AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #21 Skrevet 15. april 2014 Hvordan ser man på turtallet at man må gire? Hvor bør turtallet ligge liksom? Anonymous poster hash: 550e9...622 Det her er sånn du må føle deg fram. Om du allerede er for virret av bilkjøringen vil du ikke gjøre det enda verre og miste mer fokus ved å se på turtallsmåleren. Du merker selv på bilen at ruser det for mye, motoren jobber hardt, så girer du opp. Og girer ned i motsatt fall. Anonymous poster hash: 648f8...a37
Gjest Blomst83 Skrevet 21. april 2014 #22 Skrevet 21. april 2014 Hvordan ser man på turtallet at man må gire? Hvor bør turtallet ligge liksom? Anonymous poster hash: 550e9...622 Etterhvert så lærer du deg å høre det på bilen når det trengs å gire.
Lech Skrevet 22. april 2014 #23 Skrevet 22. april 2014 (endret) Når bilen høres sinna ut så må du gire lærte kjørelæreren min meg. Jeg sa alltid " nå er bilen er sur på meg" når jeg hadde feil gir, så han bare fikk meg til å forstå det at når bilen høres sur ut, så må du gire. Og det funker bra for min del, sleit ikke med giring etter det. Endret 22. april 2014 av Lech 1
Wildberry Skrevet 23. april 2014 #24 Skrevet 23. april 2014 Høres veldig rart ut med en bil hvor du må ned til 1. med mindre du stopper helt. I allefall en kjøreskolebil! Det blir jo strengt tatt feillæring. Uansett, min kjørelærer snakket alltid om at jeg måtte bremse ned tidlig for å gi meg selv tid til giring og vurdering. Ja, som nybegynner så bruker man lengre tid enn andre i kryss og rundkjøringer, og det er viktig, nettopp fordi en nybegynner har så mye å tenke på og konsentrerer seg om. En erfaren sjåfør kan konsentrere seg om trafikken hele tiden, og trenger ikke å tenke på gir, pedaler og fart, for det gjør han automatisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå