AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #1 Skrevet 18. april 2014 Jeg trenger litt hjelp til brilleseddelen min. På mitt venstreøyet står det slik: Cyl: 0,00 Axe: 35 Men slik jeg har forstått det må cyl ha en verdi dersom det står noe på axe..? Anonymous poster hash: ac7c7...541
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #2 Skrevet 18. april 2014 Spør optikeren din, h*n vet best Anonymous poster hash: acc82...ee4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #3 Skrevet 18. april 2014 Du har helt rett, uten en verdi på cyl så er axe helt uten betydning. Du har dermed ingen cylinder, altså ingen hornhinneskjevhet. Anonymous poster hash: 86b6c...80b
himmelblå_ Skrevet 18. april 2014 #4 Skrevet 18. april 2014 Jeg trenger litt hjelp til brilleseddelen min. På mitt venstreøyet står det slik: Cyl: 0,00 Axe: 35 Men slik jeg har forstått det må cyl ha en verdi dersom det står noe på axe..?Anonymous poster hash: ac7c7...541 Hei! Jeg anbefaler at du snakker med optikeren din om hvorfor han har oppgitt akse uten sylinder verdi. Akse og sylinder er verdier du må oppgi for å korrigere skjeve hornhinner (astigmatisme). Det kan være lurt å dobbeltsjekke dette før du bestiller briller. Mvh/Noen som jobber i kundeservice for optisk råd og veiledning.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #5 Skrevet 19. april 2014 Jeg snakket med optikeren i dag og det var riktig at det stod 0.00. Så da er det vel kun skjev hornhinne på det ene øyet.. Anonymous poster hash: ac7c7...541
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #6 Skrevet 19. april 2014 Jeg snakket med optikeren i dag og det var riktig at det stod 0.00. Så da er det vel kun skjev hornhinne på det ene øyet.. Anonymous poster hash: ac7c7...541 Man finner aksen før man finner verdien av cylinderen, så dermed finner man en akse også når cyl er 0. Da pleier man dog ikke å ta med aksen i gitt brillestyrke, men optikeren har nok i dette tilfelle ført det på likevel - kanskje helt automatisk. Men så lenge cyl er i 0 så har det altså ingenting å si. Anonymous poster hash: 86b6c...80b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #7 Skrevet 19. april 2014 Man finner aksen før man finner verdien av cylinderen, så dermed finner man en akse også når cyl er 0. Da pleier man dog ikke å ta med aksen i gitt brillestyrke, men optikeren har nok i dette tilfelle ført det på likevel - kanskje helt automatisk. Men så lenge cyl er i 0 så har det altså ingenting å si. Anonymous poster hash: 86b6c...80b Ja helt sikkert! :-) takk for svar! Anonymous poster hash: ac7c7...541
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå