KristineM Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Hei. Jeg tok psprøyta i to omganger (seks mnd.) men slutta pga. for mye bivirkninger og fikk ny resept på Loette ppiller. Legen sa jeg skulle vente med å starte på pillene til hormonene fra sprøyta var ute av kroppen, så da jeg fikk det som lignet på ordentlig mens kunne jeg fint starte. Jeg har hatt mensen regelmessig selvom jeg tok sprøyta så tenkte det var ganske normalt etter noen få uker da jeg slutta. For ca en uke siden fikk jeg noe som kunne minne om mens (trodde jeg) og poppa første pilla, men har ikke kommet en dråpe til etter det jeg trodde var første dag med mens. Er nå en mnd siden jeg slutta med sprøyta. Så nå lurer jeg: Dere som gikk på psprøyte og hadde mensen nokså regelmessig, tok det lang tid før dere fikk tilbake normal syklus etter slutt? Veit det kan ta oppmot 2 år, men regner med det gjelder kun for de som mistet mensen helt, eller er også det på psprøyte en slik 'falsk' blødning som man får på pillene? Eller er det første pille som utsatte blødningen? Gikk på yasmin i nesten 10 år før sprøyta så er nesten 'nybegynner' igjen
KristineM Skrevet 13. april 2014 Forfatter #2 Skrevet 13. april 2014 Ingen som har erfaring med dette? Glemte å si at jeg har ikke vært dum, i mellomtiden har kjæren og jeg brukt kondom. Men har også kjent stikking i bryster (før jeg begynte på pillene), har hatt brystreduksjon for noen år siden, og stikker jo litt i arrvev fra tid til annen, men ikke så mye, og har nesten ikke følelse i bryst fra før. Har hatt en del stikking rundt om i magen, hadde noe kiling nedover låret som jeg googlet (veit, dummeste man gjør) som kunne være symptom på graviditet, og hatt veldig løs mage i en ukes tid. Har egentlig slått meg til ro med at dette bare er hormoner som er på vei ut, og kroppens egne som tar over igjen, men det er den lille tanken som gjør meg litt stressa. Har allerede tatt en test som viste ikke gravid, men tester har tatt feil før. Så hadde blitt veldig glad om noen hadde erfaringer med syklus etter sprøyteslutt :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå