Gå til innhold

Strikkehjelp!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nybegynner når det kommer til strikking, og holder på med en genser nå. Holder på med ermene, og jeg skal øke to masker midt under. Hvor er det? Og hvordan øker jeg?

Samtidig når arb måler 6 cm økes det 2 m midt under ermet på hver 3.-2.-3.(2,5.-2,5.) cm totalt 4-6-5 (7-9) ganger = 38-42-46 (50-54) m.

Anonymous poster hash: 0f5f6...445
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Strikker du rundt, eller frem og tilbake?

Anonymous poster hash: 48c29...cd7
AnonymBruker
Skrevet

på tide å strekke seg opp...

Anonymous poster hash: ae978...7f3
AnonymBruker
Skrevet

http://www.hvordan.no/27837/hvordan-oke-ved-a-strikke-to-masker-i-en-maske

Videoen i linken over viser hvordan du øker. Strikker du frem og tilbake skal du øke midt på raden, og strikker du rundt må du bare velge en plass, med mindre det er forskjeller i mønster på over-/underarm, for da vet du jo hva som er under og over.

AnonymBruker
Skrevet

og du vet det sikkert, men når det står 3 ulike tall, så gjelder tallene for ulike størrelser på genseren. :) Strikker du det jeg regner med er small skal du øke 2 masker hver tredje cm, 4 ganger. Da skal du sitte igjen med 38 masker.

Skrevet

Midt under er der ermet skal gå fra armhulen og ned.

Strikker du frem og tilbake, vil sømkanten være midt under. Da øker du en maske helt i begynnelsen av pinnen og en maske helt i slutten av pinnen.

Strikker du rundt er det lurt om du har satt et merke for å se hvor begynnelsen av omgangen er. Da øker du bare en maske rett før og rett etter merket.

Ble det forståelig? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...