Gjest bustyvel Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Vi har et hus som samboer har pusset opp, så flatene er nye. Det er hvitt, med innslag av mørkt (f.eks. mørke fliser på kjøkken, gulv på bad/i gangen) og litt sånn. Gulvene er parkett for det meste. Jeg trendier tips til farger som kan passe inn! Tenker da på farger på tekstiler (håndklær, kluter, duker++) og blomster som frisker opp, men samtidig er stilig og ordentlig.
2shy Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 Det kommer veldig an på hvilken farge på sofa og hva slags type møbler dere har, og hvilken nyanse av hvitt dere har på vegger. Hva slags type mørkt snakker du om, er det mørk grå eller brun, varm eller kald nyanse? Alle farger frisker opp, det viktige er å finne de riktige nyansene. Personlig liker jeg duse farger på bad, farger som innbyr til avslapping. Jordfarger på håndklær, lavendel duftlys, krukke med dekorativt badesalt, kubbelysestaker i tre med lys (her kan du variere farge på lysene), en enkel grønn plante. Bilder med svakt innspill av farge evnt. I stua kan bilder alene gi nok farger. I tillegg er gardiner en god kilde til om man vil ha mye eller lite farge. Det er vanskelig å gi innspill uten å ha sett selve rommet med møbler, også avhenger det så av personlig smak. På kjøkken kan du feks ha tallerkenhylle med kopper og tallerkener i farger som passer til rommet (søte pastellfargede kopper passer mer inn i et bonderomantisk kjøkken enn et ultraminimalistisk kjøkken i høyglans, hvis du skjønner). Ikke match så mye. Finn en rød tråd med farger som fungerer sammen, men ikke kjør feks samme lillafargen på alt. Jeg ville begynt med gardiner og planter, og tatt gradvise innslag med litt og litt farge. Noen ganger er et par massive lysestaker med blå kubbelys nesten alt som skal til for å sprite opp litt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå