Gå til innhold

Sexlyst - P-piller

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har siden jeg var 17 år veldig sjelden følt meg kåt og ikke fått noe særlig ut av sex. Jeg er nå 24. Jeg husker ikke helt, men mener at det kanskje begynte rundt da jeg startet å ta p-piller. Jeg sluttet på dem for ca et halvt år siden, og først nå de to siste månedene merker jeg at jeg har mye større sexlyst og tenker veldig mye på sex. Har i tillegg hatt mye lettere for å få orgasme. Kan dette være på grunn av p-pillene eller er det helt ulogisk?

Anonymous poster hash: 022d1...904
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endret sexlyst er jo en vidt kjent bivirkning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet totalt sexlysten og evnen til å få orgasme da jeg gikk på p-piller. Prøvde mange merker, men samme resultat. Ga opp og skal aldri bruke hormonprevensjon igjen.

Anonymous poster hash: f7412...5fd
  • Liker 1
Skrevet

Jeg brukte P-piller fra jeg var 15 år til jeg var 19. Hadde kjæreste i 6 mnd, da gikk det greit med sexlysten, en pulevenn i mellom, da gikk det også greit. Så fikk jeg et fast forhold der hvor det gikk greit med sexen i det første året. Etter ett år begynte det å dabbe av.. Etter to år var sexlysten totalt fraværende.. :/ Ante ikke hva det kunne være. Så fant jeg ut etter å ha lest en del på nettet at p-pillene kunne dempe sexlysten, så jeg prøvde å slutte på de, og etter 2 måneder var sexlysten tilbake :D Har i senere tid prøvd tre forskjellige merker og p-plaster, merkes at sexlysten får en demper etter et par mnd på det..

P-piller/hormonell prevensjon er noe dritt!

Skrevet (endret)

Jeg har siden jeg var 17 år veldig sjelden følt meg kåt og ikke fått noe særlig ut av sex. Jeg er nå 24. Jeg husker ikke helt, men mener at det kanskje begynte rundt da jeg startet å ta p-piller. Jeg sluttet på dem for ca et halvt år siden, og først nå de to siste månedene merker jeg at jeg har mye større sexlyst og tenker veldig mye på sex. Har i tillegg hatt mye lettere for å få orgasme. Kan dette være på grunn av p-pillene eller er det helt ulogisk?

Anonymous poster hash: 022d1...904

Det er helt vanlig at det er slike bivirkninger.

P-piller virker inn på tankene til noen også uten at det hos dem er hormonelle endringer som er årsaken.

Mange jenter og damer får mer lyst på sex i eggløsningen. Dette er helt normalt slik som du har det. Det er ikke uten grunn at det blir barn av engangssex. Sex i forskjellige relasjoner uten prevensjon på grunn av at en tenner ekstra når en er helt "bar" også uten kondomer skjer ofte både hos menn og kvinner.

Denne psykologiske tanken vil alltid være tilstede mer eller mindre både hos kvinner og menn.

Selv om både menn og kvinner vil unngå graviditet tar de kjangsen allikevel uten og bruke noen beskyttelse på grunn av følelsen. Men er vel de som helst vil unngå ufrivillig farskap spesielt etter engangssex. Men kicket av en kvinne er uten noe tar overhånd.

Endret av Peter007

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...