Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en brystreduksjon for noen år siden, og er nå gravid. Jeg har lest at det er 50% sjanse for at jeg kan amme etter operasjonen, og er forberedt på at det kanskje ikke kommer til å fungere. Jeg er 29 uker på vei, og brystene har begynt å lekke væske. Det lekker som regel kun når jeg sover på siden og brystene blir litt klemt, samt hvis jeg klemmer på dem. Er det noen her som vet om det da betyr at melkeproduksjonen fungerer og at jeg mest sannsynlig får ammet? :)

Anonymous poster hash: 19b36...3d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvordan det er når du har tatt en brystreduksjon, men er i allefall ikke uvanlig å lekke litt når man kommer litt ut i svangerskapet. Så uten å vite sikkert, så høres det i allefall sånn ut.

AnonymBruker
Skrevet

Selv om det kommer melk ut av brystene er det ikke sikkert du får til å fullamme, du må nok bare se an hvordan det blir.

Anonymous poster hash: 160d5...8d1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt brystreduksjon, lakk melk rundt den samme tiden, men kunne ikke fullamme. Du må nesten bare vente å se :)

Anonymous poster hash: 5f62a...44c

Skrevet

Jeg har hatt operasjon for 10 år siden, fikk mini nå i januar. Jeg fikk litt melk, men ikke nok. Gikk over til NAN 3 dagen , da ikke melkeproduksjonen gikk opp. Jeg pumpet også flere ganger til dagen for å prøve å øke produksjonen, uten virkning.. :( Den ene jordmoren sa at dette dessverre var veldig vanlig..

AnonymBruker
Skrevet

Ved en reduksjon så fjerner man jo mye av kjertlene, så dersom man har fjernet mye, så er det ikke sikkert de som er igjen klarer å lage nok melk til å fullamme. Har en venninne som klarte å fullamme i ca 3,5 mnd, men da begynte det å bli for lite for babyen. Hun delammet derimot til babyen var nesten 10 mnd og supplerte med MME.

Anonymous poster hash: 958ea...c4a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som har tatt brystreduksjon og hun lakk mye i svangerskapet og fullammet til 6 mnd og ammet til 1 år :)

Anonymous poster hash: 345fe...5e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...