Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har en mor som er analfabet, ho snakker kun ett språk som jeg ikke vil nevne nå, men et vildig lite kjent språk.

Hun skal på en viktig reise til Afrika. Fra Oslo til Brussel og fra Brussel til Afrika, to flyer altså.

Ved å si at ho er analfabet, så sier det seg sjløv. At ho, ikke kan klare seg uten støtte.

Jeg vet at det er airport assistanse osv, men det er jeg veldig usikker på, om de tilbyr sånn tjeneste. Fordi det er størt sett for folk med spiseile behov. Men det er nok litt for dyrt også da, så vi har tenkt å spare litt penger.

Så det jeg har tenkt å gjøre er å bli med henne til Brussel. Der i fra så skal jeg bli med henne inn i flyplassen og føre ho til porten. Ved gate pass.

Gjøre det samme når ho kommer tilbake.

Men jeg vet ikke hvordaan egentlig dette er!

Hvordan jeg skal gå frem osv?

Vil gjerne høre i fra noen som har litt peiling.

Takk på forhånd :)

Anonymous poster hash: 5cac1...d12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ingenting om assistanse, men om ikke annet kan du jo sende med henne et notat på engelsk som viser nødvendig info (som hun kan vise til personalet på flyplassen - ved behov)? Da får hun nok hjelp. Hun kan jo også kjenne igjen logoen til flyselskapet sitt. Men om du setter henne på flyet i Brussel og noen henter henne i Afrika er det vel ikke så mye som kan gå galt?

Skrevet

Er det ingen dere kjenner som tilfeldigvis skal ut på samme reise?

Skrevet

Jeg tror det er billigere å faktisk betale for flyplassassistanse enn at du flyr med henne til Brussel. Jeg vet ikke hvordan det er med voksne. men vi betaler 150$ (900 kroner) for å få mindreårige amerikanske slektninger fulgt rundt på flyplassene når de flyr mellom Norge og USA.

Når det gjelder voksne, så er det noe med behov for assistanse, og jeg vil si at det å være analfabet kvalifiserer til å trenge spesiell assistanse. Hvilke(t) flyselskap reiser moren din med?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er billigere å faktisk betale for flyplassassistanse enn at du flyr med henne til Brussel. Jeg vet ikke hvordan det er med voksne. men vi betaler 150$ (900 kroner) for å få mindreårige amerikanske slektninger fulgt rundt på flyplassene når de flyr mellom Norge og USA.

Når det gjelder voksne, så er det noe med behov for assistanse, og jeg vil si at det å være analfabet kvalifiserer til å trenge spesiell assistanse. Hvilke(t) flyselskap reiser moren din med?

Her i fra, Ryanair, men ikke noe problem, da er jeg med. Fra Brussel til Afrika "Jetairfly" :)

AnonymBruker
Skrevet

Herregud er da billigere med assistanse enn at du skal kjøpe Brussel billetter tur/retur.

Anonymous poster hash: 40100...831

AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen dere kjenner som tilfeldigvis skal ut på samme reise?

Nei :)

AnonymBruker
Skrevet

Herregud er da billigere med assistanse enn at du skal kjøpe Brussel billetter tur/retur.

Anonymous poster hash: 40100...831

Jeg skal jo uansett :)

Skrevet

Her i fra, Ryanair, men ikke noe problem, da er jeg med. Fra Brussel til Afrika "Jetairfly" :)

Ahh, da er det heller ikke sikkert at flyselskapet hadde tilbudt assistanse siden du flyr Ryanair til Brussel og et annet selskap videre. Når det gjelder hvordan dere kan gjøre det på selve flyplassen finner jeg absolutt ingen informasjon om det på sidene til flyplassen. Siden dere kommer fra Schengen og moren din skal videre til Afrika, vil moren din måtte gå gjennom en passkontroll og over i et annet område av avgangsområdet. Jeg ville kontaktet flyplassen og spurt dem hvordan dere kan ordne det slik at enten du får gå med henne inn i dette området, eller at noen fra flyplassen kan følge henne frem til gaten hennes fra passkontrollen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør om hvis det er mulig med "gate pass bevis" i en sånn situasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Ahh, da er det heller ikke sikkert at flyselskapet hadde tilbudt assistanse siden du flyr Ryanair til Brussel og et annet selskap videre. Når det gjelder hvordan dere kan gjøre det på selve flyplassen finner jeg absolutt ingen informasjon om det på sidene til flyplassen. Siden dere kommer fra Schengen og moren din skal videre til Afrika, vil moren din måtte gå gjennom en passkontroll og over i et annet område av avgangsområdet. Jeg ville kontaktet flyplassen og spurt dem hvordan dere kan ordne det slik at enten du får gå med henne inn i dette området, eller at noen fra flyplassen kan følge henne frem til gaten hennes fra passkontrollen.

Schengen!! Den var god a vettu ;) heh Ikke helt, men bra treff :)

Skrevet

Da er det nok enklest at du ledsager henne og spør personalet om hjelp underveis. Jeg tror kanskje det er best du henvender deg til innsjekkingen i Brussel, men jeg tviler litt på at de slipper inn personer som ikke skal reise med flyet selv. En lapp på engelsk er ikke dumt å lage til, i tilfelle.

Skrevet

Jeg spør om hvis det er mulig med "gate pass bevis" i en sånn situasjon?

Og det er derfor jeg sier at du bør kontakte flyplassen og spørre om det.

Skrevet

Schengen!! Den var god a vettu ;) heh Ikke helt, men bra treff :)

Ehhh... Når du flyr fra Norge til Brussel så flyr du fra et Schengen-land til et annet. Altså skal man ikke gjennom passkontroll når du kommer til Brussel. Men siden moren skal til Afrika så reiser hun fra Schengen-området til et annet land, og da må hun gjennom passkontroll... Jeg skjønner ikke helt hva det er jeg ikke treffer med ved å si Schengen... ?

Skrevet

Du er klar over at det ikke er Brüssel men Charleroi Ryanair flyr til. Er det derifra flyet videre til Afrika går eller er det fra hovedflyplassen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...