AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #1 Skrevet 14. april 2014 Jeg skal på konsultasjon for silikon i brystene om litt over en mnd. og gleder meg veldig til dette. Det jeg gruer meg litt til er tiden etterpå, med tanke på jobb osv. Jeg skal operere i månedsskiftet juni/juli. Jeg jobber i en fiskehandel, og har fått 2 uker ferie etter operasjonen. (sjefen er ganske fleksibel, jeg har sagt ca dato og får tilrettelagt ferie etter dette) Det jeg lurer på er, etter disse to ukene, vil jeg være i stand til å jobbe som normalt? Sommeren er en ganske hektisk tid på jobben, og jeg gjør daglig ganske mange tunge løft. Enkelte ting vil jeg kunne få hjelp til, men når det er såpass hektisk så vil jeg ikke alltid kunne få hjelp til ting umiddelbart (hvilket fører til at kunder må stå enda lengre å vente). Del gjerne deres erfaringer generelt om silikon, alt er nyttig å vite! Anonymous poster hash: 9d253...5c4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #2 Skrevet 14. april 2014 Jeg tok 255 gram under muskel. Jobber i helsevesenet, og var tilbake på jobb ca 3 uker etter operasjon. Prøvde meg først etter 2 uker, men da måtte jeg reise hjem fordi det var ubehagelig. Nå spørs det så klart fra person til person. Har lest om noen som kommer tilbake på jobb etter 1-2 uker, så det oppleves nok forskjellig. Men tror 2 uker skal være nok altså. Anonymous poster hash: b7456...039
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #3 Skrevet 15. april 2014 For det første så kommer det veldig ann fra person til person. Jeg arbeider på kontor, var tilbake i arbeid etter 7 dager, var litt ubehag/uvant, men gikk greit da jeg slipper og bære tunge ting osv, jeg tok 325g under muskelen (under muskel skal være verre enn over). En venninde av meg tok 250g over muskel, hun tok husvasken dagen etter operasjonen, men hun hadde denne ubehagelige "stikkingen" over lengre tid enn hva jeg hadde. Vil også anbefale deg og dra på mer enn 1 konseltasjon (VELDIG VIKTIG). Jeg vil tro du skal klare deg bra etter 14 dagen, det hadde hvertfall jeg. Jeg var barnevakt på tantebarn (ene på 6 år og andre på 3 år), klarte fint og løfte begge to uten noen smerter, dette var etter 15 dager ca. Etter en uke, var det mest vondt på natten/morningen, da tok jeg smertestillende for og få sove igjen. Det er jo også selvsagt veldig rart og bruke brystmusklene igjen etterpå, det føles helt gele aktige og rare.. Men det er vane og kommer seg ganske fort. Jeg følte jeg var døden nær de 3 føste dagene etter operasjonen. Men det går fort over. Jeg hadde gjort det igjen i dag, dersom jeg viste hvilken smerter jeg begikk meg ut på. Nå gleder jeg meg til og ligge på stranden i sommer og føle meg som en jente Lykke til TS Anonymous poster hash: 49835...312
Frk. Lolly Skrevet 15. april 2014 #4 Skrevet 15. april 2014 Jeg tok 275 under muskel, var tilbake i jobb etter 15 dager, men jeg hadde ikke jobb med tunge løft. Det er anbafalt å ikke løfte mer enn 3kg de første 6 ukene pga grotid. Det handler nemlig ikke om ubehag, men best resultat.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #5 Skrevet 15. april 2014 Du skal ikke løfte tung de første 6 ukene, så dette burde du få hjelp til på jobben om du vil ha optimalt resultat. Selv så tok jeg 400gr under muskel. Jeg fungerte ikke som normalt på jobb før det hadde gått 4-5 uker. Ikke så mange tunge løft i jobben min (utenom når det kommer vareleveringer som skal settes bort) men i jobben min så må jeg ofte løfte hendene høyt for å hente ting i skap etc, så jeg var avhengig av gardintrapp i 4-5 uker. Jeg også hadde 2 uker fri i utgangspunktet, men måtte utvide til 3 uker fri pga stoore smerter (smertestillende fungerte ikke på meg) Prøvde meg på jobb etter uke 2, men måtte hjem etter etpar timer pga svimmelhet og smerter i bryst og rygg. Når jeg kom på jobb igjenn 1 uke etterpå så fungerte jeg litt bedre, men slet veldig med ømme smerter i bryst og slet med å stå i lengre perioder. Så jeg vil annbefale deg å ta det rolig på jobb, og ikke løfte tungt! Håper formen din etter operasjonen er bedre enn hva min var hvertfall. Lykke til Anonymous poster hash: 24b9d...226 1
Avalon Skrevet 15. april 2014 #6 Skrevet 15. april 2014 Du skal ikke løfte tungt før 6 uker etter. Som sagt er det veldig individuelt hvor vondt du har og hvor mye du klarer. Jeg har under muskel, og jeg var veldig hemmet i hverdagen i flere uker. Jeg klarte ikke kle av/ på meg selv, klarte ikke holde et glass, gaffel eller kniv. Måtte ha hjelp til å sette/ legge meg ned, og opp igjen. Alt rett og slett. Du finner det ut etter op hvordan det blir for deg, og ta det derfra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå