Gå til innhold

Om å miste lappen etter ulykke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Generelt sett burde alle som kjører med promille miste lappen på livstid.

Anonymous poster hash: f9b26...d80

Men de som kjører med prosent, da?

Anonymous poster hash: fcf30...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomst83

Å ignorere at folk kjører i ruset tilstand sier man jo egentlig at det er greit da. Du sier at du "synes du bare skal la det ligge" når du vet at denne personen har kjørt beruset. Som du sier, en kan ikke vite om dette er et engangstilfelle, men jeg ville hvertfall vært på vakt dersom en av mine venner kjørte beruset. Du er klar over at en ikke kun setter sitt eget liv i fare når en kjører beruset?

Anonymous poster hash: dd5a5...d1f

Ikke prøv å legg ord i munnen på vei. Jeg er vokst opp med en alkoholiker på nær hold som kjørte mer enn en gang i rusa tilstand,og jeg syntes ikke det var greit.Noe jeg fortalte han gang på gang.Så ja jeg vet veldig godt at ikke kun setter sitt eget liv i fare.Det jeg mente med å la det ligger at du ikke får gjort noe med det. Og igjen ikke kom her å beskyld meg for å synes det er greit,for det har jeg overhodet ikke sagt. Det er du som har tolka innleggene mine etter det som tydligvis passer deg best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bekjent som prøvde å ta sitt eget liv ved å kjøre rett inn i en fjellvegg beruset. Han mistet en arm, men overlevde, og nå, etter kun 8 måneder kjører han bil igjen......

Tilstanden hans var kritisk og alle vet at han var meget bruset da han kjørte, så er det ikke veldig rart at han nå kjører rundt? Burde han ikke mistet lappen siden han kjørte berusa?

De tar vel blodprøve av slike selv om de er kritisk skadde?

Anonymous poster hash: 93758...684

En trenger ikke være beruset for å miste lappen, en jeg kjenner sovna ved rattet og kjørte utfor, han mista lappen i et halvt år. Så spør han. Som du sier, alle vet jo han var beruset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Det plager meg i hvertfall at folk uten vett har lappen. Godt det var armen han tok og ikke naboens unger.

Det jeg mente var at han ikke for gjort noe med det.Og nei jeg forsvarer fortsatt ikke fyllekjøring eller uforsvarlig kjøring på noen som helst måte,men i dette tilfell så kjørte vedkommene inn i fjellvegg eller hva det var for å ta livet sitt.Han ruset seg ikke også bega seg ut på en kjøretur. Men nei jeg syntes ikke det er greit så ikke misforstå meg.Men jeg tenkte at det ikke var fare for at han ville fyllekjøre da intensjonen hans den gangen var å ta livet sitt.Men bare for å understreke det for endte gang så synes jeg ikke fyllekjøring er greit. Som jeg har skrevet i et annet innlegg er jeg vokst opp med en alkoholiker på nært hold som har kjørt i berusa flere ganger,og jeg reagerte heftig hver gang og sa klart i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utilregnelighet grunnet selvpåført rus som formildende omstendighet? Neppe.

Grunnet suicid, om noe.

Anonymous poster hash: e5a62...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Det jeg mente var at han ikke for gjort noe med det.Og nei jeg forsvarer fortsatt ikke fyllekjøring eller uforsvarlig kjøring på noen som helst måte,men i dette tilfell så kjørte vedkommene inn i fjellvegg eller hva det var for å ta livet sitt.Han ruset seg ikke også bega seg ut på en kjøretur. Men nei jeg syntes ikke det er greit så ikke misforstå meg.Men jeg tenkte at det ikke var fare for at han ville fyllekjøre da intensjonen hans den gangen var å ta livet sitt.Men bare for å understreke det for endte gang så synes jeg ikke fyllekjøring er greit. Som jeg har skrevet i et annet innlegg er jeg vokst opp med en alkoholiker på nært hold som har kjørt i berusa flere ganger,og jeg reagerte heftig hver gang og sa klart i fra!

Men hva med neste gang livet går han i mot? Har han lært?

Jeg synes at man burde miste retten til å kjøre bil når man bruker den som drapsvåpen, på lik linje om man burde miste hagla om man ruser seg og forsøker skyte seg i all offentlighet. Hva man gjør hjemme er en ting, men å risikere andres liv er en uting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Grunnet suicid, om noe. Anonymous poster hash: e5a62...0f0

Jeg mener det må være skjerpende fremfor formildende. Dette fordi man bevisst ruser seg og setter seg bak rattet med vitende og vilje for å gjøre skade på seg selv - og utsetter andre for risiko.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Men hva med neste gang livet går han i mot? Har han lært?

Jeg synes at man burde miste retten til å kjøre bil når man bruker den som drapsvåpen, på lik linje om man burde miste hagla om man ruser seg og forsøker skyte seg i all offentlighet. Hva man gjør hjemme er en ting, men å risikere andres liv er en uting.

Det kan jeg ikke svare på,men forstår hva du mener.Ja jeg har null problemer med å forstå det med retten til å kjøre,og at de burde gipe inn før. Min bestefar ble tatt og fratatt flere ganger før han til slutt mista det for godt. I hans tilfelle burde de tatt det med første gang siden de viste at han var alkoholiker. Men det kan jo hende at de ser ann ting litt,og at i dette tilfelle så vurderte det at gjentagelses riskoen ikke var til stede,og derfor ikke beslagla førekortet hans. Men jeg vet jo ikke.Det er jo alltid en risk,og la de som har vært til fare få en sjanse til,men som sagt kanskje de vurderte det anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg henger meg litt opp i dette med at han mistet en arm, da håper jeg iallefall at han har fått oppfølging evt hjelpemidler om nødvendig slik at han kan kjøre trygt, og at han ikke bare satte seg bak rattet og tenkte at alt var som før.

Anonymous poster hash: 89bd3...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var at han ikke for gjort noe med det.Og nei jeg forsvarer fortsatt ikke fyllekjøring eller uforsvarlig kjøring på noen som helst måte,men i dette tilfell så kjørte vedkommene inn i fjellvegg eller hva det var for å ta livet sitt.Han ruset seg ikke også bega seg ut på en kjøretur. Men nei jeg syntes ikke det er greit så ikke misforstå meg.Men jeg tenkte at det ikke var fare for at han ville fyllekjøre da intensjonen hans den gangen var å ta livet sitt.Men bare for å understreke det for endte gang så synes jeg ikke fyllekjøring er greit. Som jeg har skrevet i et annet innlegg er jeg vokst opp med en alkoholiker på nært hold som har kjørt i berusa flere ganger,og jeg reagerte heftig hver gang og sa klart i fra!

TS her. Det var jo akkurat det han gjorde!

Ruset seg, satte seg i bilen og kjørte. Han kjørte flere mil før han kjørte i fjellveggen, så det er bare flaks at han ikke kjørte på noen andre mennesker/biler.

Anonymous poster hash: 93758...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det var fyllekjøring? Så du han drakk, eller er det rykter?

sykehuset sender mld til politiet som etterforsker ulykker.

Vet om en som var i ulykke. Han fikk møte i retten etter ulykken. Hadde promillie og stoff i blodet.

Om han forsøkte selvmord uten alkohol, så blir den saken spesiell. Da får du igjen lappen ja. Ikke om det var promille. Om du er redd han kjører uten lappen,så får du ringe politiet



Anonymous poster hash: 43019...a81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...