AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Hehe, begynte å diskutere i går kveld... Hva gjør man egentlig hvis man må trekke en rotfylt tann? "Trekker" de roten/rotfyllingen også? Kommer den automatisk med? Lar de den være? Anonymous poster hash: f6b3b...457
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 Ingen? Anonymous poster hash: f6b3b...457
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 akkurat som når de trekker en tann som ikke er rotfylt. hele tanna med fylling og røtter ut. Anonymous poster hash: 743c4...2ce
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #4 Skrevet 12. april 2014 Okei, så rotfylling bare følger med automatisk på en måte da? Var en som sa til meg at hun hadde vært på kjevekirurg og operert ut en rotfylling, så trodde kanskje det funket annerledes da.. xD Anonymous poster hash: f6b3b...457
Pearl2.0 Skrevet 12. april 2014 #5 Skrevet 12. april 2014 Okei, så rotfylling bare følger med automatisk på en måte da? Var en som sa til meg at hun hadde vært på kjevekirurg og operert ut en rotfylling, så trodde kanskje det funket annerledes da.. xD Anonymous poster hash: f6b3b...457 Det er ikke alle normale tenner som kommer ut i en hel del heller. Enkelte ganger må de deles opp for å få ut alt. Da sier man at de opereres ut, som feks ved trekking av visdomstenner. Alt avhenger av tanna tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #6 Skrevet 12. april 2014 Det er ikke alle normale tenner som kommer ut i en hel del heller. Enkelte ganger må de deles opp for å få ut alt. Da sier man at de opereres ut, som feks ved trekking av visdomstenner. Alt avhenger av tanna tenker jeg Ja, det har jeg gjort selv, men det var ikke det tror jeg. Hun sa hun hadde vært inne kun for å ta fjerne en rot. Men kanskje hun har mistet tannen da, eller brekt så mye av den at gjerne det ikke var stort mer enn rot igjen? Ikke vet jeg. Jeg brakk en tann en gang, og da var den nesten flat, men måtte jo "trekke" ut bunnen av den og roten. Anonymous poster hash: f6b3b...457
Minya Skrevet 12. april 2014 #7 Skrevet 12. april 2014 Man trekker dem ihvertfall i utgangspunktet på samme måte som tenner som ikke er rotfylt, for rota følger like jævlig med uansett fylling eller ikke fylling. Noen sliter sikkert med at krona detter av, tanna deler seg eller at man må "sage" av krona før man kan ta røttene fordi røttene sitter på en teit måte eller rundt en nerve eller noe sånt, men som sagt, i utgangspunktet er det en helt normal trekking, og så kommer eventuelle komplikasjoner i tillegg om det skulle være noen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå