Gå til innhold

Mitt uønskede barn?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er gravid i andre mnd. Dette kom som et sjokk fordi jeg gikk på p-piller. Vi har vært sammens i 10 mnd. Jeg har en gutt fra før med en annen mann. Problemet er; at min nye kjæreste som er faren til barnet jeg er gravid med nå ikke føler seg moden for å få barn. Han sier at jeg ødelegger livet hans, at han ikke vil bli noen helge pappa og at han kommer til å våkne som en ulykkelig mann resten av sitt liv. Jeg vil ikke ta abort, det blir HELT feil for meg. Han vil at jeg skal ta abort og at vi kan "lage en ny" om et år. Jeg har det kjempe vanskelig, han sier han er glad i meg og at vi skal være sammens om en abort, men ingenting om å være sammens om svangerskapet. Jeg forstår at han er redd, men jeg er redd for å sitte igjen m to unger alene. Han nærmer seg tretti og jeg er i midten av tyveårene. Håper inderlig på svar.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Uff da, ikke en enkel situasjon, det der... Og ikke lett å vite hva man skal svare heller...

Men hadde det vært meg, tror jeg ikke at jeg hadde klart å ta abort. Jeg mener, hvis han er såpass gammel (ikke akkurat et 16-åring), og han sier at dere "kan lage en ny om et år", da bør han sørenmeg klare på bli pappa om 7 måneder. Så stor forskjell kan vel ikke et år gjøre?

Nei, jeg har ikke mye forståelse for hans synspunkter. Beklager... Syns det er dårlig av ham å presse deg til abort når dere er to voksne mennesker som er glade ihverandre, og er istand til å ta dere av et barn.

Et tips kan jo være å ta kontakt med en forening som jeg tror heter "Alternativ til abort". Der kan du sikkert finne noen å snakke med, ihvertfall, som garantert vil støtte deg.

Lykke til med valget du må ta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for en mann??? Han tenker ikke mye på deg syntes jeg. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uf for mig da led situration i begge sidder i, jeg kan faktisk godt se det fra din kærstes side også, manden har ingen valg han må bare avfindesig med hvad kvinde vælger, jeg kan ikke sige at jeg er for abort, langt ifra men jeg synes i to skal i felleskab gå til læge/jordmor og ta en snak, godt med en udefra som kan hjælpe med at løse et meget vanskelig problem, og som jeg ser det akkurat nu, så ser det ud til at hvis du bestemmer dig for at få det barnet så smutter han, måske ikke nu men på et senere tidspunkt, fordi han har følt sig presset til at få et barn han ikke ønsker akkurat nu, med hjælp fra jordmor/læge kan han måske indse at et år fra eller til ikke er så farligt, og at det er normalt at man bliver chokeret selv i den første tid når man har planlagt graviditet det er et ekstra lille menneske man pludselig får ansvar overfor, og så er der det med mon parforholdet holder og mange ander problemstillinger.

så jeg ønsker jer begge lykke til og hold os opdateret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Først av alt: ikke la deg tvinge til noen abort av en mann!

For det andre. Trist at du har havnet i en slik situasjon, men det er din kropp og du må få bestemme her. Ærlig talt fyren kunne vel ha brukt prevensjon selv da.

Ikke noen lett situasjon du er i,men håper du tar valget som gjør deg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da. Det var en vanskelig situasjon. Utifra det du skriver, virker det som om du må belage deg på å være alene, dersom du velger å beholde barnet. (Hvorfor skulle han ellers nevne at han ikke vil bli helge-pappa?) Det høres rett og slett ut som om han har har fått skikkelig panikk ved tanken på å få barn, og sier hva som helst for å få deg til å ta abort. Jeg tipper det er derfor han sier at dere kan lage en ny om et år.

Ikke la deg presse til abort, men vær klar over at sjangsen for at du ender opp alene er stor. Rådet om å ta han med deg til lege/ jordmor var fornuftig. Du har jo ikke all verdens av tid til å bestemme deg heller.

Lykke til. :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg er gravid i andre mnd. Dette kom som et sjokk fordi jeg gikk på p-piller. Vi har vært sammens i 10 mnd. Jeg har en gutt fra før med en annen mann. Problemet er; at min nye kjæreste som er faren til barnet jeg er gravid med nå ikke føler seg moden for å få barn. Han sier at jeg ødelegger livet hans' date= at han ikke vil bli noen helge pappa og at han kommer til å våkne som en ulykkelig mann resten av sitt liv. Jeg vil ikke ta abort, det blir HELT feil for meg. Han vil at jeg skal ta abort og at vi kan "lage en ny" om et år. Jeg har det kjempe vanskelig, han sier han er glad i meg og at vi skal være sammens om en abort, men ingenting om å være sammens om svangerskapet. Jeg forstår at han er redd, men jeg er redd for å sitte igjen m to unger alene. Han nærmer seg tretti og jeg er i midten av tyveårene. Håper inderlig på svar.... :roll:

Kan dette og skyldes at han er redd du kommer til å forlate han og at han da ikke får ha noe særlig kontakt med barnet? Ikke tolk det automatisk i den retning at han vil bryte helt med deg om du bærer frem barnet.

Lykke til alle 3! :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som om jeg selv skulle skrevet dette for 4,5 år siden.

Jeg hadde en sønn fra før. Og bare vært sammen med faren til nr 2 i 6 mnd da jeg ble gravid. Han var heller ikke "klar til å bli pappa" og syntes jeg burde tatt abort. Han kunne t.o.m følge meg til sykehuset under inngrepet. Snill, ikke sant :ler:

Svangerskapet og oppveksten til barnet "ville han ikke ha noe med og gjøre". "Det var mitt problem", sa han.

Men jeg klarte vel ikke ta abort. Det var inni meg det lille underet vokste. Altså gikk han fra meg, og sa etterpå at vi aldri hadde vært sammen.

Idag er det lille underet nesten 4 år. Faren har vanlig samvær (måtte "tvinges" til samvær da gutten var året). Gutten er glad i faren sin, og jeg tror jammen faren er inderlig glad i gutten sin også. Han har ikke fått flere barn enda. Men jeg venter nr 3 med min samboer.]

Mitt råd til deg blir derfor at du må gjøre som du selv føler for. Hvis du ikke vil ta abort, la deg ikke presse til det. Det er sikkert mange som angrer på abort de har tatt. Mens man ikke angrer på de barna man får. Og selv om det er slitsomt, så kommer du til å klare deg alene med 2 barn. Hvis han forlater deg da. Hvis han ikke er "moden" for å få barn nå, vil han neppe være det om et år. Det er bare en sleip måte å få deg til å ta abort på. Hvis han virkelig er glad i deg, blir han hos deg uansett hva du gjør. Hvis du med å få dette barnet ødelegger livet hans og gjør han til en ulykkelig mann, så skjønner du sikkert at dette neppe er "mannen i ditt liv"!!??

Hvordan er han mot din sønn? Det gir faktisk en god pekepinn på hvordan han ser på forholdet deres. Tar han seg godt av han? Eller er han opptatt av at "det ikke er hans barn og dermed ikke hans ansvar"??

Ønsker deg kjempemasse lykke til uansett hva du gjør!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke han skal tvinge deg til abort, men jeg synes heller ikke du skal tvinge ham til å bli far. Hvis du velger å beholde barnet, noe du selvsagt har full rett til uten hans samtykke, synes jeg ærlig talt du skal holde ham utenfor om han ikke ønsker å barnet. Jeg synes faktisk dere over her er litt slemme mot den mannen, det er faktisk fullt mulig å ikke være moden for å få barn nå, men føle at det passer best om et år eller så. Det er jo ikke slik at kvinner er klar for barn sånn helt plutselig de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk dere over her er litt slemme mot den mannen' date= det er faktisk fullt mulig å ikke være moden for å få barn nå, men føle at det passer best om et år eller så. Det er jo ikke slik at kvinner er klar for barn sånn helt plutselig de heller.

Om mannen er SÅ ikke klar for å få barn, så får han jammen sørge for å sirke seg bedre. Med p-piller er det alltid en viss risiko for at man kan bli gravid. Det er det med kondom også, men kondom er nå likevel den sikreste prevensjonen vi har. Å unnskylde en mann på 30, det blir for dumt.

Jeg håper du gjør det som er rett FOR DEG, Gjest. Og jeg håper at faren endrer mening om du velger å bære fram barnet.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...