Gå til innhold

Å date røykere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, han prøvde å kutte ned da. Men å slutte helt var uaktuelt for han. Jeg fikk høre så mange rare unnskyldninger for hvorfor han ikke kunne slutte. Selv om legen tilrådde han å slutte pga min allergi. Det ironiske er at han begynte å røyke masse igjen når det ble "slutt" eller hva jeg skal kalle det. Han ville tilbake til meg, men begynte å røyke mer fordi han ikke var rundt meg hver dag lenger. Da innså jeg at jeg kunne ikke finne meg i det mer, og gjorde det endelig slutt.

Da er han jo bare rett og slett idiot. Jeg klarte helt fint å slutte, selvfølgelig tar jeg meg en sigg etter visse happenings fordi det er "den" siggen, men jeg kunne aldri ha stått opp for å ta med en røyk, nei. At han ikke respekterte deg er jo noe annet, egoistisk kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er han jo bare rett og slett idiot. Jeg klarte helt fint å slutte, selvfølgelig tar jeg meg en sigg etter visse happenings fordi det er "den" siggen, men jeg kunne aldri ha stått opp for å ta med en røyk, nei. At han ikke respekterte deg er jo noe annet, egoistisk kanskje?

Han eier ikke selvrespekt har jeg funnet ut. Litt trist egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg fått merke. Eksen trodde det ikke luktet røyk av han, men det stinket. Og verre var det at lungene hans var fulle av giftstoffer og det pustet han jo ut innendørs.

??? Hva? Mener du at en røyker som selv når h*n ikke røyker en sigarett, vil puste ut giftstoffer? Altså når man sover om natten for eksempel?

Anonymous poster hash: 6abc5...d47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? Hva? Mener du at en røyker som selv når h*n ikke røyker en sigarett, vil puste ut giftstoffer? Altså når man sover om natten for eksempel?

Anonymous poster hash: 6abc5...d47

Selvfølgelig puster han ut giftstoffer. Hvor tror du giftstoffene som havner i lungene tar veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig puster han ut giftstoffer. Hvor tror du giftstoffene som havner i lungene tar veien?

Lungene.

Anonymous poster hash: 6abc5...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lungene.

Anonymous poster hash: 6abc5...d47

Det forblir ikke der. Noe vandrer rundt i kroppen og noe blir svettet og pustet ut. Akkurat som når du spiser en hvitløk eller smører en hvitløk under foten. (Prøv det, smør en hvitløk under foten og du vil smake hvitløken etter en stund.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det forblir ikke der. Noe vandrer rundt i kroppen og noe blir svettet og pustet ut. Akkurat som når du spiser en hvitløk eller smører en hvitløk under foten. (Prøv det, smør en hvitløk under foten og du vil smake hvitløken etter en stund.)

Hvordan forholder du deg til personer som har vært ute i trafikken da? Og hva med ex-røykere?

Anonymous poster hash: 6abc5...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forholder du deg til personer som har vært ute i trafikken da? Og hva med ex-røykere?

Anonymous poster hash: 6abc5...d47

Jeg reagerer på svevestøv også, men det er opp og ned. De verste dagene får jeg problem med å puste når jeg er i trafikkerte områder. Andre dager går det greit. Hva slags holdning skulle jeg ha mot tidligere røykere? Tidligere røykere er jo ikke et problem når det har gått en tid og giftstoffene er ute av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på svevestøv også, men det er opp og ned. De verste dagene får jeg problem med å puste når jeg er i trafikkerte områder. Andre dager går det greit. Hva slags holdning skulle jeg ha mot tidligere røykere? Tidligere røykere er jo ikke et problem når det har gått en tid og giftstoffene er ute av kroppen.

Du er klar over at det tar veldig mange år før de er ute av kroppen? Kunne vært veldig interressant å høre hvordan du forklarer dette fakta om at man går å puster ut giftstoffer som har kommet inn i kroppen for mange år siden.

Anonymous poster hash: 6abc5...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at det tar veldig mange år før de er ute av kroppen? Kunne vært veldig interressant å høre hvordan du forklarer dette fakta om at man går å puster ut giftstoffer som har kommet inn i kroppen for mange år siden.

Anonymous poster hash: 6abc5...d47

Ja, det er jeg klar over. Men det tar ikke så lang tid for kroppen å få giftstoffer ned på et akseptabelt nivå når det blir total røykestopp. Husk at det da blir tilført mindre giftstoffer enn før. Ergo det blir levelig for meg. Men jeg merker også forskjell på de som røyker moderat og de som er tunge røykere. Tunge røykere klarer jeg ikke å være i nærheten av selv når de ikke røyker. Røyken sitter gjerne i alt. Hud, hår, klær og pust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg klar over. Men det tar ikke så lang tid for kroppen å få giftstoffer ned på et akseptabelt nivå når det blir total røykestopp. Husk at det da blir tilført mindre giftstoffer enn før. Ergo det blir levelig for meg. Men jeg merker også forskjell på de som røyker moderat og de som er tunge røykere. Tunge røykere klarer jeg ikke å være i nærheten av selv når de ikke røyker. Røyken sitter gjerne i alt. Hud, hår, klær og pust.

Synes det var interessant dette med at røykere puster ut giftstoffer selv når de ikke røyker jeg...

Anonymous poster hash: 6abc5...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig puster han ut giftstoffer. Hvor tror du giftstoffene som havner i lungene tar veien?

Dessverre finnes det slike mennesker der ute, håper du finner en som gjør deg lykkelig og ikke røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kategorisk ville utelukket en røyker, så er det ikke langt unna. Røyk er veldig ubehagelig og det stinker helvete. Dessuten er det helseskadelig. Både for røykeren selv og de som blir utsatt for passiv røyking. De eneste som hevder motsatt er røykere selv og de som er ex-røykere..

Jeg ser det også som manglende karakterstyrke at folk er avhengige av røyking. Akkurat som alkoholikere.

Jeg hater ikke folk som røyker, for da måtte jeg ha hatet nære familiemedlemmer. Men jeg hater selve røyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var interessant dette med at røykere puster ut giftstoffer selv når de ikke røyker jeg...

Anonymous poster hash: 6abc5...d47

Stemmer at dem gjør det ja.

Røyker man når man har baby i huset blir man anbefalt og ikke samsove med babyen.Større fare for krybbedød da man skiller ut mer av ett stoff enn ikke røykere.

Husker ikke helt hvilket dessverre.

Jeg røyker selv,så er ikke noe tull jeg sier for og sverte røykere i den forstand.

Anonymous poster hash: e3a27...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunn enig, jeg forstår deg ts, spesielt siden jeg hverken røyker eller snuser selv. Jeg synes det er en tåpelig ting å bruke penger på, og ikke er det særlig sunt for kropp og helse heller.

Skal sies, møtte meg selv litt i døra da jeg traff kjæresten min. Han røyker, dog heldigvis ikke mye. Nei, det er ikke noe jeg synes er bra eller flott, men han er en såpass fantastisk kar ellers at jeg rett og slett har valgt å "overse" det. Heldigvis har han sagt at han har et ønske om å slutte, og han røyker også sjeldnere etter at han ble sammen med meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg er det ikke aktuelt å være sammen med en som røyker. Jeg synes rett og slett det er helt grusomt. Det koster mye penger, er veldig dårlig for helsa, og det lukter konstant av alle eiendeler til den som røyker. Får han ikke til å slutte er det ikke nok "tak" i han til at jeg vil ha noe forhold med han, heller. Faktisk så jeg en skikkelig fin gutt ved togstasjonen her om dagen, men meningene mine ble snudd på hodet med en gang jeg så han sto med sigaretten utenfor toget før avgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger er ikke det jeg bekymrer meg stort for. Så lenge man kan føre budsjett så kan man også kontrollere og styre pengeflødet. Det er som TS beskriver, lukten, stanken. Det er kvalmt, ekkelt, setter seg over alt. Å kysse en røyker er som å sleike et askebeger. Skjønner ikke at det finnes folk som frivillig begynner å røyke. Jeg har aldri så mye som smakt på en røyk. Aldri følt noe behov for det.



Anonymous poster hash: b4dc0...104
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å date røykere igjen selv. Gjort det før, og jeg foretrekker et liv med noen som ikke røyker.

Verken hater eller avskyr de, men kjærestemateriale er de ikke.



Anonymous poster hash: a5e16...6fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne selv ikke datet en røyker. Veldig hyklerisk egentlig, da jeg snuser selv, men snus har jeg ikke noe problem med. Så lenge du tar vare på tennene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...