Gå til innhold

Far hjemme alene med barn


lurerveldig79

Anbefalte innlegg

Min erfaring og resultatet av endel forskningsrapporter fra nyere tid viser at pattedyr inkludert mennesker reagere mest på stemmeleie og lukten av melk. Ikke en enkelt person i begynnelsen. Det er nok mange som ønsker å tro det er slik fordi man føler et slikt bånd selv til barnet. Men det er forskjell på følelser og hva som er reelt.

Hvis det skulle være slik som du tror kunne man bare nekte mødre å jobbe i 2 år og nekte de mulighet til jobb og andre ting som krever separasjon. Og det blir selvsagt tull.

Anonymous poster hash: 3868d...a99

Jeg er så hjertens enig, enkelte mødre overdriver sterkt sin egen viktighet. En tilstedeværende og kjærlig pappa er akkurat like bra som mor. Når mannen min tok av seg på overkroppen og lot våre nyfødte sønner kroe seg sammen på den varme brystkassa hans, så sov de akkurat like godt som de gjorde ved mitt bryst.

Men i dette tilfellet så er det snakk om en far som kanskje ikke engang har sett barnet sitt før han skal ha full omsorg for det i en hel uke. Og det tror jeg ikke er heldig, fordi han ikke kjenner barnets rutiner, humør, vaner, preferanser og lynne. Det tar tid å bli kjent med en baby, og det beste vil jo være om han kan være der samtidig som moren. Så kan moren gå turer, sove og ta pauser og fri som hun vil, men være tilgjengelig og til stede for å fortelle om vaner, rutiner og så videre.

Anonymous poster hash: 30fa0...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...