Gå til innhold

Det perfekte systemet for oppbevaring av matvarer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan oppbevarer du matvarer som ikke er kjøl eller frys - altså tørrvarene dine?

Jeg ønsker meg tette men praktiske bokser/esker.. Tror jeg... Men alt fra ikea ol er så stygge, og egentlig ofte ganske upraktiske...

Tips til er bra system? Har du produkter å anbefale?

Anonymous poster hash: 9d4a9...7ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tupperware bokser...

AnonymBruker
Skrevet

Dette vil jeg også vite :)

Også er det veldig frekt å skrive .... etter et svar...herregud så overlegent av deg..................................

Anonymous poster hash: 52a29...c0a
Skrevet

Også er det veldig frekt å skrive .... etter et svar...herregud så overlegent av deg..................................

Anonymous poster hash: 52a29...c0a

Hæ?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker IKEA sine glasskrukker. De med et gjennomsiktig lokk. Lagrer mel og slikt i en skuff, så jeg ser gjennom lokket om det er mel, pasta eller korn i krukken, og siden det er glass så setter den ikke smak på kornet (særlig mel tar opp smak eller lukt etter få dager i plastbokser). Krydder og urter oppbevarer jeg i en bataljon små krukker av glass/metall. Mat skal helst ikke lagres for lenge i plast, så det er kun brunt sukker som lagres i en lufttett plastboks av praktiske grunner.

Anonymous poster hash: e6da9...7c5

Skrevet

Hvorfor skal ikke mat lagre lenge i plast som er beregnet på det?

Her lagres alt av tørrvarer i Tupperware. Suppeposer og slikt står i diverse oppbevaring fra IKEA i skuffer og i boden.

Skrevet

Vi har en skuff for mel+frokostblandinger. Vi har ikke tatt ut noe av boksene, men lar det stå i pakningen. Også har vi et skap som er et herlig kaos - det er en boks hvor vi har supper ol.

Det smarte som vi har gjort - som faktisk fører til at vi klarer å ha oversiktet over hva vi har i skapet er at vi har en app som heter shopshop. Denne synkroniseres mellom oss. Der har vi en liste som heter:

- Tørrskap: Her står alt vi har i tørrskapet. Når vi har tatt ut og brukt noe, stryker vi over. Når vi kjøper noe nytt, setter vi det på lista.

- Fryser: samme opplegg som ved tørrskap.

- Krydder: samme opplegg.

Kjempesmart! Det gjør at vi til en hver tid vet hva vi har i skapet (må gå inn på appen og se da).

Vi bruker den også til det opprinnelige formålet som er handleliste: hvis jeg kjøper en ting som står på handlelista, stryker jeg over det. Samboeren min ser da at jeg har kjøpt det og vi ender ikke opp med å kjøpe dobbelt om vi begge går på butikken med samme liste.

Skrevet

Vi har en skuff for mel+frokostblandinger. Vi har ikke tatt ut noe av boksene, men lar det stå i pakningen. Også har vi et skap som er et herlig kaos - det er en boks hvor vi har supper ol.

Det smarte som vi har gjort - som faktisk fører til at vi klarer å ha oversiktet over hva vi har i skapet er at vi har en app som heter shopshop. Denne synkroniseres mellom oss. Der har vi en liste som heter:

- Tørrskap: Her står alt vi har i tørrskapet. Når vi har tatt ut og brukt noe, stryker vi over. Når vi kjøper noe nytt, setter vi det på lista.

- Fryser: samme opplegg som ved tørrskap.

- Krydder: samme opplegg.

Kjempesmart! Det gjør at vi til en hver tid vet hva vi har i skapet (må gå inn på appen og se da).

Vi bruker den også til det opprinnelige formålet som er handleliste: hvis jeg kjøper en ting som står på handlelista, stryker jeg over det. Samboeren min ser da at jeg har kjøpt det og vi ender ikke opp med å kjøpe dobbelt om vi begge går på butikken med samme liste.

Det samme har jeg, men bare skrevet ned på en liste som er teipet på innsiden av kjøkkenskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...