AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Noen som har tatt det? Vil gjerne høres folks erfaring. Etter stort vekttap og to graviditeter så har jeg veldig hengemage. Jeg har veldig lyst på operasjonen men det høres forferdelig skummelt ut! Og ikke minst vondt. Noen som vil fortelle sin historie?Anonymous poster hash: 25b5d...3b4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 Jeg tok full bukplastikk med innsying av magemuskler for to år siden. Har arret lagt ned ved trusekanten. Jeg hadde et stort overheng etter vekttap og fikk henvisning av fastlege til privat sykehus. Fikk konsultasjonstime til kirurgen 1 mnd etter. Var inne hos kirurgen i 10 min og fikk innvilget til dekket operasjon. Han så på magen, kjente litt og sa han skulle operere meg. Det var noen mnd ventetid, men kun 2 mnd etter konsultasjonen fikk jeg en telefon om en avbestilling og spørsmål om jeg hadde tid tre dager senere. Det passet meg godt, så takket ja og ble operert. Kirurgen kom og tegnet på meg, og forklarte inngrepet. Jeg ble lagt i narkose 20 min etter at jeg ankom sykehuset. Ingen smerte når jeg våknet. Jeg gikk på do og tisset, og fikk mat og vann. Skalv litt rett etter, men roet seg fort. Jeg trodde jeg var heldig som ikke hadde smerter, men det var nok morfinen som satt igjen. Reiste hjem 4t etter oppvåkning, og da hadde jeg fått god forklaring og infopapirer med meg. Skulle inn dagen etter for og fjerne dren og ta på meg body. Natt 1: jævli forbannet vondt! Beklager, men det kan jeg ikke lyve bort. (Ikke alle har like vondt da). Men det var forferdelig! Føltes som om jeg revnet opp når jeg reiste meg for og tisse (i dusjen), og tok masse smertestillende. Måtte ha hjelp for og komme meg ned og opp av senga de TRE gangene jeg tisset før neste dag. Dagen etter skulle drenene fjernes. Det var den absolutt vondeste dagen! Og komme seg inn i bilen var et smertehelvete, men jeg klarte det etter hvert. Og fjerne drenene var ikke så vondt, kun ekkelt. Skikkelig rar følelse når de trekker ut to rør som har ligget inn i magen din for og pumpe ut blod. Kom meg hjem igjen, og tilbake til senga. Dag tre: Litt bedre. Første dag jeg fikk til å tisse på do. Jeg lo litt av TV, og gråt hardt etterpå! IKKE LE ELLER HOST etter å ha sydd magemusklene! Det er ikke farlig men vondt!! Du tror at ALT revner Dag fire: Første dusj. Fikk tatt av bandasjen og sett magen. Byttet teip på arret. - Gråt da jeg så magen. Flat var den, og jeg elsket den! Fikk hjelp av samboer til å dusje, og måtte sette meg ned et par ganger pga blodtrykksfall. Dag fem: Det blir bedre og bedre. Sitter mer opp, går litt mindre bøyd, men må ligge mye enda. Det tok ca to uker før jeg kom meg ut av senga uten hjelp. Jeg brukte lang tid, men lærte meg teknikker. Øvde på å "strekke" meg opp litt, for ryggen blir vond av å gå bøyd! Fire uker etter: Jeg går normalt, selv om det er litt ekstra sårt og hovent om kvelden. Gjør det meste selv, utenom tunge løft osv. Følte meg helt normal ca 12 uker etter. Da kunne jeg trene igjen. Ikke full trening av mage, men løping og annen styrke går helt fint. Tok rundt 1 år før jeg kunne ligge i planken og ta situps uten å hovne opp på kvelden. Gjorde det såklart tidligere enn et år etter, men da var magen hoven. Jeg angrer ikke på operasjonen, og du kommer deg raskt med tanke på hva som faktisk er gjort! Jeg tok også fettsuging i tilegg som jeg betalte selv. Desverre må jeg opereres på nytt, da det fortsatt er en del løshud. Jeg trenger nok et omvendt t-snitt pga mye løshud over navlen. Blir bedre med trening, men jeg ønsker en totalt flat mage, så kirurgen kunne også stramme det inn vertikalt. Da blir det ett arr fra trusekanten og opp til brystene, men det bryr meg ikke. Arret under trusa er så og si usynlig nå. Kirurgen min er veldig opptatt av at det blir pent og beint, så vær sikker på din kirurg. Anbefaler privat da de som regel er mer opptatt av at det også blir fine arr osv enn offentlige. Større sjans for og få det dekket også. Beklager for langt innlegg, håper du fikk noen svar -Bare å spørre mer. Lykke til!Anonymous poster hash: d3a62...264
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Sendt hjem samme dag? Jeg fikk bli en uke. Riktignok snart 9 år siden inngrepet. Anonymous poster hash: d0580...505
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #4 Skrevet 12. april 2014 Sendt hjem samme dag? Jeg fikk bli en uke. Riktignok snart 9 år siden inngrepet.Anonymous poster hash: d0580...505 Ja, 4t etter jeg våknet. Gikk veldig greit, men det er nok slik på private klinikker. Fikk med meg kirurgens private mobilnummer om det var noe. Anonymous poster hash: d3a62...264
roberta Skrevet 12. april 2014 #5 Skrevet 12. april 2014 Jeg gjorde det på offentlig sykehus, fullt ut dekket. Mener jeg lå inne i 7-8 dager. Fikk god smertelindring så det var ingen problem. Gikk ganske lenge med dren også, tror det var en av grunnene til at jeg ble værende såpass lenge. Jeg hadde et flott opphold på sykehuset og kan ikke tenke meg at det er noe særlig å dra hjem etter 4 timer . Resultatet ble absolutt så bra som forventet. Det er bare å hoppe i det TS!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå