulle få barn sammen. For å få de vakreste barn i verden med de mest intelligente hodene i verden. Hun likte tanken og så ble det som foreslått. Men det gikk ikke helt som planlagt. Barna arvet hans utseende og hennes hjerne.

Anonymous poster hash: 45622...765
  • Liker 9
Skrevet

Det kommer hel an på hva slags typer lidelser det var snakk om og hvor stor grad av arvelighet det var, men dersom det var snakk om at han hadde mer enn en lidelse av en viss alvorlighetsgrad med høy arvelighet: nei.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...