Gå til innhold

Graviditet og medisiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du opplevd å bli gravid imens du gikk på medisiner som ikke var forenlige med graviditet? Tenker da at det stod på forpakningen at medisinen hadde ukjent innvirkning på fosteret.

Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: 9c2eb...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du opplevd å bli gravid imens du gikk på medisiner som ikke var forenlige med graviditet? Tenker da at det stod på forpakningen at medisinen hadde ukjent innvirkning på fosteret.

Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: 9c2eb...0e0

Jeg gikk på medisiner som man ikke visste om kunne påvirke fosteret. Så hvis jeg skulle bli gravid så skulle dette planlegges i god tid slik at jeg kunne prøve slutte på medisinene først. Så ble jeg uplanlagt gravid. Var snakk om å slutte på medisinene da, men det kunne få større konsekvenser enn å fortsette fant vi ut så jeg fortsatte på medisinene. Det har gått kjempe fint. Hun ble født til termin med normal vekt osv. Har ikke merket noe "skader" i ettertid heller. Hun er 2 år nå og legene sier det ville vist seg ved fødsel eller de første mnd om det hadde vært noe.

Anonymous poster hash: 0fa45...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) hvilke medisiner gikk du på da?

Anonymous poster hash: 9c2eb...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) hvilke medisiner gikk du på da?

Anonymous poster hash: 9c2eb...0e0

Brukte keppra for epilepsi. Hvis jeg skulle prøve å slutte på de men få et anfall så ville det påvirket fosteret i større grad enn medisinene som det kanskje gikk bra med uansett.

Anonymous poster hash: 0fa45...fcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gikk på Neurontin pga nervesmerter. Sluttet ved positiv test. Ikke født enda, men alt har sett bra ut på div. UL.



Anonymous poster hash: c7eb3...9ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok! Godt at det er noen solskinnshistorier, da. Det jeg synes er skummelt med medisinen jeg tenker på er at den har samme effekt som en annen medisin, men er dog ikke den samme medisinen (brukes mot det samme bare), men den andre medisinen er bevist skadelig på fostere - i nesten alle tilfeller av graviditet.

Medisonen jeg går på er ny i 2013 tror jeg. Den er testet ut, men som sagt har den ukjent påvirkning på ungen ved en graviditet, blir frarådet å bli gravid.

Men så er greia den at jeg ikke kan bruke noe annen prevensjon enn kondomer, pga tilstanden i kroppen min bla.a., og kondomer er jo ikke det sikreste. Da blir man fort litt paranoid når man er kvalm, ting smaker rart, man er veldig trøtt og div. Men får ta en test, har hatt mens.

Anonymous poster hash: 9c2eb...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale alle gravide som bruker legemidler til daglig eller sporadisk å sende inn spørsmål på www.tryggmammamedisin.no, dersom det er noe dere lurer på angående medisinbruk. Dette er helt gratis og dere vil ha både leger og farmasøyter til disposisjon!:)



Anonymous poster hash: 27e59...240
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale alle gravide som bruker legemidler til daglig eller sporadisk å sende inn spørsmål på www.tryggmammamedisin.no, dersom det er noe dere lurer på angående medisinbruk. Dette er helt gratis og dere vil ha både leger og farmasøyter til disposisjon! :)

Anonymous poster hash: 27e59...240

Det gjelder selvfølgelig for ammende også;)

Anonymous poster hash: 27e59...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gravid da, og ammer ikke :) hadde aldri blitt frivillig gravid på denne medisinen. Men skal ikke bruke den evig, heldigvis.

Anonymous poster hash: 9c2eb...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...