Gå til innhold

Jeg var en dårlig mor.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du var tøff og sterk nok til å ta ett utrolig vanskelige valg, og gi fra deg det kjæreste du har.

Det at du tok det valget sier jo hvor utrolig glad du er i barna dine, og at du vil det beste for de.

Synes absolutt at du fortjener ett godt forhold til barn dine, og barna dine fortjener ett godt forhold til mammaen sin :)

Kos deg alt du kan med barna dine, og føl aldri at du ikke fortjener de ♥♥♥[/quo

te]

Jeg tok kontakt med barnevernet da datteren min gråt fordi jeg var "rar".

Det gjorde så utrolig vondt!

Uff. Men hun sier nå at hun elsker meg. Tross alt.

Anonymous poster hash: e018e...6d5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tiden leger alle sår og kjærligheten mellom mor og barn tåler utrolig mye.

Du tok et tøft valg som det virkelig står respekt av og det vil barne dine forstå mer og mer dess eldre de blir!

Sender deg en stor klem :). Flere skulle vært modige nok og gjort som du!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man angrer, fortjener man å ha det godt, og man fortjener å få muligheten til å gjøre opp for seg. Anger og tilgivelse er noe av det viktigste som eksisterer.

Lykke til.

Takk. ♡

Skrevet

Jeg ruset meg mye da barna var små.

Tok selv kontakt med barnevernet for å redde de. Nå har vi nær og god kontakt.

Men er så mange som ikke syns jeg fortjener det. Har mange a-4 venner og de sliter med sine barn. Alle gjør vel det? I perioder. Psykologen min sier jeg reddet barna mine. Jeg vil tro det.

Ruser meg ikke lenger. Syns dere jeg fortjener et varmt forhold til barna mine, eller er det gjengs oppfatning at jeg ikke fortjener det?

De bodde på institusjone, og jeg møtte til alle avtaler. Fikk god respons der.

Men skammen og min dårlige samvittighet sitter dypt. Andre som er i samme situasjon? Barna mine er 20 og 19.

Du overlot dem til barnevernet slik at du slapp det ansvaret og dermed fikk mer tid til å ruse deg og nå forventer du sympati.. Wow.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske dere var i min nærhet :-)

Dere har reddet min helg!

Tankene kommer, men vil ikke plage barna mine med de. Får stor tro på medmennesker nå ♡

AnonymBruker
Skrevet

Du overlot dem til barnevernet slik at du slapp det ansvaret og dermed fikk mer tid til å ruse deg og nå forventer du sympati.. Wow.

Hvorfor så ufølsom?

Anonymous poster hash: 36273...90f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spørre barna dine?:) Det jo deres oppvekst det er snakk om og det viktigste er vel om de synes de har hatt en god oppvekst eller ikke?

Anonymous poster hash: 1f9bc...f63
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventet ikke sympati.

Jeg la meg inn til behandling da jeg kontaktet barnevernet. Har hatt noen nedturer, men rus er jeg ferdig med.

Jeg klarte jo ikke ta hånd om de.

Hva burde jeg gjort da?

Gjest Nikki09
Skrevet

Altså, unnskyld meg... Men hva faen er det for en ting å si?! TS visste at hun drev med noe som overhodet ikke var bra for barna sine, og valgte å kontakte barnevernet og så komme seg ut av rusen. Å være barn av en rusmisbruker er helt grusomt! Men all ære til TS for at hun var istand til å se at hun ikke mestret situasjonen og gav derfor barna sine muligheten til å slippe å vokse opp på den måten. Og for at hun har vært sterk nok til å komme seg ut av det!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Barna mine støtter meg. De klarer seg fint nå. De sier de elsker meg og forstår, er takknemlige. Men jeg føker stor sorg.

Vil ikke vise dem det da

Hva med å spørre barna dine?:) Det jo deres oppvekst det er snakk om og det viktigste er vel om de synes de har hatt en god oppvekst eller ikke?

Anonymous poster hash: 1f9bc...f63

AnonymBruker
Skrevet

Tiden leger alle sår og kjærligheten

mellom mor og barn tåler utrolig mye.

Du tok et tøft valg som det virkelig står respekt av og det vil barne dine forstå mer og mer dess eldre de blir!

♡

Sender deg en stor klem :). Flere skulle vært modige nok og gjort som du!!!

Skrevet

Jeg la meg inn til behandling da jeg kontaktet barnevernet. Har hatt noen nedturer, men rus er jeg ferdig med.

Hva burde jeg gjort da?

Nei, si det. Hva med å vente med å få barn til du var kvitt med rusproblemene dine? Småbarn trenger en mor. De trenger ikke en sender de på anstalt. Herregud.

Skrevet

Må få si at du er den beste mor jeg har hørt om på lenge!

Og gå til et sånt skritt krever mot og tæl, noe mange av oss "vanlige" ikke har.

Fortid er fortid, den er ikke noe og dvele ved.

Nyt det gode livet du har nå, og si til deg selv "jeg er en flott, tøff og omtenksom mor".

Klem til deg :hug:

• Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

syns det du gjorde var beundringsverdig jeg! å det tyder på at du ikke er en dårlig mor ihvertfall, heller tvert imot :) det finnes så alt for mange som prøver å skjule hvordan de er hjemme og at barna lider, du er jo ikke en av de! hvis de ikke allerede har gjort det så kommer de forhåpentligvis til å takke deg en dag, fordi de innser at du gjorde det du kunne for å skåne dem :)

skulle vært flere som deg :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Mange tror det er så lett å unnskylde en dårlig oppvekst. Men hva når du har ødelagt fremtid for dine egne barn? Ingen kan forandre fortiden, men jeg klarte ikke å tilgi min mor.

Anonymous poster hash: f16b2...4b4
AnonymBruker
Skrevet

Mange tror det er så lett å unnskylde en dårlig oppvekst. Men hva når du har ødelagt fremtid for dine egne barn? Ingen kan forandre fortiden, men jeg klarte ikke å tilgi min mor.

Anonymous poster hash: f16b2...4b4

har TS ødelagt fremtiden for barna sine mener du?? hvordan?

Anonymous poster hash: 7c65a...36a

Skrevet

du snakker som om du kjenner TS jo!! hun reddet barna sine fra å vokse opp i et hjem med rus!! det er alt for mange som opplever det den dag i dag! du burde skamme deg når du kommer med slike uttalelser når du ikke veit NOE om hvordan ting har vært før! grunnen til at hun startet er en ting, men hun sluttet, og er rusfri i dag!!! tror du hun hadde vært det om alt ansvaret med barna hadde hengt over henne og slitt henne ut samtidig som at hun skulle blitt rusfri.

All ære til deg TS!!

Man trenger vell ikke å kjenne TS for å skjønner greia. Alle narkomane/rusmisbrukere er det samme. De lever og ånder bare for en ting og det er rusen det.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, si det. Hva med å vente med å få barn til du var kvitt med rusproblemene dine? Småbarn trenger en mor. De trenger ikke en sender de på anstalt. Herregud.

Hun fikk de problemene etter barna kom.

Forøvrig; du driter deg ut, spiller ingen rolle hva slags egne erfaringer du har på temaet når du ikke evner å lese tråden for det den er.

Anonymous poster hash: 6d157...bed

• Liker 5
Skrevet

Det at du selv tok kontakt med barnevernet for å få hjelp, betyr for meg at du absolutt fortjener å nå ha et godt forhold til dem! Ønsker dere alt vel :hug:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva burde jeg gjort da?

Du gjorde det riktige.

Men som voksent barn av rusmisbrukere får jeg ikke til å gi deg den samme "varmen" du får av mange andre her.

Mine foreldre hadde gode grunner til å ende opp med å bli avhengige, og idag ville ingen trodd de en gang var i den situasjonen.

Vi har et greit forhold, men det vil dessverre aldri ta bort at hele barndommen til meg og mine søsken er fullstendig ødelagt. Det er halve mitt liv til nå, ødelagt av det.

Så for min del kommer jeg aldri til å dekke over for mine foreldre ifht hva slags skade de har påført oss barna, det må de bare leve med og akseptere.

Jeg dømmer dem ikke, ei heller deg- men akkurat som jeg må ta ansvar i mitt liv må du og alle andre og gjøre det.

Ingen fortjener eller kan kreve noe som helst slik sett, men selvsagt er det flott at dere har et godt forhold.

Og jeg ville ikke brukt masse tid på skam for fortiden.

Men akseptere, det må du jo.

Dog tok jo du et bedre valg enn mine foreldre, du gav opp omsorgen. Det drømte jeg om hver dag, og det er mulig jeg ville følt livet da var bedre om så skjedde.

Så ut fra omstendighetene tok du helt riktig valg, men jeg personlig ville ikke søkt etter tilgivelse hos barna med mindre de selv ønsker ta det opp.

Jeg personlig kommer aldri til å tilgi mine foreldre for en slik oppvekst, men vi har jo alle gått videre og jeg lar være å minne dem på hvor jævlig det faktisk var

Den sannheten tror jeg ikke de hadde orket å høre, og det endrer jo ikke fortiden.

Derfor er det jo best å fokusere på fremtiden, også for deg.

Du får ikke endret noe, og under omstendighetene tok du et godt og riktig valg.

Det er et enda bedre valg å leve som rusfri, så mer kan du jo strengt tatt ikke gjøre.

Nyt heller det positive nå, det har iallefall jeg valgt å gjøre :)

Anonymous poster hash: 3cefb...426

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...