Gå til innhold

støt i en muskel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får " støt" i en muskel i noen liggestillinger, det er i en muskel på siden av kroppen ved en av de nerderste ribbeina. Feks kan ikke ligge på rygg på sofaen og med puter under hodet og ryggen, for å få overkroppen litt opp. Må ligge flatt med ryggen. Ligger jeg litt på siden på motsatt side så får jeg og "støt". Støtene kommer i takt med pusten.

Har hatt det i ca en mnd, er bare å la vær å ligge sånn at det blir vondt. Men hva er det? Noen som vet? Har lyst å kunne ligge som jeg vil igjen.

Anonymous poster hash: a4cbf...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forresten ikke skadet meg der på noe slags vis.

Anonymous poster hash: a4cbf...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magnesium, det er krampeløsende

kan også være nerve i klem

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å si med den beskrivelsen du gir, men sannsynligheten er nok stor for at det er en muskel som krangler under innpust når overkroppen ekspanderer. Det kan indikere at du har problemer med et ribbeinsledd ved ryggsøylen.

Det kan være andre årsaker, men det får vi ikke avklart her. Klinisk undersøkelse hos lege gir et bedre svar hvis tilstanden ikke går over av seg selv.

Anonymous poster hash: 235aa...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil nok si som innlegg nr 5 men med tillegg av at det kan vere en låsning inne ved ryggraden

ta en prat med fastlegen og få en henvisning til kiroprator eller en manuellterapaut eller en fysioterapaut som kan å løsne på låsninger



Anonymous poster hash: ac7b6...116
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke kramper og tar uansett magnesium så det fungerer ikke. Det kjennes ut som jeg får elektrisk støt i siden når jeg ligger i enkelte stillinger og noen ganger kommer støtene i takt med pusten, ikke om jeg holder pusten. Det er ytterst ved ribbena og i siden, musklene der, så ikke noe med ryggmargen å gjøre. Eller kan det det? Er ikke i ryggen.

Takk for alle tips!

Anonymous poster hash: a4cbf...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...