Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2004 #1 Skrevet 8. juni 2004 Hei, jeg har en datter på 12 som er plaget med kløe rundt analåpning. Vi har vært hos lege flere ganger, men de kan ikke finne noe galt og gir oss nye salver hver gang vi er der. Disse hjelper i et par dager, så begynner det igjen. Hun har gått uten truse et par måneder for å teste om det kan skyldes allergi ol. sist gang hun var hos legen fikk vi følgende beskjed: "jeg vil ikke sende dere til Ullevaal for sjekk, de vil ikke finne ut av det allikevel så dere vil bare surre rundt i systemet" Derfor lurer jeg på om noen vet om en lindrende krem/salve/urter ol som kan fungere. Dette er veldig plagsomt for jenta mi som har hatt kløe der i ett og ett halvt år. Takk for gode råd!
Gjest Vega Skrevet 13. juni 2004 #3 Skrevet 13. juni 2004 Vet ikke om dette vil hjelpe - men jeg begynte med Johannesurt - noe som ga meg intens kløe (på kroppen - ikke akkurat i rumpa - men legger, rygg, lår, armer - i det hele tatt...). Nå tar jeg Johannesurt sammen med 6-1200 mg c-vitamin per dag - og kløen er borte vekk. Du kan jo forsøke - det hjelper kan hende din datter. Vet at honning leger sår, blant annet bruker man honning når man har hunder med såre og sprukne poter (trekkhunder) og såret leges temmelig raskt og smertefritt. Du kan kanskje forsøke med honning om hun er litt sår? Ellers pleier man jo å bruke zinksalve på sår babyhud - men jeg ville prøve c-vitamin og honning først. Zinksalven skal bare brukes en kort tid, og helst minst mulig. Aloe Vera er også en mulighet - så at du fikk forslag om det.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2004 #4 Skrevet 13. juni 2004 Dette problemet har niesen min også, eller nesten.... hun klør flere steder. Hun er en unge med masse allergier, så de klarer ikke å finne helt ut hva det er. Men at det faktisk kan være ph-verdien i huden som er feil. Noe som lindrer hos henne er Yoghurt naturell, slik som med sopp i skjeden. Dette selv om det ikke er sopp hun har... Kanskje det kunne hjulpet? Aloevera kan også hjelpe, men kjøp da en krem med 99 % Aloevera uten parfyme. En gele vil sikkert være litt ubehagelig rundt anus(Vil jeg tippe da...) Håper det ordner seg :-)
Gjest melanie2011 Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 tjeg har også det problemet, det verker og klør over hele kroppen, i anus, lår, legger, armer osv..mamma har ikke så masse penger, og sier at det sikkert ikke er så farlig nok til å dra og sjekke det. jeg er nervøs, fordi jeg kan ikke dra til skolen, uten at det klør hver morgen, og hver gang jeg står opp, klør det et annet sted. jeg har også fått store utslett under armene. dette klør når jeg svetter, noe som jeg gjør ganske ofte. jeg blir skremt av t nesten ikke noen kremer fungere, noen tips evt. hjelp? :S
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Si til mammaen din hvor bekymret du er og krev at du skal gå til legen. Du kan ikke ha det sånn og det hjelper ikke å smøre deg inn i all verdens kremer og mat når du ikke vet hvorfor du klør. Snakk eventuelt med helsesøster på skolen først. Hun kan helst sikkert gi deg gode råd.
Løvetanten Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Dere må jo for all del ikke godta å ikke bli sendt videre pga en leges subjektive mening. Han eller hun kan da ikke vite for sikkert at dere blir "surrende i systemet". Her kan dere godt gå glipp av muligheten til å få en diagnose/adekvat hjelp til ungen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå