Gå til innhold

3 verdenskrig

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det står i avisen at det som skjer i Ukrania kan være starten på en ny verdenskrig. Synes det er virkelig skummelt hele greia.

Anonymous poster hash: 6c6e3...66e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krigen mellom Russland og Georgia i 2008 startet nesten 3 verdenskrig den også. Kan hende det ikke blir denne gangen heller

AnonymBruker
Skrevet

Krisen i Ukraina bringer, om ikke annet, med seg gufs fra 2. Verdenskrig

http://www.nrk.no/verden/_-joder-i-donetsk-ma-registrere-seg-1.11672022

Jeg vet ikke hvor mye vi kan stole på disse kidene, men det gir meg frysninger.

Pro-Russians in Donetsk deny calling for Jews to register Activists backing Kremlin in eastern Ukrainie deny issuing flyers telling Jews they must check in at occupied building

http://www.timesofisrael.com/pro-russians-in-donetsk-deny-calling-for-jews-to-register/

Anonymous poster hash: 12e2f...752

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pro-Russians in Donetsk deny calling for Jews to register Activists backing Kremlin in eastern Ukrainie deny issuing flyers telling Jews they must check in at occupied building

http://www.timesofisrael.com/pro-russians-in-donetsk-deny-calling-for-jews-to-register/

Og videre står det:

According to the report, the men distributed the flyers next to a local synagogue. The website quoted unnamed sources from the local Jewish community as saying that the flyers were an attempt to provoke a conflict and blame the attack on the separatists.

Skrevet

Takk for linken. Jeg håper det stemmer, men provosering for å skape konflikt mellom grupper er jo heller ikke en måte å få til fred og lykke på....

AnonymBruker
Skrevet

Normalt sett er det jo veldg overdrevet når det kommer overskrifter av denne typen.

Men denne gangen er det mer alvor. Edward Lucas er ingen hvemsomhelst. Han er Russlandekspert og har jobbet i som korrespondent i Russland i en årrekke. Og skrevet flere bøker.

http://www.nettavisen.no/nyheter/tror-tredje-verdenskrig-er-i-ferd-med-a-bryte-ut/5429708.html

Dette er ikke trivelig lesning.

Anonymous poster hash: 293aa...a18
  • Liker 1
Skrevet

Ser det står i avisen at det som skjer i Ukrania kan være starten på en ny verdenskrig. Synes det er virkelig skummelt hele greia.

Anonymous poster hash: 6c6e3...66e

Det er den gale neocon-gjengen som styrer USA som pusher på for å få 3. verdenskrig. Disse gærningene tror at USA kan vinne en atomkrig.

• Liker 1
Skrevet

Det er den gale neocon-gjengen som styrer USA som pusher på for å få 3. verdenskrig. Disse gærningene tror at USA kan vinne en atomkrig.

Jeg tror du klikket feil, dette er Kvinne-guiden's Aktuelle Saker.

Du hører til på Nyhetsspeilet!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke registrering av jøder, men nå var jo en av lederne for militsen i øst-Ukraina på tv i går og uttalte at de bl.a. skulle fjerne homofile derfra. Uvisst hvordan, men man kan jo spekulere.

Anonymous poster hash: f9701...904

Gjest Steamboat
Skrevet

Normalt sett er det jo veldg overdrevet når det kommer overskrifter av denne typen.

Men denne gangen er det mer alvor. Edward Lucas er ingen hvemsomhelst. Han er Russlandekspert og har jobbet i som korrespondent i Russland i en årrekke. Og skrevet flere bøker.

http://www.nettavisen.no/nyheter/tror-tredje-verdenskrig-er-i-ferd-med-a-bryte-ut/5429708.html

Dette er ikke trivelig lesning.

Anonymous poster hash: 293aa...a18

Samtidig er det få eksperter som tror vesten er villig til å gå til krig for Ukraina/deler av Ukraina. Hittill har jo sanksjonene mot Russland vært kun symbolske. Mulig å presse Russland ganske mye hardere økonomisk.

Skrevet

Kanskje ikke registrering av jøder, men nå var jo en av lederne for militsen i øst-Ukraina på tv i går og uttalte at de bl.a. skulle fjerne homofile derfra. Uvisst hvordan, men man kan jo spekulere.

Tilpasse seg og å prøve å imponere Russland?

"Fjerning" kan jo være i form av dreping, og det er jo en egen gruppe som gladlig gjør det...

Lover ikke godt når en del av propagandaen er å fjerne en bestemt type gruppe mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Tilpasse seg og å prøve å imponere Russland?

"Fjerning" kan jo være i form av dreping, og det er jo en egen gruppe som gladlig gjør det...

Lover ikke godt når en del av propagandaen er å fjerne en bestemt type gruppe mennesker.

Det var flere grupper de nevnte, men akkurat nå husker jeg ikke akkurat hvordan han omtalte de andre. Jeg synes uansett en slik retorikk er skremmende, som du sier går den direkte på grupper mennesker.

Hadde retorikken vært "vi vil til Russland" hadde jeg hatt langt mindre problemer med den, selv om jeg ikke personlig hadde forstått hvorfor de ønsket det.

• Liker 1
Skrevet

Det var flere grupper de nevnte, men akkurat nå husker jeg ikke akkurat hvordan han omtalte de andre. Jeg synes uansett en slik retorikk er skremmende, som du sier går den direkte på grupper mennesker.

Hadde retorikken vært "vi vil til Russland" hadde jeg hatt langt mindre problemer med den, selv om jeg ikke personlig hadde forstått hvorfor de ønsket det.

Helt enig med deg!

Skrevet

Jeg håper det ikke skjer, men tilstanden i verden bekymrer, og slett ikke bare russland. Fascisme blomstrer i europa og i midtøsten. Verden er inne i en økonomisk krise. Kriger drar som regel verden ut av økonomiske kriser og fører til ny utvikling.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...